PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ
NA MIESIĄC LISTOPAD 2021 R. W GRUPIE II (dzieci 3-4-letnie)
TEMATYKA:
- Moja rodzina.....................................02.11.-05.11.
- Jestem Polakiem...............................08.11.-12.11.
- Domy i domki...................................15.11.-19.11.
- Nasze prawa i obowiązki.....................22.11.-26.11.
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo...........29.11-03.12.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA
- Moja rodzina – Podawanie informacji nt. swojej rodziny: jak mają na imię mama, tata, nazywanie członków rodziny: mama, tata, brat, siostra, ciocia, wujek, babcia, dziadek; pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabawa tematycznych; dzielenie się informacjami nt. ważnych wydarzeń w życiu rodziny.
- Rozwijanie poczucia przynależności narodowej: stosowanie zwrotów: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku. Podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu. Oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań; odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwrócenia uwagi na piękno naszego kraju.
- Nasza miejscowość, nasz region – Poznawanie osób pracujących w bliskim otoczeniu przedszkola: poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie.
- Nasze prawa i obowiązki – poznanie praw dziecka oraz rodzajów domowych obowiązków, zachęcanie dzieci do pomagania rodzicom.
- Rozwijanie umiejętności dobierania garderoby stosownej do pogody.
- Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań wymagających współpracy i działania. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
- Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
- Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.
- Ćwiczenie umiejętności liczenia. Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie ich liczebności, rozwijanie umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości.
- Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.