Kilka zdjęć przedstawiających zimowe aktywności dzieci z grupy III
Zimowe zabawy śniegu
Prezenty z okazji Dnia Babci i Dziadka
Bal karnawałowy
A teraz czekamy na wiosnę :)
Kilka zdjęć przedstawiających zimowe aktywności dzieci z grupy III
Zimowe zabawy śniegu
Prezenty z okazji Dnia Babci i Dziadka
Bal karnawałowy
A teraz czekamy na wiosnę :)
ZADANIA DO PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC MARZEC 2022 R.
GRUPA III – 3-latki i 4-latki
Tematyka:
Zwierzęta dżungli i sawanny (28.02-04.03)
Zwierzęta naszych pól i lasów (07.03-11.03)
Marcowa pogoda (14.03-18.03)
. Wiosenne przebudzenia (21.03-25.03)
Wiosenne powroty. (28.03- 01.04)
Zagadnienia podstawy programowej:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Zadania:
Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie ( dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych itp.)
Utrwalanie zasad dotyczących ochrony przed koronawirusem. Doskonalenie umiejętności dokładnego i prawidłowego mycia rąk
Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych : kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa, utrzymywanie porządku, Zachęcanie do samodzielności.
Uświadomienie konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących w danej porze roku, zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego ubierania i rozbierania się.
Wdrażanie do współdziałania w grupie poprzez uczestniczenie we wspólnych zabawach, dzielenie się zabawkami, szanowanie ich, szanowanie wytworów innych dzieci (budowli, rysunków).
Integrowanie grupy poprzez udział w uroczystościach grupowych i ogólnoprzedszkolnych: Dzień Kobiet, Powitanie wiosny, urodziny dzieci.
Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kolor, wielkość, rodzaj, rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowanie rytmów, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku
Rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez poznawanie schematu własnego ciała oraz określanie położenia przedmiotów względem siebie oraz w przestrzeni.
Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, wdrażanie do dbania o książki i właściwe obchodzenie się z nimi.Poznanie bajek i baśni z kanonu literatury dziecięcej
Rozpoznawanie dźwięków i odgłosów dochodzących z otoczenia, próby naśladowania ich.
12.Wyrabianie poczucia rytmu i słuchu muzycznego poprzez prowadzenie zajęć przy muzyce. Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez wspólne śpiewanie, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych
13.Rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie liczebników głównych w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
14.Wdrażanie do uważnego słuchania wierszy i opowiadań czytanych przez nauczyciela, skupianie uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela.
15. Słuchanie ciekawostek na temat zwierząt egzotycznych oraz zamieszkujących pola i lasy. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych poprzez założenie w sali wiosennego kącika z sadzonkami i prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
16. Poznanie zjawisk pogodowych charakterystycznych dla okresu przedwiośnia i wczesnej wiosny, prowadzenie obserwacji metereologicznych : kalendarz pogody.
17.Wzbogacanie słownika czynnego dziecka, zachęcanie do wypowiadania się na podany temat. Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, rytmiczne powtarzanie rymowanek i wierzy
18. Usprawnianie aparatu mowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne, zabawy dźwiękonaśladowcze.
19.Rozwijanie kreatywności i motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami, uwrażliwianie na piękno w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i pochodnych.
20.Wykonywanie prac plastycznych oraz z z materiałów wtórnych ( rolki po papierze toaletowym, skrawki, puste opakowania ,butelki) , rozwijanie świadomości ekologicznej oraz zachęcanie do nie marnowania i ponownego, kreatywnego wykorzystywania przedmiotów
21.Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych:
orientacyjno-porządkowych
bieżnych
z elementem czworakowania
z elementem skoku, podskoku
organizowanych metodą opowieści ruchowej
ze śpiewem.
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC LUTY 2022 R.
GRUPA III – 3-latki i 4-latki
Tematyka:
Baśnie bajki i bajeczki ( 31.01-04.02)
Muzyka wokół nas ( 07.02- 11.02)
W kosmosie ( 14.02-18.02)
Poznajemy różne zawody ( 21.02-25.02)
Zagadnienia podstawy programowej:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Zadania:
Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie ( dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych itp.)
Utrwalanie zasad dotyczących ochrony przed koronawirusem. Doskonalenie umiejętności dokładnego i prawidłowego mycia rąk
Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych : kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa, utrzymywanie porządku. Zachęcanie do samodzielności.
Uświadomienie konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących w danej porze roku, zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego ubierania i rozbierania się.
Wdrażanie do współdziałania w grupie poprzez uczestniczenie we wspólnych zabawach, dzielenie się zabawkami, szanowanie ich, szanowanie wytworów innych dzieci (budowli, rysunków).
