Â
Â
Zapis w dzieniku |
Zakres tematyczy |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
  30.11 – 04.12.    My toys – moje zabawki                Where`s my toy?- zabawy z piosenką tematyczną |
      Zajęcia wprowadzające w tematykę związaną  zabawkami.               Poszerzenie i utrwalanie słownictwa w oparciu o piosenkę tematyczną.  |
 Dziecko: poznaje nazwy zabawek w zabawie rytmiczno-ruchowej  słucha piosenki tematycznej Where’s My Toy? i obrazuje jej treść ruchem potrafi określić, jakiego elementu w sekwencji brakuje na ilustracji  Dziecko: potrafi rozpoznać zabawki, których odgłosy słyszy w nagraniu  potrafi rozpoznać zabawki na ilustracjach   bierze udział w zabawach muzyczno--ruchowych, rytmicznych  |
  doll; ball; plane; train; yo-yo.                        doll; ball; plane; train; yo-yo.   |
   07.12.- 11-12   More colours- więcej kolorów                    Favourite toys- ulubione zabawki    |
      Utrwalanie znajomości słownictwa związanego z zabawkami. Wprowadzenie  kolorów: orange, green, brown, oraz piosenki aktywizującej           Utrwalanie słownictwa związanego z zabawkami w zabawach rytmiczno-  ruchowych |
   Dziecko:  rozpoznaje i przypomina sobie nazwy zabawek w zabawach z elementami pantomimy, manipulacyjnych, muzyczno- poznaje nazwy kolorów: orange, green, brown słucha historyjkiStory 4 słucha piosenki aktywizującej Story 4 Action Song i obrazuje ją ruchem    Dziecko: pamięta nazwy zabawek i potrafi rozpoznać je ze słuchu powtarza nazwy zabawek i kolorów  próbuje śpiewać piosenkę aktywizującą  |
   doll; ball; plane; train; yo-yo; yellow; red; blue; green; orange; brown; 1, 2, 3.                      doll; ball; plane; train; yo-yo; yellow; red; blue; green; orange; brown; 1, 2, 3. |
 14.12- 18.12  It`s winter!- Już zima                        Winter fun- zimowe zabawy |
   Wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego z zimą                      Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą |
   Dziecko: poznaje słownictwo związane z zimą  utrwala znajomość słownictwa podczas śpiewania i odgrywania piosenki Winter Song              Dziecko: wykorzystuje słownictwo w naturalnym kontekście zimowej wycieczki tworzy własnego bałwana, reagując na wypowiedzi nauczyciela |
      snow; snowballs; snowman; eyes; nose; mouth; tummy; hat; scarf; coat                    snow; snowballs; snowman; eyes; nose; mouth; tummy; hat; scarf; coat  |
 21.12- 25.12  Christmas                 Decorations |
   Święta Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi krajów                Utrwalenie znajomości słownictwa związanego ze Świętami Bożego Narodzenia   |
  Dziecko: poznaje i utrwala znajomość słownictwa związanego ze Świętami Bożego Narodzenia  poznaje niektóre zwyczaje świąteczne krajów anglosaskich  słucha historyjki świątecznej The Christmas Story i rozumie jej treść z kontekstu    Dziecko:  utrwala znajomość słownictwa związanego ze Świętami Bożego Narodzenia  poznaje niektóre zwyczaje świąteczne krajów anglosaskich  utrwala znajomość słownictwa i rozwija sprawność rozumienia go ze słuchu  próbuje śpiewać piosenkę świąteczną The Christmas Song i obrazuje jej treść ruchem  |
  stockings; decorations; milk and biscuits; Christmas tree; Santa Claus                   stockings; decorations; milk and biscuits; Christmas tree; Santa Claus |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
(28.12- 01.01) |
 Utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego w zabawach muzycznych, ruchowych i plastycznych. |
Dziecko: - śpiewa piosenki o tematyce swiatecznej w j. angielskim - utrwala słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia i zimą - wykonuje pracę plastyczną |
winter; cold; snowman hat Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas |
Â
Â
Zapis w dzieniku |
Zakres tematyczy |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
30.11- 04.12  Chit chat – zabawa komunikacyjna                       Revision activities- zabawy utrwalające poznane słownictwo  |
   Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz sprawności komunikacyjnej w zabawach z wyprawką. Odgrywanie historyjki.                      Podsumowanie i aktywizowanie słownictwa oraz konstrukcji językowych w zabawach multisensorycznych. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz mówienia. |
  Dziecko: utrwala i aktywnie używa słownictwa oraz struktur językowych  rozwija sprawność rozumienia ze słuchu oraz komunikacyjną w zabawie Chit-chat bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, z elementami dramy, manipulacyjnych z wykorzystaniem wyprawki  koloruje ilustrację zgodnie z kodem, by dowiedzieć się, jakie przedmioty zostały ukryte na karcie pracy      Dziecko: utrwala słownictwo i konstrukcje językowe w zabawach konsolidujących materiał z całego działu rozwija sprawność rozumienia ze słuchu ćwiczy zadawanie pytań o preferencje  bierze udział w zabawach muzycznych, badawczych, rytmicznych, manipulacyjnych, ruchowych  słucha nagrania i wykreśla obrazki znajdujące się na karcie pracy zgodnie z jego treścią |
orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skis; skipping rope; It’s ... hot and sunny (cloudy/foggy/ snowing); I like... (swimming); Do you like... (swimming)?; Yes, I do!; No, I don’t!                     orange; green; brown; white; black; swimsuit; football; skis; skipping rope; It’s ... hot and sunny (cloudy/foggy/ snowing); I like... (swimming); Do you like... (swimming)?; Yes, I do!; No, I don’t! |
  07.12-11.12  Clothes- ubrania                           Zabawy z rymowaką The clothes flash |
     Wprowadzenie nazw ubrań i utrwalanie liczb w zakresie 1–10 w zabawach głosem, ruchowych i muzycznych.                          Utrwalanie i poszerzanie słownictwa w zabawach rytmicznych, muzycznych i ruchowych. |
   Dziecko: poznaje nazwy ubrań oraz nowe wyrażenia opisujące pogodę  reaguje na polecenia nauczyciela i wskazuje części garderoby odpowiednie do omawianych warunków pogodowych  liczy od 1 do 10 oraz od 10 do 1 i stosuje liczebniki w komunikacji  utrwala słownictwo, biorąc udział w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, słuchowych i manipulacyjnych     Dziecko: utrwala kluczowe słownictwo poprzez chant The Clothes Flash  poszerza zakres leksykalny o nazwy kolejnych części garderoby  ćwiczy sprawność liczenia od 1 do 10 osłuchuje się z pytaniem What are you wearing today? oraz odpowiedzią na niepoprzez słuchanie piosenki tematycznej i odgrywanie jej treści |
   It’s hot and sunny!; It’s freezing!; T shirt; shorts; jacket; trousers; numbers 1–10.                             T shirt; shorts; dress; jacket; trousers; socks; shoes; hat; numbers; colours |
  14.12-18.12   British kids` winter- zima w Wielkiej Brytanii               Winter games- zimowe gry i zabawy |
     Zajęcia kulturowe. Wprowadzenie i utrwalanie słownictwa związanego z zimą i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii.              Zajęcia kulturowe. Wprowadzenie i utrwalanie słownictwa związanego z zimą i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii       |
     Dziecko: zapoznaje się i osłuchuje ze słownictwem związanym z zimą i życiem dzieci w Wielkiej Brytanii słucha piosenki tematycznej It Is Winter! i odgrywa jej treść  reaguje na polecenia nauczyciela i odpowiada na proste pytania   Dziecko: słucha piosenki tematycznej It Is Winter! i odgrywa jej treść  utrwala słownictwo, biorąc udział w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, słuchowych i poznawczych i manipulacyjnych |
     winter; skiing; angel; snow; Christmas pudding; Santa Claus; It’s snowing.                winter; skiing; angel; snow; Christmas pudding; Santa Claus;  |
21.12- 25.12  Zabawy z pioseką Santa – Mikołaj |
Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą i świętami |
Dziecko: utrwala słownictwo podczas śpiewania i odgrywania piosenki Santa  poprawnie reaguje na polecenia wydawane przez nauczyciela |
