Zapis w dzieniku |
Zakres tematyczy |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
30.11 – 04.12.
My toys – moje zabawki
Where`s my toy?- zabawy z piosenką tematyczną |
Zajęcia wprowadzające w tematykę związaną
zabawkami.
Poszerzenie i utrwalanie słownictwa w oparciu o piosenkę tematyczną.
|
Dziecko: poznaje nazwy zabawek w zabawie rytmiczno-ruchowej
słucha piosenki tematycznej Where’s My Toy? i obrazuje jej treść ruchem potrafi określić, jakiego elementu w sekwencji brakuje na ilustracji
Dziecko: potrafi rozpoznać zabawki, których odgłosy słyszy w nagraniu
potrafi rozpoznać zabawki na ilustracjach
bierze udział w zabawach muzyczno--ruchowych, rytmicznych
|
doll; ball; plane; train; yo-yo.
doll; ball; plane; train; yo-yo.
|
07.12.- 11-12
More colours- więcej kolorów
Favourite toys- ulubione zabawki
|
Utrwalanie znajomości słownictwa związanego z zabawkami. Wprowadzenie
kolorów: orange, green, brown, oraz piosenki aktywizującej
Utrwalanie słownictwa związanego z zabawkami w zabawach rytmiczno- ruchowych |
Dziecko:
rozpoznaje i przypomina sobie nazwy zabawek w zabawach z elementami pantomimy, manipulacyjnych, muzyczno- poznaje nazwy kolorów: orange, green, brown słucha historyjkiStory 4 słucha piosenki aktywizującej Story 4 Action Song i obrazuje ją ruchem
Dziecko: pamięta nazwy zabawek i potrafi rozpoznać je ze słuchu powtarza nazwy zabawek i kolorów
próbuje śpiewać piosenkę aktywizującą
|
doll; ball; plane; train; yo-yo; yellow; red; blue; green; orange; brown; 1, 2, 3.
doll; ball; plane; train; yo-yo; yellow; red; blue; green; orange; brown; 1, 2, 3. |
14.12- 18.12
It`s winter!- Już zima
Winter fun- zimowe zabawy |
Wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego z zimą
Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą |
Dziecko: poznaje słownictwo związane z zimą
utrwala znajomość słownictwa podczas śpiewania i odgrywania piosenki Winter Song
Dziecko: wykorzystuje słownictwo w naturalnym kontekście zimowej wycieczki tworzy własnego bałwana, reagując na wypowiedzi nauczyciela |
snow; snowballs; snowman; eyes; nose; mouth; tummy; hat; scarf; coat
snow; snowballs; snowman; eyes; nose; mouth; tummy; hat; scarf; coat
|
21.12- 25.12
Christmas
Decorations |
Święta Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi krajów
Utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze Świętami Bożego Narodzenia
|
Dziecko: poznaje i utrwala znajomość słownictwa związanego ze Świętami Bożego Narodzenia
poznaje niektóre zwyczaje świąteczne krajów anglosaskich
słucha historyjki świątecznej The Christmas Story i rozumie jej treść z kontekstu
Dziecko:
utrwala znajomość słownictwa związanego ze Świętami Bożego Narodzenia
poznaje niektóre zwyczaje świąteczne krajów anglosaskich
utrwala znajomość słownictwa i rozwija sprawność rozumienia go ze słuchu
próbuje śpiewać piosenkę świąteczną The Christmas Song i obrazuje jej treść ruchem
|
stockings; decorations; milk and biscuits; Christmas tree; Santa Claus
stockings; decorations; milk and biscuits; Christmas tree; Santa Claus |
|
|
|
|
|
|
|
|
(28.12- 01.01) |
Utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego w zabawach muzycznych, ruchowych i plastycznych. |
Dziecko: - śpiewa piosenki o tematyce swiatecznej w j. angielskim - utrwala słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia i zimą - wykonuje pracę plastyczną |
winter; cold; snowman hat Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas |
Zapis w dzieniku |
Zakres tematyczy |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
30.11- 04.12
Chit chat – zabawa komunikacyjna
Revision activities- zabawy utrwalające poznane słownictwo
|
Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz sprawności komunikacyjnej w zabawach z wyprawką. Odgrywanie historyjki.
