81 50 14 027

Zarządzenie nr 5/2021

Dyrektora Przedszkola im. Adama Żeromskiego w Nałęczowie

z dnia 29 marca 2021 r.

Na podstawie rozporządzenia  ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI I NAUKI1)

z dnia 26 marca 2021 r.

w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 , na podstawie art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 i 1378 oraz z 2021 r. poz. 4) zarządza się, co następuje:

 W okresie czasowego ograniczenia  funkcjonowania przedszkola tj.   od dnia 29 marca 2021 roku do 11 kwietnia 2021 roku, ustalam następującą organizację pracy nauczycieli zatrudnionych  w Przedszkolu im. Adama Żeromskiego w Nałęczowie.

  1. Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego będzie się odbywać z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Platforma edukacyjna MS Teams
  2. Kształcenie na odległość może być realizowane w szczególności  z wykorzystaniem: materiałów  udostępnionych przez MEN pod adresem epodreczniki.pl, materiałów dostępnych na stronach internetowych MEN, stronach internetowych jednostek podległych  lub przez niego nadzorowanych, materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radiofonii, innych materiałów wskazanych przez nauczyciela.
    1. Dzieci rodziców:
  • rodziców dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
  • rodziców dzieci, którzy: są zatrudnieni w podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
  • realizują zadania dotyczące koordynacji ratownictwa medycznego,
  • realizują zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
  • pełnią służbę w jednostkach zapewniających bezpieczeństwo i porządek publiczny,
  • wykonują działania ratownicze,
  • są zatrudnieni w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej w rozumieniu art. 6 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 i 2369),
  • są zatrudnieni w ogrzewalniach i noclegowniach, o których mowa w art. 48a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
  • są zatrudnieni w placówkach zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, o których mowa w art. 67 i art. 69 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
  • są zatrudnieni w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, regionalnych placówkach opiekuńczo-terapeutycznych oraz w interwencyjnych ośrodkach preadopcyjnych
  • są zatrudnieni w formach opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
  • są zatrudnieni w jednostkach systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, i realizują zadania na terenie tych jednostek

 – ma obowiązek zorganizować zajęcia w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego, do których uczęszczają te dzieci.

  • 2

Zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość,  nauczyciele realizują następująco:                                                                                                                                                                       - stacjonarnie jeden oddział w godzinach 6.30 – 11.30, 11.30 - 16.30 dwóch nauczycieli                                      - 9.00 – 14.00   pozostali obecni nauczyciele .                                                                            Nauczyciele pracują z dziećmi zgodnie z ustaloną organizacją pracy wg Załącznika 1, każdy pracuje w swojej sali grupy, zgodnie z wyrażoną potrzebą, aby miejscem pracy było przedszkole nie dom nauczyciela, z zachowaniem obowiązujących procedur zapobiegających rozprzestrzenianiu się wirusa Covid 19

  • 3
  1. Nauczyciele przekazują rodzicom do realizacji poprzez: platformę edukacyjną Tims  i inne  formy kontaktów na odległość  scenariusze-opisy zajęć (np. plastycznych, matematycznych, ruchowych, językowych) proponowane materiały, pomoce dydaktyczne, linki do nauki piosenki, a także teksty piosenek oraz wierszy, itp.
  2. Ustala się sposób dokumentowania prowadzonej działalności:

1) Nauczyciele modyfikują plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc marzec od  29 marca oraz  sporządzają od 1 do 9 kwietnia 2021r. plan z modyfikacjami, uwzględniając zajęcia  i pracę indywidualną.

2) Nauczyciele dokonują zapisu  zadań i czynności  w Dzienniku zajęć dydaktycznych i wychowawczo-opiekuńczych każdej grupy. Zgodnie z organizacją pracy z Załącznika: 6.30 – 11.30/11.30 – 16.30 praca z dziećmi w oddziale przedszkola,                              9.00 – 14.00 praca z dziećmi będącymi w domu edukacja zdalna z wykorzystaniem platformy Tims. Do dziennika zajęć należy wpisywać bieżące zadania oraz proponowane dzieciom zadania do realizacji w czasie pracy zdalnej w domu.

