Szanowni Rodzice
Od poniedziałku 19 kwietnia wracamy do pracy stacjonarnej zgodnie z obowiązującymi informacjami podanymi na stronie gov.pl
https://www.gov.pl/web/koronawirus/Do-25kwietnia-przedluzamy-zasady-bezpieczenstwa-z-wyjatkami
Szanowni Rodzice
Od poniedziałku 19 kwietnia wracamy do pracy stacjonarnej zgodnie z obowiązującymi informacjami podanymi na stronie gov.pl
https://www.gov.pl/web/koronawirus/Do-25kwietnia-przedluzamy-zasady-bezpieczenstwa-z-wyjatkami
Zarządzenie nr 5/2021
Dyrektora Przedszkola im. Adama Żeromskiego w Nałęczowie
z dnia 29 marca 2021 r.
Na podstawie rozporządzenia ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI I NAUKI1)
z dnia 26 marca 2021 r.
Aneta Skoczylas- Cierkoń
Zajęcia prowadzone są w oparciu o program nauczania“Multisensoryczna nauka języka angielskiego w przedszkolu” Ewy Wodzickiej – Dondziłło w wymiarze 5 godzin tygodniowo.
Nauczyciel w pracy z dziećmi wykorzystuje Metodę Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju i uczeiu się dzieci rozpoczynających naukę j.angielskiego ( The Good Start Method for English) autorstwa Marty Bogdanowicz, Katarzyny Marii Bogdanowicz i Marty Łockiewicz , której celem jest rozwijanie funkcji językowych a także wspomaganie całościowego rozwoju dziecka .
Cele nauczania
Celem zajęć jest utrwalenie, pogłębienie i rozszerzenie treści nauczanych podczas zajęć z języka angielskiego.
Najważniejszym celem zajęc jest wzbudzenie chęci do nauki języka angielskiego bez niepotrzebnego stresu, poprzez różnrodne zabawy dydaktyczne. Proces uczenia się przebiega aktywnie, w działaniu, poprzez zabawy angażujące wiele zmysłów dziecka.
Zajęcia nie obejmują nauki czytania i pisania w j.angielskim , ale przygotowują dzieci do tej nauki poprzez ćwiczenie uwagi, pamięci słuchowej, rysowanie i pisanie wzorów literopodobnych
Cele szczegółowe
- Rozumienie poleceń zadawanych przez nauczyciela lub usłyszanych z płyty CD
- Rozwijanie umiejętości rozumienia ze słuchu
- Kolorowanie kształtów czy postaci według instrukcji podanych przez nauczyciela, pisanie wzorów literopodobnych
- Rysowanie
- Nazywanie określonych przedmiotów czy postaci
- Pokazywanie różnych przedmiotów znajdujących się w sali
Pokazywanie różnorodnych czynności ruchami ciała (TPR)
rozwijanie umiejętności językowych w połączeniu z ekspresją plastyczną i muzyczną
- Nauka współpracy i innymi dziećmi w parach czy grupach
- Rozwijanie poczucia własnego „ja” czyli tożsamości dziecka
Nauka tolerancji wobec innych dzieci
Nauka przestrzegania reguł w grach i zabawach podczas zajęć
-Zaspokajanie potrzeby zabawy i fizycznej aktywności
-Rozwijanie twórczego potencjału dzieci poprzez stwarzanie okazji do wielorakich form ekspresji– teatralnej, plastycznej,muzycznej
Rozbudzanie zainteresowania kulturą i obyczajami krajów anlglojęzycznych poprzez poznawanie tradycyjnych brytyjskich i amerykańskich piosenek dziecięcych tzw nursery rhymes
Treści nauczania
W kolejnych miesiącach nauczyciel pracuje z dziećmi wykorzystując wymienione poniżej piosenki dziecięce
Wrzesień:
Jelly on a plate
Pażdziernik
Rain, rain go away
Listopad:
Row,row,row your boat
Grudzień
This is the way
Styczeń:
The Hokey Cokey
Luty
Polly put the kettle on
Marzec
Old Macdonald had a farm
Kwiecień:
Tommy Thumb
Maj:
Five little Ducks
Czerwiec:
The Wheels on the bus
Dziecko w wieku przedszkolnym wykazuje naturalną dla swojego wieku i etapu rozwoju potrzebę ekspresji twórczej. Tworzy ono własny świat.
Po to, by dziecko mogło wyzwolić swój wewnętrzny świat i posługiwać się właściwymi mu sposobami ekspresji - gestem, mimiką, słowem mówionym, aktywnością plastyczną, muzyczną i ruchową - trzeba uszanować jego spontaniczność, czuwać nad tym, aby unikać wszystkiego, co może pociągnąć za sobą zahamowanie tendencji ekspresyjnych.
Dzieci są kreatywne z natury, dlatego tę wspaniałą zdolność należy w nich pielęgnować i rozwijać. Twórczość dziecięca jest czynnością odruchową, instynktowną i podświadomą. Małe dziecko przeżywa radość kreacyjną, która pobudza go do dalszej zabawy słowami, formami, barwą czy dźwiękiem. Dla dziecka jego własna twórczość jest źródłem radości, dobrej zabawy, zaangażowania i podstawową formą uczenia się oraz zdobywania wiedzy o otaczającej rzeczywistości.
