81 50 14 027

 

Zapis w dzienniku

Zakres tematyczny

Cele zajęć

Kluczowe słownictwo

Shapes consolidation- utrwaleie poznanych kształtów

 

Shapes pictures- obrazki z kształtów

(02.11- 6.11)

Podsumowanie

i zastosowanie materiału leksykalnego

w naturalnym kontekście zabawy konstrukcyjnej oraz poprzez odegranie historyjki

Dziecko:

utrwala słownictwo w zabawach konsolidujących materiał z całego działu

rozwija sprawności: rozumienia ze słuchu oraz komunikacyjną

bierze udział w zabawach muzycznych, rytmicznych, manipulacyjnych, ruchowych

 

ćwiczy czytanie globalne podczas realizacji karty pracy

 

 

circle; triangle;

square; star;

lift; telescope;

space rocket;

space robot;

yellow; red; blue;

pink; purple;

Yes, I can!

 

 

 

 

 

 

 

Welcome to the planet of sport- Witajcie na planecie sportu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weather – pogoda

 

 

 

(09.11- 13.11)

 

Przypomnienie nazw kolorów oraz wprowadzenie słownictwa związanego ze

sportem

w zabawach muzyczno-

-ruchowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utrwalanie poznanego słownictwa. Wprowadzenie

i ćwiczenie słownictwa

związanego

z pogodą na podstawie zabawy

z piosenką.

Dziecko:

powtarza lub poszerza zakres znajomości nazw kolorów (yellow, red, blue, pink, purple, orange, green, brown, white, black)

 

poznaje nazwy czynności związanych ze sportem

aktywnie utrwala nazwy liczebników głównych

w zakresie 1–10 oraz struktury opisujące proces korzystania z windy poprzez rap Let’s Take the Lift!

utrwala słownictwo, biorąc udział w zabawach: rytmicznych, ruchowych i manipulacyjnych

Dziecko:

poszerza zakres leksykalny o znajomość słownictwa związanego z pogodą

 

utrwala kluczowe słownictwo poprzez chant

The Sports Flash

 

osłuchuje się z wyrażeniem I like… poprzez słuchanie piosenki tematycznej i odgrywanie jej treści

rozwija sprawność rozumienia ze słuchu

bierze udział w zabawach muzyczno-ruchowych

 

słucha nagrania i dorysowuje właściwe przedmioty oraz przygotowuje się do czytania globalnego poprzez ćwiczenia i słowniczek obrazkowy na karcie pracy

 

 

orange; green; brown; white; black;

swimming; playing; jumping; skiing;

skipping rope;

swimsuit;

football;

skis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skipping rope; skis; swimming;

playing; skipping; skiing;

It’s hot and sunny; It’s cloudy;

It’s foggy;

It’s snowing.

 

 

 

 

Story 3 – historyjka obrazkowa nr 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I like sport- zabawy z pioseką tematyczną

 

 

(16.11-20.11)

Utrwalanie słownictwa

w zabawach multisensorycznych. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu poprzez słuchanie historyjki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konsolidacja materiału leksykalnego. Rozwijanie sprawności komunikacyjnych

w zabawie

Dziecko:

utrwala nazwy poznanych kolorów oraz słownictwo związane ze sportem i pogodą

 

rozwija sprawność rozumienia ze słuchu poprzez

słuchanie historyjki i oglądanie jej inscenizacji

 

bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych,

z elementami dramy

 

 

 

 

 

Dziecko:

 

utrwala materiał leksykalny w zabawach konsolidujących słownictwo

 

bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, komunikacyjnych, słuchowych

 

stara się śpiewać piosenkę tematyczną I Like Sport

 

rozwija sprawność komunikacyjną w zabawie Chit-chat

 

rozwija sprawność rozumienia ze słuchu poprzez słuchanie historyjki i oglądanie komiksu ilustrującego jej treść

uzupełnia karty pracy, kolorując przedmioty zgodnie

z treścią historyjki

 

 

 

 

orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skipping rope; skis;

Is it... hot and

sunny (cloudy / foggy / snowing)?;

I like.......

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skipping rope; skis; It’s... hot and

sunny (cloudy/foggy/ snowing)?;

I like... (swimming); Can I have...

(a swimsuit)?

 

 

 

 

 

Yes, I do, No I don`t – zabawy z rymowanką

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

What`s the weather like today? - jaka jest dziś pogoda?

 

 

 

(23-11- 27.11)

 

 

Aktywne utrwalanie słownictwa. Ćwiczenie udzielania krótkich odpowiedzi na podstawie

zabawy rytmiczno-

-słownej.

Dziecko:

utrwala i aktywnie wykorzystuje nazwy kolorów oraz słownictwo związane ze sportem i pogodą

 

poznaje struktury językowe przydatne w codziennej komunikacji poprzez słuchanie i odgrywanie treści rapu Yes, I Do! No, I Dont’t!,

 

rozwija sprawność rozumienia ze słuchu,

bierze udział w zabawach muzycznych, rytmicznych, manipulacyjnych i ruchowych, aktywnie wykorzystując poznane słownictwo

uzupełnia karty pracy, zaznaczając od czynności, które lubi wykonywać w zależności od warunków pogodowych

 

 

 

 

 

 

 

orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skipping rope; skis;

It’s ... hot and

sunny (cloudy/ foggy/snowing);

I like... (swimming);

Do you like... (swimming)?;

Yes, I do!;

No, I don’t!