  1. Nauczyciele monitorują podejmowane przez dzieci aktywności oraz zdobywaną przez nich wiedzę i umiejętności, poprzez wypracowane wspólnie z rodzicami rozwiązania np.: wytwory prac dziecięcych, karty pracy, skany itp., dostarczone po powrocie do przedszkola.
  • 4
  1. Przy planowaniu tygodniowego zakresu treści nauczyciele uwzględniają w szczególności:

równomierne obciążenie dzieci w poszczególnych dniach tygodnia,

zróżnicowanie zajęć w każdym dniu,

możliwości psychofizyczne dzieci podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,

łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,

  1. Zobowiązuje się nauczycieli do uwzględniania możliwości psychofizycznych dzieci, czyli czas trwania zajęć zgodnie z przepisami prawa:

Dzieci 3-4 -letnie - 10-15 minut

Dzieci 5-6 -letnie - do 30 minut

Nauczyciele i specjaliści prowadzący zajęcia rewalidacyjne i wwr, przekazują następujące informacje:

Programy realizowane

Tygodniowy plan zajęć w grupie/ harmonogram zajęć, np. Pn. mowa i myślenie, działalność plastyczna

Zadania do realizacji w danym miesiącu;

Tematyka kompleksowa tygodnia;                         

Dzienne propozycje działań wykonywanych przez dzieci pod okiem rodziców, do pracy zdalnej oraz formy prezentacji efektów tej pracy w zakładkach grupowych uwzględniające:

-zasadę równomiernego obciążania dziecka w poszczególnych dniach tygodnia,

- zróżnicowanie zajęć każdego dnia,

- możliwości psychofizyczne dziecka podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia,

-łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia,

ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć;

- sposób dokumentowania realizacji zadań, np. wykonane prace można przesłać w formie fotografii, gromadzić  w teczkach indywidualnych w domu przez każdego rodzica;

Źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć , w tym materiały w postaci elektronicznej, z których rodzice mogą korzystać, www.epodreczniki.pl, i inne uznane przez nauczyciela;

 Programy realizowane w dniach czasowego ograniczenia funkcjonowania:

  1. „NASZE PRZEDSZKOLE”. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, autorki M. Kwaśniewska, W. Żaba - Żabińska, Wydawnictwo MAC Edukacja - realizacja w grupie I, II, IV, V i VI.

 

2.„WOKÓŁ PRZEDSZKOLA”. Program wychowania przedszkolnego                                                                       oparty na warstwicowej koncepcji wychowania Stefana Kunowskiego, autorki M. Kwaśniewska,

  1. Lendzion, W. Żaba - Żabińska, Wydawnictwo MAC Edukacja - realizacja w grupie III.

 

  1. „MULTISENSORYCZNA NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W PRZEDSZKOLU”, autor E. Wodzicka Dondziłło - realizacja w każdej grupie wiekowej Aneta Skoczylas - Cierkoń.

 

  1. „KOCHAM DOBREGO BOGA” - religia, realizacja w każdej grupie wiekowej s. Elżbieta Korbaś.

 

5.„W ŚWIECIE ZACZAROWANYCH LITER” autorski Program z zakresu przygotowania                                do nauki czytania i pisania  - opracowanie i realizacja w grupie VI

 Joanna Nowak – Boruch.

 

  1. „PRZEDSZKOLNE KÓŁKO PLASTYCZNE”. Program autorski z zakresu rozwijania uzdolnień plastycznych dzieci - opracowanie i realizacja Katarzyna Lewandowska

 

6a Program Preorientacji zawodowej dla Przedszkola im. Adama Żeromskiego                                                    w Nałęczowie – wszystkie grupy wiekowe.

 

  • 5
  1. Nauczyciele mają obowiązek zapewnienia każdemu rodzicowi dziecka możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia i przekazania informacji o formie i terminach tych konsultacji.
  2. Sposób porozumiewania się na odległość nauczyciele ustalają we współpracy z rodzicami.
  • 6

Zobowiązuje się nauczycieli do poinformowania dyrektora przedszkola w każdym czasie, czy istnieje potrzeba  dokonania modyfikacji programów w związku z edukacją zdalną.

  • 7

Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Przedszkola im. Adama Żeromskiego w Nałęczowie.

  • 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 29 marca 2021 roku.