Podsumowanie i aktywizowanie słownictwa oraz konstrukcji językowych w zabawach multisensorycznych. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz mówienia. |
Dziecko: utrwala i aktywnie używa słownictwa oraz struktur językowych
rozwija sprawność rozumienia ze słuchu oraz komunikacyjną w zabawie Chit-chat bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, z elementami dramy, manipulacyjnych z wykorzystaniem wyprawki
koloruje ilustrację zgodnie z kodem, by dowiedzieć się, jakie przedmioty zostały ukryte na karcie pracy
Dziecko: utrwala słownictwo i konstrukcje językowe w zabawach konsolidujących materiał z całego działu rozwija sprawność rozumienia ze słuchu ćwiczy zadawanie pytań o preferencje
bierze udział w zabawach muzycznych, badawczych, rytmicznych, manipulacyjnych, ruchowych
słucha nagrania i wykreśla obrazki znajdujące się na karcie pracy zgodnie z jego treścią |
orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skis; skipping rope; It’s ... hot and sunny (cloudy/foggy/ snowing); I like... (swimming); Do you like... (swimming)?; Yes, I do!; No, I don’t!
orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skis; skipping rope; It’s ... hot and sunny (cloudy/foggy/ snowing); I like... (swimming); Do you like... (swimming)?; Yes, I do!; No, I don’t! |
07.12-11.12
Clothes- ubrania
Zabawy z rymowaką The clothes flash |
Wprowadzenie nazw ubrań i utrwalanie liczb w zakresie 1–10 w zabawach głosem, ruchowych i muzycznych.
Utrwalanie i poszerzanie słownictwa w zabawach rytmicznych, muzycznych i ruchowych. |
Dziecko: poznaje nazwy ubrań oraz nowe wyrażenia opisujące pogodę
reaguje na polecenia nauczyciela i wskazuje części garderoby odpowiednie do omawianych warunków pogodowych
liczy od 1 do 10 oraz od 10 do 1 i stosuje liczebniki w komunikacji
utrwala słownictwo, biorąc udział w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, słuchowych i manipulacyjnych
Dziecko: utrwala kluczowe słownictwo poprzez chant The Clothes Flash
poszerza zakres leksykalny o nazwy kolejnych części garderoby
ćwiczy sprawność liczenia od 1 do 10 osłuchuje się z pytaniem What are you wearing today? oraz odpowiedzią na niepoprzez słuchanie piosenki tematycznej i odgrywanie jej treści |
It’s hot and sunny!; It’s freezing!; T shirt; shorts; jacket; trousers; numbers 1–10.
T shirt; shorts; dress; jacket; trousers; socks; shoes; hat; numbers; colours |
14.12-18.12
British kids` winter- zima w Wielkiej Brytanii
Winter games- zimowe gry i zabawy |
Zajęcia kulturowe. Wprowadzenie i utrwalanie słownictwa związanego z zimą i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii.
Zajęcia kulturowe. Wprowadzenie i utrwalanie słownictwa związanego z zimą i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii
|
Dziecko: zapoznaje się i osłuchuje ze słownictwem związanym z zimą i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii słucha piosenki tematycznej It Is Winter! i odgrywa jej treść
reaguje na polecenia nauczyciela i odpowiada na proste pytania
Dziecko: słucha piosenki tematycznej It Is Winter! i odgrywa jej treść
utrwala słownictwo, biorąc udział w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, słuchowych i poznawczych i manipulacyjnych |
winter; skiing; angel; snow; Christmas pudding; Santa Claus; It’s snowing.
