Zapis w dzieniku |
Zakres tematyczy |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
Pomoce dydaktyczne |
30.11 – 04.12.
My toys – moje zabawki
Tinker`s toys- nauka piosenki |
Zajęcia wprowadzające w tematykę związaną z majsterkowaniem i zabawkami.
Poszerzenie i utrwalanie słownictwa w oparciu o piosenkę tematyczną. Wprowadzenie liczenia w zakresie 1–3. |
Dziecko: poznaje słownictwo związane z majsterkowaniem i zabawkami
rozwija sprawność komunikacyjną w zabawie Correct Boo
osłuchuje się ze słownictwem w zabawie opartej o nagranie The Tinkers’ Flash!
reaguje na prośby nauczyciela
utrwala słownictwo biorąc udział w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, sensorycznych i manipulacyjnych
Dziecko: utrwala i poszerza słownictwo
poznaje liczebniki główne 1-3 i rozwija sprawność liczenia
osłuchuje się ze słownictwem w oparciu o piosenkę tematyczną Tinkers’ Toys i obrazuje jej treść ruchem
rozwija sprawność rozumienia ze słuchu
bierze udział w zabawach muzyczno--ruchowych, rytmicznych
|
glue; brush; doll's house; stick horse; swing.
glue; brush; doll's house; stick horse; swing; present; one, two, three. |
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–22.
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–23; Karta pracy pracy 7; Minikart 18–23; kostka. |
07.12.- 11-12
Let`s play – bawmy się
Zabawy z rymowanką I can make............... |
Aktywizacja, poszerzanie słownictwa oraz rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu w oparciu o zabawy manipulacyjno-ruchowe, muzyczne i z elementami dramy. Utrwalanie liczebników 1–3.
Utrwalanie słownictwa związanego z zabawkami w zabawach rytmiczno- -ruchowych i manipulacyjnych. Wprowadzenie struktur językowych w oparciu o rymowankę. |
Dziecko: powtarza i utrwala słownictwo związane z zabawkami i majsterkowaniem, oraz liczebniki 1–3
bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, poznawczych, manipulacyjnych, i z elementami dramy
stara się śpiewać piosenkę tematyczną Tinkers’ Toys i obrazuje jej treść ruchem
rozwija sprawność rozumienia ze słuchu podczas słuchania i odgrywania historyjki
Dziecko: utrwala materiał leksykalny
poznaje konstrukcje językowe przydatne w codziennej komunikacji w oparciu o rap I Can Make…
bierze udział w zabawach manipulacyjnych, muzycznych i ruchowych
|
glue; brush; doll's house; stick horse; swing; present; mummy; daddy; one; two; three.
glue; brush; doll's house; stick horse; swing; present; mummy; daddy; one; two; three; I can make... |
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–23; Plakat 4; Wyprawka: karta 4 (prezenty)
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–23; Minikarty 18–23; balony z wyprawki; kostka. |
14.12- 18.12
Winter time – nauka piosenki
Winter fun- zimowe zabawy |
Wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego z zimą i Bożym Narodzeniem
Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą i świętami |
Dziecko: poznaje słownictwo związane z zimą i świętami
utrwala znajomość słownictwa podczas śpiewania i odgrywania piosenki Winter Time! utrwala słownictwo poprzez aktywne wykorzystanie plakatu
poprawnie reaguje na polecenia wydawane przez nauczyciela
Dziecko: utrwala słownictwo w zabawie głosowej
rozwija sprawność komunikacyjną w zabawie multisensorycznej
utrwala słownictwo podczas śpiewania i odgrywania piosenki Winter Time! wykorzystuje poznane słownictwo w pracy twórczej |
winter; snowflakes; snowman; Santa; presents
winter; snowflakes; snowman; Santa; presents; snowing; under; tree. |
Kukiełki elfów i Boo,CD1, CD2, Kart obrazkowe 16,23,52-55,wyprawka karta 10, plakat 10
Kukiełki elfów i Boo,CD1, CD2, Kart obrazkowe 16,23,52-55, karta pracy 22 |
21.12- 25.12
Zaawy z pioseką : Santa – Mikołaj
|
Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą i świętami |
Dziecko: utrwala słownictwo podczas śpiewania i odgrywania piosenki Santa
poprawnie reaguje na polecenia wydawane przez nauczyciela
|
winter; snowflakes; snowman; Santa; presents; snowing; under; tree., Christmas |
Nagranie pioseki: Santa, karty obrazkowe, Kukiełki elfów i Boo, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(28.12- 01.01) |
Utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego w zabawach muzycznych, ruchowych i plastycznych. |
Dziecko: - śpiewa piosenki o tematyce swiatecznej w j. angielskim - utrwala słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia i zimą - wykonuje pracę plastyczną |
winter; cold; snowman hat Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas |
|