Projekt edukacyjny „Twórczy przedszkolak” jest wyrazem zainteresowania i troski o dziecko oraz o jego prawidłowy rozwój. Jednym z wielu zadań przedszkola jest stymulowanie rozwoju takich zdolności dzieci, dzięki którym kształtują one swoją osobowość, zwiększając szansę powodzenia w szkole i w życiu. Ma ono również stworzyć dzieciom warunki, w których znajdą odwagę, aby podjąć wyzwania i wykorzystać własne możliwości.
Uniwersalnym sposobem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka, w tym osobowość twórczą, są zabawy słowne, ruchowe, muzyczno - ruchowe, plastyczne i zabawy z kodowaniem.
Projekt edukacyjny „Twórczy przedszkolak” uwzględnia potrzeby i możliwości rozwojowe dzieci w wieku 5 - 6 lat oraz stanowi ważny element w edukacji dzieci.
Realizacja programu przyczyni się do ogólnego rozwoju dziecka, wielowarstwowego poznawania przez niego rzeczywistości. Pozwoli na rozwój jego zainteresowań, uzdolnień i indywidualności dziecka, a także na przeżywanie przez niego radości i szczęścia.
CELE OGÓLE
- doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej, koordynacji wzrokowo ruchowej, orientacji w schemacie własnego ciała,
- rozwijanie motoryki małej i dużej,
- zachęcanie do działania i przejawiania własnej inicjatywy,
- wzbogacanie przeżyć i wyzwalanie emocji dzieci,
- stwarzanie swobodnej, akceptującej i twórczej atmosfery,
- odkrywanie przez dzieci własnych możliwości twórczych,
- wzbudzanie poczucia radości, zadowolenia, bezpieczeństwa i akceptacji,
- budowanie własnego systemu wartości,
- rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie rówieśniczej.
- wzbudzanie zaufania we własne możliwości twórcze.
W obecnych czasach komputer jest praktycznie w każdym domu, a często każdy domownik ma swój osobisty.
Dla dzieci żyjących w XXI wieku, komputer stał się nieodzownym elementem otaczającego świata. Dzieci chcą i powinny poznać sposoby wykorzystania komputera jako narzędzia zabawy, nauki i pracy.
Komputer może przecież pełnić rolę maszyny do pisania, może pomagać analizować i rozwiązywać złożone problemy, wymieniać doświadczenia między ludźmi z różnych stron świata, może znaleźć zastosowanie w edukacji dzieci i dorosłych.
Dla dzieci komputer jest rzeczywistością, ich teraźniejszością i przyszłością.
Komputer oddziałuje wielozmysłowo przez grafikę, efekty dźwiękowe, animacje, sekwencje filmowe, różnorodność możliwości wyboru.
Duża atrakcyjność rozwiązań jakie oferuje komputer sprawia, że dziecko ucząc się jednocześnie świetnie się bawi. Trudno się więc dziwić, że dzieci tak chętnie bawią się, uczą i „pracują” przy komputerze.
Małe dzieci nie potrafią jeszcze pisać i czytać, a sięgają już po nową „zabawkę” jaką jest komputer. Nawyki jakie zdobędą na samym początku przygody z komputerem będą się za nimi ciągnęły przez cały okres szkoły, studiów a także w pracy zawodowej i w życiu. Dlatego ważne jest, aby te pierwsze kontakty z komputerem były poprawne, a dzieci by wiedziały, że komputer to nie tylko zabawka, ale przede wszystkim środek do zdobywania i pogłębiania wiedzy.
By zaspokoić potrzeby i oczekiwania dzieci, a także rozwinąć własne doświadczenia zawodowe, przygotowałam projekt edukacyjny „PRZYGODA Z KOMPUTEREM”, który będzie realizowany w grupie dzieci 6 - letnich, w ramach aktywnych popołudni w przedszkolu w grupie VI.
Mam nadzieje, że umożliwi to dzieciom lepszy rozwój i zdobycie nowych doświadczeń, łatwiejsze przekroczenie progu szkolnego oraz uatrakcyjni im pobyt w przedszkolu.
CELE PROJEKTU
Komputer pomaga w zdobywaniu wiedzy z różnych dziedzin życia:
- rozwija logiczne myślenie, wyobraźnię, umiejętności kojarzenia faktów,
- kształtuje wytrwałość, cierpliwość,
- rozwija pamięć, spostrzegawczość, sprawność manualną, refleks, podzielność uwagi,
- kształtuje motywacje do nauki czytanie, pisanie, liczenia,
- rozbudza zainteresowania i aktywność twórczą
- rozwija samodzielność,
- zapewnia relaks i dobrą zabawę.
Uogólniając, zajęcia komputerowe pełnią funkcje poznawczą, kształcącą, kompensacyjno - wyrównawczą i wychowawczą.
Cele projektu:
- wprowadzenie najmłodszych uczestników procesu kształcenia w świat technologii komunikacyjno - informacyjnych,
- rozwijanie umiejętności właściwego korzystania ze sprzętu komputerowego
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego i higienicznego użytkowania komputer,
- rozwijanie aktywności poznawczej dziecka
- poznanie różnorodnych zastosowań komputera w zabawie i nauce,
- wspomaganie i rozwijanie sprawności intelektualnych, zdolności i zainteresowań dzieci,
- rozwijanie kreatywności, stymulowanie wyobraźni i twórczości,
- rozbudzanie wiary we własne możliwości i siły,
- przygotowanie ich do życia w społeczeństwie informacyjnym,
- tworzenie możliwości nabywania przez dzieci umiejętności, które wykorzystają w dalszej edukacji.
wykonanie: kasai1.com