Data |
Zapis w dziennkiku |
Zakres tematyczny |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
01.09- 04.09 |
Greetings Witamy się i żegnamy
|
Przygotowanie do regularnego udziału w zajęciach języka angielskiego |
Dziecko: zaznajamia się ze strukturą zajęć języka angielskiego
osłuchuje się ze zwrotami grzecznościowymi i słownictwem służącym codziennej komunikacji
słucha piosenek na powitanie i pożegnanie i ilustruje ich treść całym ciałem
|
Boo; Max; Lilly, Hello! What’s your name?; My name is…; How old are you? I’m six, |
07.09- 11.09 |
My house- mój dom
Rooms in the house Pomie- szczenia w domu |
Wprowadzenie słownictwa związanego z pomieszczeniami w domu poprzez zabawy rytmiczne, ruchowe i manipulacyjne
Utrwalanie nazw pomieszczeń oraz czynności poprzez słuchanie historyjki. |
Dziecko:
obrazuje treść piosenek na powitanie i pożegnanie ruchem poznaje i osłuchuje się z nazwami pomieszczeń w domu oraz czynności
utrwala znajomość słownictwa poprzez zabawy muzyczne, rytmiczno-słowne i ruchowe poznaje nową konstrukcję językową poprzez piosenkę tematyczną Every Day
obrazuje treść piosenki całym ciałem
Dziecko: stara się śpiewać piosenki na powitanie i pożegnanie
utrwala i aktywnie ćwiczy poznane słownictwo oraz konstrukcje w zabawach muzycznych słuchowo–ruchowych, słownych, z elementami dramy
ogląda inscenizację historyjki i rozumie jej treść z kontekstu |
house; attic; bedroom; bathroom; dining room; kitchen; sleep; brush my teeth; eat; cook; play hide and seek.
house; attic; bedroom; bathroom; dining room; kitchen; sleep; brush my teeth; eat; play hide and seek; cook. |
14.09- 18.09 |
Hide and seek – zabawa w chowanego
Zabawy z rymowanką |
Utrwalanie i konsolidacja materiału w zabawach multisensorycznych
Aktywne wykorzystanie i poszerzenie materiału leksykalnego. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu |
Dziecko:
śpiewa piosenki na powitanie i pożegnanie
utrwala słownictwo oraz konstrukcje językowe i aktywnie ćwiczy je w zabawach manipulacyjnych, rytmiczno-ruchowych i rozwijających spostrzegawczość
rozwija sprawność komunikacyjną, ćwicząc stosowanie krótkich odpowiedzi
Dziecko:
poszerza zakres słownictwa, ilustrując treść wiersza całym ciałem
utrwala i aktywnie używa słownictwa i konstrukcji językowych w zabawach poznawczych, manipulacyjnych, ruchowych i muzycznych,
|
house; attic, kitchen; bedroom, bathroom, dining room, sleep, brush my teeth; cook; eat; play hide and seek.
house; bedroom, bathroom, attic,dining room, kitchen; sleep, brush my teeth, eat, play hide and seek; cook; big; small; windows; door; roof; chimney. |
21.09- 25.09 |
Revision activities
Consolidation – utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego
|
Konsolidacja wiedzy. Aktywizacjasłownictwa w zabawach z elementami dramy i muzyczno-ruchowych
Podsumowanie wiedzy w kontekście zabaw
|
Dziecko: aktywnie używa słownictwa w zabawach z elementami dramy i muzyczno-ruchowych,
utrwala poznane słownictwo w zabawie multisensorycznej
ćwiczy poznane słownictwo w zabawie rozwijającej pamięć i spostrzegawczość
Dziecko:
utrwala i stosuje poznane słownictwo i struktury w naturalnym kontekście twórczych zabaw
|
house; kitchen; attic, bedroom, bathroom, dining room, sleep, brush my teeth, eat, play hide and seek; big; small; windows; door; roof; chimney.
house; attic; bedroom; bathroom; dining room; kitchen; sleep; brush my teeth; eat; play hide and seek; big; small; windows; door; roof; chimney. |
28.09- 02.10 |
Autumn – jesień
Autumn in Great Britain – jesień w Wielkiej Brytanii
|
Zajęcia kulturowe. Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego z jesienią i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii.
Zajęcia kulturowe. Utrwalanie słownictwa związanego z jesienią i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii
|
Dziecko:
zapoznaje się i osłuchuje ze słownictwem związanym z jesienią i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii
słucha piosenki tematycznej Every Day in Autumn i odgrywa jej treść
Dziecko:
powtarza i utrwala słownictwo związane z jesienią i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii
stara się śpiewać piosenkę tematyczną Every Day in Autumn i odgrywa jej treść rozwija wrażliwość słuchową oraz rozumienie ze słuchu w zabawie Sense Activation: listen and say!
reaguje na polecenia nauczyciela i odpowiada na proste pytania
|
autumn; house; conkers; fish and chips; It’s rainy!; I sleep; I eat; I play hide and seek; I play conkers.
|