Integrowanie grupy poprzez wspólną zabawę podczas balu karnawałowego
Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kolor, wielkość, rodzaj, rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowanie rytmów
Rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez poznawanie schematu własnego ciała oraz określanie położenia przedmiotów względem siebie oraz w przestrzeni.
Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, wdrażanie do dbania o książki i właściwe obchodzenie się z nimi.Poznanie bajek i baśni z kanonu literatury dziecięcej
Rozpoznawanie dźwięków i odgłosów dochodzących z otoczenia, próby naśladowania ich.
Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez poznanie nazw instrumentów i wydawanych przez nie odgłosów, tworzenie własnych instrumentów, zachęcanie do muzycznych eksperymentów
12.Wyrabianie poczucia rytmu i słuchu muzycznego poprzez prowadzenie zajęć przy muzyce. Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez wspólne śpiewanie, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych
13.Rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie liczebników głównych w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
14.Wdrażanie do uważnego słuchania wierszy i opowiadań czytanych przez nauczyciela, skupianie uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela.
15. Słuchanie ciekawostek na temat kosmosu, planet i gwiazd, poznanie nazw planet Układu Słonecznego.
16. Rozwijanie zainteresowania różnymi zawodami, wzbogacenie słownictwa dziecka o terminy związane z pracą zawodową.
17.Wzbogacanie słownika czynnego dziecka, zachęcanie do wypowiadania się na podany temat. Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, rytmiczne powtarzanie rymowanek i wierzy
18. Usprawnianie aparatu mowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne, zabawy dźwiękonaśladowcze.
19.Rozwijanie kreatywności i motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami, uwrażliwianie na piękno w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych.
20.Wykonywanie prac plastycznych oraz instrumentów z z materiałów wtórnych ( rolki po papierze toaletowym, skrawki, puste opakowania ,butelki) , rozwijanie świadomości ekologicznej oraz zachęcanie do nie marnowania i ponownego, kreatywnego wykorzystywania przedmiotów
21.Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych:
orientacyjno-porządkowych
bieżnych
z elementem czworakowania
z elementem skoku, podskoku
organizowanych metodą opowieści ruchowej
ze śpiewem.
Grudzień upłynął w naszej grupie w świątecznej atmosferze.
Odwiedził nas Święty Mikołaj, piekliśmy i ozdabialiśmy pierniczki oraz nagraliśmy kolędę dla Rodziców
PODZIĘKOWANIA
Bardzo dziękujemy wszystkim Rodzicom za przygotowanie przebrań dla naszych małych Kolędników. Szczególne podziękowania kierujemy do p. Kamili Stachyra za pomoc w przygotowaniu paczek mikołajkowych oraz p. Magdaleny Piech za podarowanie posypek do dekoracji pierniczków.
Dziękujemy także wszystkim Rodzicom, którzy wsparli akcje charytatywne: Pmóż Dzieciom Przetrwać Zimę oraz zbiórkę zabawek dla dzieci z domu dziecka w Przybysławicach.
Wychowawczynie
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA STYCZEŃ 2022 R W GRUPIE III (DZIECI 3,4 - LETNIE)
Tematyka:
ZAGADNIENIA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
3.Społeczny obszar rozwoju dziecka.4.
4 .Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZADANIA:
1.Wzbogacanie wiedzy na temat charakterystycznych cech czterech pór roku. Dostrzeganie
Cech zimowej aury (brak roślinności, opady śniegu lub deszczu ze śniegiem, zmiany temperatury, obserwacja zjawisk w przyrodzie, ochronna rola śniegu, długie noce, krótkie dni.
2.Prowadzenie obserwacji zwierząt – ptaków, rozpoznawanie ich po wyglądzie: sikorka, gil, wróbel; dokarmianie.
3.Wyrabianie nawyku odpowiedniego ubierania się w zależności od zmian atmosferycznych.
4.Dostarczanie okazji do zabaw na świeżym powietrzu z uwzględnieniem konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu.
5.Wzbogacanie wiedzy na temat życia Eskimosów, położenia kraju na mapie świata. Poznanie zwyczajów i miejsca życia pingwinów. Stwarzanie okazji do poznania różnych regionów świata i ludzi tam mieszkających oraz specyficznych warunków bytowania w klimacie polarnym.
7.Organizowanie zabaw dydaktycznych mających na celu umiejętności przeliczania, porównywania, logicznego myślenia, rozpoznawanie i nazywanie figur płaskich.
8.Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych i samoobsługowych (sprzątanie zabawek, czynności higieniczne, ubieranie i rozbieranie się, pomaganie przy przygotowaniu do zajęć itp.).
9.Ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej (rysowanie, wycinanie, lepienie, nawlekanie korali itp.).
10.Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i nowych przyborów do ćwiczeń.
wykonanie: kasai1.com