winter; skiing; angel; snow; Christmas pudding; Santa Claus;
|
21.12- 25.12
Zabawy z pioseką Santa – Mikołaj |
Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą i świętami |
Dziecko: utrwala słownictwo podczas śpiewania i odgrywania piosenki Santa
poprawnie reaguje na polecenia wydawane przez nauczyciela |
winter; snowflakes; snowman; Santa; presents; snowing; under; tree., Christmas |
28.12- 01,01 |
Utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego w zabawach muzycznych, ruchowych i plastycznych |
Dziecko: - śpiewa piosenki o tematyce swiatecznej w j. angielskim - utrwala słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia i zimą - wykonuje pracę plastyczną |
winter; skiing; angel; snow; Christmas pudding; Santa Claus; snowman; Santa; presents; snowing; under; tree., Christmas |
Zapis w dzieniku |
Zakres tematyczy |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
Pomoce dydaktyczne |
30.11 – 04.12.
My toys – moje zabawki
Tinker`s toys- nauka piosenki |
Zajęcia wprowadzające w tematykę związaną z majsterkowaniem i zabawkami.
Poszerzenie i utrwalanie słownictwa w oparciu o piosenkę tematyczną. Wprowadzenie liczenia w zakresie 1–3. |
Dziecko: poznaje słownictwo związane z majsterkowaniem i zabawkami
rozwija sprawność komunikacyjną w zabawie Correct Boo
osłuchuje się ze słownictwem w zabawie opartej o nagranie The Tinkers’ Flash!
reaguje na prośby nauczyciela
utrwala słownictwo biorąc udział w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, sensorycznych i manipulacyjnych
Dziecko: utrwala i poszerza słownictwo
poznaje liczebniki główne 1-3 i rozwija sprawność liczenia
osłuchuje się ze słownictwem w oparciu o piosenkę tematyczną Tinkers’ Toys i obrazuje jej treść ruchem
rozwija sprawność rozumienia ze słuchu
bierze udział w zabawach muzyczno--ruchowych, rytmicznych
|
glue; brush; doll's house; stick horse; swing.
glue; brush; doll's house; stick horse; swing; present; one, two, three. |
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–22.
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–23; Karta pracy pracy 7; Minikart 18–23; kostka. |
07.12.- 11-12
Let`s play – bawmy się
Zabawy z rymowanką I can make............... |
Aktywizacja, poszerzanie słownictwa oraz rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu w oparciu o zabawy manipulacyjno-ruchowe, muzyczne i z elementami dramy. Utrwalanie liczebników 1–3.
Utrwalanie słownictwa związanego z zabawkami w zabawach rytmiczno- -ruchowych i manipulacyjnych. Wprowadzenie struktur językowych w oparciu o rymowankę. |
Dziecko: powtarza i utrwala słownictwo związane z zabawkami i majsterkowaniem, oraz liczebniki 1–3
bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, poznawczych, manipulacyjnych, i z elementami dramy
stara się śpiewać piosenkę tematyczną Tinkers’ Toys i obrazuje jej treść ruchem
rozwija sprawność rozumienia ze słuchu podczas słuchania i odgrywania historyjki
Dziecko: utrwala materiał leksykalny
poznaje konstrukcje językowe przydatne w codziennej komunikacji w oparciu o rap I Can Make…
bierze udział w zabawach manipulacyjnych, muzycznych i ruchowych
|
glue; brush; doll's house; stick horse; swing; present; mummy; daddy; one; two; three.
