81 50 14 027

 

 

Data

Zapis w dziennkiku

Zakres tematyczny

Cele zajęć

Kluczowe słownictwo

01.09- 04.09

 

Greetings

Witamy się

i żegnamy

 

 

 

 

Przygotowanie do regularnego udziału

w zajęciach języka angielskiego

 

Dziecko:

zaznajamia się ze strukturą zajęć języka angielskiego

 

osłuchuje się ze zwrotami grzecznościowymi

i słownictwem służącym codziennej komunikacji

 

słucha piosenek na powitanie i pożegnanie i ilustruje ich treść całym ciałem

 

 

 

Boo; Max; Lilly, Hello!

What’s your name?;

My name is…;

How old are you?

I’m six,

 

07.09- 11.09

 

My house- mój dom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rooms in the house

Pomie-

szczenia

w domu

 

 

Wprowadzenie słownictwa związanego

z pomieszczeniami

w domu poprzez zabawy rytmiczne, ruchowe

i manipulacyjne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utrwalanie nazw pomieszczeń oraz czynności poprzez słuchanie historyjki.

 

Dziecko:

 

obrazuje treść piosenek na powitanie i pożegnanie ruchem

poznaje i osłuchuje się z nazwami pomieszczeń  

w domu oraz czynności

 

utrwala znajomość słownictwa poprzez zabawy muzyczne, rytmiczno-słowne i ruchowe

poznaje nową konstrukcję językową poprzez piosenkę tematyczną Every Day

 

obrazuje treść piosenki całym ciałem

 

 

 

 

Dziecko:

stara się śpiewać piosenki na powitanie i pożegnanie

 

utrwala i aktywnie ćwiczy poznane słownictwo oraz konstrukcje w zabawach muzycznych

słuchowo–ruchowych, słownych, z elementami dramy

 

ogląda inscenizację historyjki i rozumie jej treść

z kontekstu

 

 

 

 

house; attic;

bedroom; bathroom;

dining room; kitchen;

sleep; brush my teeth;

eat; cook;

play hide and seek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

house; attic;

bedroom; bathroom; dining room; kitchen;

sleep; brush my teeth; eat; play hide and seek; cook.

 

14.09- 18.09

 

Hide and seek – zabawa w chowanego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy z rymowanką

 

 

Utrwalanie

i konsolidacja materiału w zabawach multisensorycznych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktywne wykorzystanie

i poszerzenie materiału leksykalnego. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu

 

Dziecko:

 

śpiewa piosenki na powitanie i pożegnanie

 

utrwala słownictwo oraz konstrukcje językowe

i aktywnie ćwiczy je w zabawach manipulacyjnych, rytmiczno-ruchowych i rozwijających spostrzegawczość

 

rozwija sprawność komunikacyjną, ćwicząc stosowanie krótkich odpowiedzi

 

 

 

Dziecko:

 

poszerza zakres słownictwa, ilustrując treść wiersza całym ciałem

 

utrwala i aktywnie używa słownictwa i konstrukcji językowych w zabawach poznawczych, manipulacyjnych, ruchowych i muzycznych,

 

 

 

house; attic, kitchen; bedroom, bathroom, dining room,

sleep, brush my teeth; cook; eat;

play hide and seek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

house; bedroom, bathroom, attic,dining room, kitchen;

sleep, brush my teeth, eat, play hide and seek; cook;

big; small;

windows; door;

roof; chimney.

 

21.09- 25.09

 

 

 

Revision activities

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Consolidation – utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego

 

 

Konsolidacja wiedzy. Aktywizacjasłownictwa w zabawach

z elementami dramy

i muzyczno-ruchowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podsumowanie wiedzy w kontekście zabaw

 

 

Dziecko:

aktywnie używa słownictwa w zabawach z elementami dramy i muzyczno-ruchowych,

 

utrwala poznane słownictwo w zabawie multisensorycznej

 

ćwiczy poznane słownictwo w zabawie rozwijającej pamięć i spostrzegawczość

 

 

 

 

 

 

 

Dziecko:

 

utrwala i stosuje poznane słownictwo i struktury

w naturalnym kontekście twórczych zabaw

 

 

 

 

house; kitchen; attic, bedroom, bathroom, dining room,

sleep, brush my teeth, eat, play hide and seek; big; small;

windows; door;

roof; chimney.

 

 

 

 

 

 

 

house; attic; bedroom; bathroom; dining room; kitchen;

sleep; brush my teeth; eat; play hide and seek; big; small;

windows; door;

roof; chimney.

28.09- 02.10

 

 

Autumn – jesień

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autumn in Great Britain – jesień w Wielkiej  Brytanii

 

 

 

 

Zajęcia kulturowe. Wprowadzenie

i utrwalenie słownictwa związanego

z jesienią i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii.

 

 

 

 

 

 

Zajęcia kulturowe.

Utrwalanie słownictwa związanego

z jesienią i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii

 

 

 

 

Dziecko:

 

zapoznaje się i osłuchuje ze słownictwem związanym

z jesienią i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii

 

 

słucha piosenki tematycznej Every Day in Autumn

i odgrywa jej treść

 

 

Dziecko:

 

powtarza i utrwala słownictwo związane z jesienią i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii

 

stara się śpiewać piosenkę tematyczną Every Day in Autumn i odgrywa jej treść

rozwija wrażliwość słuchową oraz rozumienie ze słuchu w zabawie Sense Activation: listen and say!

 

reaguje na polecenia nauczyciela i odpowiada na proste pytania

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

autumn; house; conkers;

fish and chips;

It’s rainy!;

I sleep; I eat;

I play hide and seek;

I play conkers.