81 50 14 027

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC LISTOPAD 2021 R. W GRUPIE II (dzieci 3-4-letnie)

 

TEMATYKA:

  1. Moja rodzina.....................................02.11.-05.11.
  2. Jestem Polakiem...............................08.11.-12.11.
  3. Domy i domki...................................15.11.-19.11.
  4. Nasze prawa i obowiązki.....................22.11.-26.11.
  5. Moje zdrowie i bezpieczeństwo...........29.11-03.12.

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

ZAMIERZENIA

  1. Moja rodzina – Podawanie informacji nt. swojej rodziny: jak mają na imię mama, tata, nazywanie członków rodziny: mama, tata, brat, siostra, ciocia, wujek, babcia, dziadek; pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabawa tematycznych; dzielenie się informacjami nt. ważnych wydarzeń w życiu rodziny.
  2. Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu. Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju.
  3. Nasza miejscowość, nasz region – Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola: poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie.
  4. Nasze prawa i obowiązki – poznanie praw dziecka oraz rodzajów domowych obowiązków, zachęcanie dzieci do pomagania rodzicom.
  5. Rozwijanie umiejętności dobierania garderoby stosownej do pogody.
  6. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  7. Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań wymagających współpracy i działania. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
  8. Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
  9. Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.
  10. Ćwiczenie umiejętności liczenia. Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie ich liczebności, rozwijanie umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości.
  11. Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.