glue; brush; doll's house; stick horse; swing; present; mummy; daddy; one; two; three; I can make... |
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–23; Plakat 4; Wyprawka: karta 4 (prezenty)
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–23; Minikarty 18–23; balony z wyprawki; kostka. |
14.12- 18.12
Winter time – nauka piosenki
Winter fun- zimowe zabawy |
Wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego z zimą i Bożym Narodzeniem
Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą i świętami |
Dziecko: poznaje słownictwo związane z zimą i świętami
utrwala znajomość słownictwa podczas śpiewania i odgrywania piosenki Winter Time! utrwala słownictwo poprzez aktywne wykorzystanie plakatu
poprawnie reaguje na polecenia wydawane przez nauczyciela
Dziecko: utrwala słownictwo w zabawie głosowej
rozwija sprawność komunikacyjną w zabawie multisensorycznej
utrwala słownictwo podczas śpiewania i odgrywania piosenki Winter Time! wykorzystuje poznane słownictwo w pracy twórczej |
winter; snowflakes; snowman; Santa; presents
winter; snowflakes; snowman; Santa; presents; snowing; under; tree. |
Kukiełki elfów i Boo,CD1, CD2, Kart obrazkowe 16,23,52-55,wyprawka karta 10, plakat 10
Kukiełki elfów i Boo,CD1, CD2, Kart obrazkowe 16,23,52-55, karta pracy 22 |
21.12- 25.12
Zaawy z pioseką : Santa – Mikołaj
|
Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą i świętami |
Dziecko: utrwala słownictwo podczas śpiewania i odgrywania piosenki Santa
poprawnie reaguje na polecenia wydawane przez nauczyciela
|
winter; snowflakes; snowman; Santa; presents; snowing; under; tree., Christmas |
Nagranie pioseki: Santa, karty obrazkowe, Kukiełki elfów i Boo, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(28.12- 01.01) |
Utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego w zabawach muzycznych, ruchowych i plastycznych. |
Dziecko: - śpiewa piosenki o tematyce swiatecznej w j. angielskim - utrwala słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia i zimą - wykonuje pracę plastyczną |
winter; cold; snowman hat Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas |
|
Data |
Temat zajęć |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
(30.11-04.12) |
Utrwalanie słownictwa związanego zurodzinami,liczebnikóww zakresie 1–3 oraz utrwalanie nazw czynności
Utrwaleniei poszerzenie materiału leksykalnego w twórczych zabawach multisensorycznych.
|
Dziecko: ćwiczy sprawność mówienia podczas zabawy rozwijającej koncentrację
utrwala słownictwo w zabawie manipulacyjnej rozwijającej motorykę małą liczy w zakresie 1–3 oraz utrwala słowa oznaczające czynności rozumie treść nagrań i zgodnie z nią działa
Dziecko;
liczy w zakresie 1–3
utrwala słownictwo z całego działu w zabawach aktywizujących zmysły |
teddy bear; blocks; bubbles; cake;1, 2, 3; presents; Happy birthday!
teddy bear; blocks; bubbles; cake;1, 2, 3; presents; Happy birthday!
|
( 07.12- 11.12) |
Winter is here- Wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego z zimą.
The Winter Song- utrwalenie wprowadzonego słownictwa w zabawie muzyczej |
Dziecko:
poznaje i utrwala słownictwo związane z zimą w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych oraz sensorycznych
Dziecko:
słucha piosenki o zimie The Winter Song i obrazuje jej treść ruchem
tworzy zimową kompozycję na karcie pracy
|
winter; cold; snowman hat.
winter; cold; snowman hat. |
( 13.12- 18.12) |
Merry Christmas- Święta Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi krajów anglosaskich
Hello reindeer- zabawy z piosenką |
Dziecko: poznaje i utrwala znajomość słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia
poznaje niektóre zwyczaje świąteczne krajów anglosaskich
Dziecko: trwala znajomość słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia
słucha piosenki świątecznej Hello reindeer i obrazuje jej treść ruchem
|
Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas
Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas, snowman, reindeer |
( 21.10- 25.12) |
Christmas fun- Święta Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi krajów anglosaskich
Christmas story – świąteczna opowieść |
Dziecko: poznaje i utrwala znajomość słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzeniapoznaje niektóre zwyczaje świąteczne krajów anglosaskich
Dziecko:
słucha historyjki świątecznej A Christmas Story i rozumie jej treść z kontekstu
słucha piosenki świątecznej Hello reindeer i obrazuje jej treść ruchem |
Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas
Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas |
(29.12- 01.01) |
Utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego w zabawach muzycznych, ruchowych i plastycznych. |
Dziecko: - śpiewa piosenki o tematyce swiatecznej w j. angielskim - utrwala słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia i zimą - wykonuje pracę plastyczną |
winter; cold; snowman hat Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas |
wykonanie: kasai1.com