winter; snowflakes; snowman; Santa; presents; snowing; under; tree., Christmas |
28.12- 01,01 |
 Utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego w zabawach muzycznych, ruchowych i plastycznych |
Dziecko: - śpiewa piosenki o tematyce swiatecznej w j. angielskim - utrwala słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia i zimą - wykonuje pracę plastyczną |
 winter; skiing; angel; snow; Christmas pudding; Santa Claus;  snowman; Santa; presents; snowing; under; tree., Christmas |
Â
Â
Â
Zapis w dzieniku |
Zakres tematyczy |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
Pomoce dydaktyczne |
  30.11 – 04.12.    My toys – moje zabawki                Tinker`s toys- nauka piosenki |
      Zajęcia wprowadzające w tematykę związaną z majsterkowaniem i zabawkami.               Poszerzenie i utrwalanie słownictwa w oparciu o piosenkę tematyczną. Wprowadzenie liczenia w zakresie 1–3. |
Dziecko: poznaje słownictwo związane z majsterkowaniem i zabawkami  rozwija sprawność komunikacyjną w zabawie Correct Boo  osłuchuje się ze słownictwem w zabawie opartej o nagranie The Tinkers’ Flash!  reaguje na prośby nauczyciela  utrwala słownictwo biorąc udział w zabawach: muzycznych, rytmicznych, ruchowych, sensorycznych i manipulacyjnych    Dziecko: utrwala i poszerza słownictwo  poznaje liczebniki główne 1-3 i rozwija sprawność liczenia  osłuchuje się ze słownictwem w oparciu o piosenkę tematyczną Tinkers’ Toys i obrazuje jej treść ruchem  rozwija sprawność rozumienia ze słuchu  bierze udział w zabawach muzyczno--ruchowych, rytmicznych  |
glue; brush; doll's house; stick horse; swing. Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â glue; brush; doll's house; stick horse; swing; present; one, two, three. |
kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–22.                         kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–23; Karta pracy pracy 7; Minikart 18–23; kostka. |
   07.12.- 11-12   Let`s play – bawmy się                          Zabawy z rymowanką I can make............... |
      Aktywizacja, poszerzanie słownictwa oraz rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu w oparciu o zabawy manipulacyjno-ruchowe, muzyczne i z elementami dramy. Utrwalanie liczebników 1–3.                   Utrwalanie słownictwa związanego z zabawkami w zabawach rytmiczno-  -ruchowych i manipulacyjnych. Wprowadzenie struktur językowych w oparciu  o rymowankę. |
   Dziecko: powtarza i utrwala słownictwo związane z zabawkami i majsterkowaniem, oraz liczebniki 1–3  bierze udział w zabawach muzycznych, ruchowych, poznawczych, manipulacyjnych, i z elementami dramy  stara się śpiewać piosenkę tematyczną Tinkers’ Toys i obrazuje jej treść ruchem  rozwija sprawność rozumienia ze słuchu podczas słuchania i odgrywania historyjki       Dziecko: utrwala materiał leksykalny  poznaje konstrukcje językowe przydatne w codziennej komunikacji w oparciu o rap I Can Make…  bierze udział w zabawach manipulacyjnych, muzycznych i ruchowych  |
   glue; brush; doll's house; stick horse; swing; present; mummy; daddy; one; two; three.                               glue; brush; doll's house; stick horse; swing; present; mummy; daddy; one; two; three; I can make... |
   kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–23; Plakat 4; Wyprawka: karta 4 (prezenty)                              kukiełki elfów i Boo; CD 1; Karty obrazkowe 18–23; Minikarty 18–23; balony z wyprawki; kostka. |
 14.12- 18.12  Winter time – nauka piosenki                  Winter fun- zimowe zabawy |
   Wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego z zimą i Bożym Narodzeniem                  Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą i świętami |
   Dziecko: poznaje słownictwo związane z zimą i świętami  utrwala znajomość słownictwa podczas śpiewania i odgrywania piosenki Winter Time! utrwala słownictwo poprzez aktywne wykorzystanie plakatu  poprawnie reaguje na polecenia wydawane przez nauczyciela    Dziecko: utrwala słownictwo w zabawie głosowej  rozwija sprawność komunikacyjną w zabawie multisensorycznej  utrwala słownictwo podczas śpiewania i odgrywania piosenki Winter Time! wykorzystuje poznane słownictwo w pracy twórczej |
