Zapis w dzienniku |
Zakres tematyczny |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
Pomoce dydaktyczne |
Vegetables memory game- warzywa, gra planszowa
Fruit and vegetables memory game
(02.11-06.11) |
Utrwalanie słownictwa i struktur językowych w zabawach muzycznych i poznawczych.
Rozwijanie kompetencji mówienia i słuchania ze zrozumieniem. |
Dziecko: utrwala i aktywnie używa słownictwa oraz struktur językowych związanych z jedzeniem
rozwija sprawność rozumienia ze słuchu oraz komunikacyjną
śpiewa piosenkę tematyczną
bierze udział w zabawach muzycznych, manipulacyjnych z wykorzystaniem wyprawki
tworzy własną zupę, umieszczając naklejki przedstawiające warzywa na karcie pracy
potrafi odpowiedzieć na proste pytania związane z tematyką zajęć |
carrots; corn; peas; beetroots; pot; rainbow soup; colours.
Do you want… (peas/ corn)?; No, thank you!; Yes, I do! |
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 1–11; Plakat 2, warzywa z wyprawki, Minikarty 1–1
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 6–11; Plakat 2; warzywa z wyprawki; |
Weather song- piosenka o pogodzie
I`m flying- zabawy muzyczno-ruchowe
(09.11- 13.11) |
Zapoznanie ze słownictwem związanym z pogodą.
Poszerzanie słownictwa i utrwalanie języka formulaicznego w oparciu o piosenkę tematyczną. |
Dziecko: poznaje słownictwo związane z pogodą
osłuchuje się z kluczowymi zwrotami opisującymi warunki pogodowe w nagraniu The Weather Flash! i obrazuje jego treść ruchem poznaje nazwy czynności w oparciu o piosenkę Weather Acion Song i obrazuje jej treść ruchem rozwija sprawność rozumienia ze słuchu
Dziecko: utrwala i poszerza zakres leksykalny w tematyce związanej z pogodą
osłuchuje się ze słownictwem poprzez słuchanie piosenki tematycznej I’m Flying i odgrywanie jej treści rozwija sprawność rozumienia ze słuchu bierze udział w zabawach muzyczno- -ruchowych z wykorzystaniem różnorodnych środków dydaktycznych
|
warm; cold; windy; stormy; snowing; What's the weather like? It’s…
balloon; warm; cold; windy; stormy; snowing; What's the weather like? It’s… |
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 12-16
kukiełki elfów i Boo; CD 1; balon z wyprawki; Karty obrazkowe 12–17; Minikarty 12–17, kostka |
Wather fun- zabawy muzyczne
Go away! - zabawy z rymowaką
(16.11- 20.11) |
Konsolidacja słownictwa i rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu w oparciu o historyjkę. Aktywizacja słownictwa w zabawach muzycznych i manipulacyjnych
Poszerzenie struktur językowych i rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu w oparciu o rymowankę. |
Dziecko: utrwala słownictwo związane z pogodą,
próbuje śpiewać piosenkę tematyczną
I’m Flying i obrazuje jej treść ruchem
rozwija sprawność rozumienia ze słuchu poprzez słuchanie historyjki i oglądanie jej inscenizacji
potrafi odpowiedzieć na proste pytania
bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, z elementami dramy, sportowych
Dziecko: utrwala i poszerza materiał leksykalny
bierze udział w zabawach muzycznych ruchowych, komunikacyjnych, słuchowych
stara się śpiewać piosenkę Weather Action Song i obrazuje jej treść ruchem osłuchuje się z nowymi konstrukcjami językowymi obrazując treść rapu Go Away!
rozwija sprawność komunikacyjną w zabawie Weather magic potrafi odpowiedzieć na proste pytania |
balloon; warm; cold; windy; stormy; snowing; What's the weather like? It’s…
alloon; warm; cold; windy; stormy; snowing; What's the weather like? It’s…; wind; storm; snow; Go away!; Come to us another day! |
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 12–17; Wyprawka :balon, t Minikarta 13, Plakat 3; Minikarty 12–17.
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe |
Story 3-Historyjka obrazkowa nr 3
Weather fun- zabawy komunikacyjne
(23.11- 27.11) |
Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz komunikacyjnej w oparciu o rymowankę i historyjkę.
Aktywne użycie wyrażeń językowych związanych z pogodą. |
Dziecko: utrwala i aktywnie wykorzystuje kluczowe słownictwo związane z pogodą
utrwala struktury językowe przydatne w codziennej komunikacji poprzez słuchanie i odgrywanie treści rapu Go Away!
rozumie historyjkę i odgrywa jej treść ruchem oraz za pomocą elementów wyprawki śpiewa piosenkę tematyczną I’m Flying! potrafi odpowiedzieć na proste pytania
bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, manipulacyjnych |
balloon; warm; cold; windy; stormy; snowing; wind; storm; snow; What's the weather like? t’s…; Go away!; Come to us another day! |
kukiełki elfów i Boo; Karty obrazkowe 12–16; Plakat 3; CD 1
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Minikarty 12–16; Karty obrazkowe 12–17;
|