81 50 14 027

 

 ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE "PTASZKI"

 - Pobudka 

   Dziecko (ptaszek) budzi się ze snu, fruwa (biega na palcach, ręce zgięte, udające skrzydełka, szybkie ruchy

   palcami dłoni).

   Na sygnał (może to być klaśnięcie) ptaszki siadają w gniazdach (przykucanie na położonej apaszce, wyciętym     

   z papieru kole, itp.) Na kolejny sygnał - fruwanie. Powtarzamy kilka razy.

- Ćwierkanie

  Ptaszki siadają w gniazdach i stroją się do śpiewania: ruszają dziobkami (usta ściągnięte, wysunięte do przodu,

  następnie opuszczanie żuchwy i unoszenie jej), płuczą wodą gardła (dźwięk podobny do głoski g), 

  śpiewają: ćwir, ćwir, ćwir.

- Zabawy ptaszków

  Dziecko zgaduje kogo udaje rodzic. Naśladuje on odgłosy różnych przedmiotów, np. zegara (cyk cyk),

  pociągu (cz cz cz), samochodu (wż wż wż) oraz zwierząt (hau hau, miau, itd.), a dziecko zgaduje, co miał na myśli.

- Turlamy jajeczka

  Dziecko - ptaszek turla piłeczkę slalomem między butelkami.

- Układamy do snu

  Dziecko siada w gniazdku i cichutko śpiewa jakąś kołysankę.

 

ĆWICZENIA LOGORYTMICZNE "PRZYSZŁA WIOSNĘ" na podstawie fragmentu wiersza Cz. Janczarskiego 'Roczek"

Dziecko rytmicznie powtarza tekst cicho, głośno, grubym, cienkim głosem, ilustruje ruchem treść wiersza.

Przyszła do nas wiosna                       (dziecko maszeruje po kole))

w kolorowych kwiatach                       (przykuca i naśladuje rośnięcie kwiatów)

Przyleciały ptaki z dalekiego świata      (naśladuje lot ptaków - porusza się po kole, machając rękami)

Dobrze, że jest jest wiosna,                 (klaszcze rytmicznie w ręce)

wiosna cieszy nas                               (obraca się wokół własnej osi, z rękami na biodrach)

Słonko grzeje mocno,                         (wyciąga ręce do góry, macha palcami)

na spacery czas                                 (maszeruje po obwodzie koła).