    winter; snowflakes; snowman; Santa; presents                    winter; snowflakes; snowman; Santa; presents; snowing; under; tree. |
   Kukiełki elfów i Boo,CD1, CD2, Kart obrazkowe 16,23,52-55,wyprawka karta 10, plakat 10              Kukiełki elfów i Boo,CD1, CD2, Kart obrazkowe 16,23,52-55, karta pracy 22 |
 21.12- 25.12  Zaawy z pioseką : Santa – Mikołaj  |
Utrwalenie słownictwa i struktur językowych związanych z zimą i świętami |
Dziecko: utrwala słownictwo podczas śpiewania i odgrywania piosenki Santa  poprawnie reaguje na polecenia wydawane przez nauczyciela  |
winter; snowflakes; snowman; Santa; presents; snowing; under; tree., Christmas |
Nagranie pioseki: Santa, karty obrazkowe, Kukiełki elfów i Boo, |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
(28.12- 01.01) |
 Utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego w zabawach muzycznych, ruchowych i plastycznych. |
Dziecko: - śpiewa piosenki o tematyce swiatecznej w j. angielskim - utrwala słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia i zimą - wykonuje pracę plastyczną |
winter; cold; snowman hat Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas |
 |
Â
Â
Â
Data |
Temat zajęć |
Cele zajęć |
Kluczowe słownictwo |
 (30.11-04.12) |
 Utrwalanie słownictwa związanego zurodzinami,liczebnikóww zakresie 1–3 oraz utrwalanie nazw czynności             Utrwaleniei poszerzenie materiału leksykalnego w twórczych zabawach multisensorycznych.   |
 Dziecko: ćwiczy sprawność mówienia podczas zabawy rozwijającej koncentrację  utrwala słownictwo w zabawie manipulacyjnej rozwijającej motorykę małą liczy w zakresie 1–3 oraz utrwala słowa oznaczające czynności rozumie treść nagrań i zgodnie z nią działa    Dziecko;  liczy w zakresie 1–3  utrwala słownictwo z całego działu w zabawach aktywizujących zmysły |
   teddy bear; blocks; bubbles; cake;1, 2, 3; presents; Happy birthday!               teddy bear; blocks; bubbles; cake;1, 2, 3; presents; Happy birthday!  |
 ( 07.12- 11.12) |
 Winter is here- Wprowadzenie i aktywizacja słownictwa związanego z zimą.         The Winter Song- utrwalenie wprowadzonego słownictwa w zabawie muzyczej |
 Dziecko:  poznaje i utrwala słownictwo związane z zimą w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych oraz sensorycznych   Dziecko:  słucha piosenki o zimie The Winter Song i obrazuje jej treść ruchem  tworzy zimową kompozycję na karcie pracy   |
 winter; cold; snowman hat.            winter; cold; snowman hat. |
 ( 13.12- 18.12) |
 Merry Christmas- Święta Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi krajów anglosaskich       Hello reindeer- zabawy z piosenką |
 Dziecko: poznaje i utrwala znajomość słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia  poznaje niektóre zwyczaje świąteczne krajów anglosaskich   Dziecko: trwala znajomość słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia  słucha piosenki świątecznej Hello reindeer i obrazuje jej treść ruchem  |
  Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas       Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas, snowman, reindeer |
 ( 21.10- 25.12) |
 Christmas fun- Święta Bożego Narodzenia. Zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi krajów anglosaskich       Christmas story – świąteczna opowieść |
 Dziecko: poznaje i utrwala znajomość słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzeniapoznaje niektóre zwyczaje świąteczne krajów anglosaskich  Dziecko:  słucha historyjki świątecznej A Christmas Story i rozumie jej treść z kontekstu  słucha piosenki świątecznej Hello reindeer i obrazuje jej treść ruchem |
  Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas      Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas |
(29.12- 01.01) |
 Utrwalenie wprowadzonego materiału leksykalnego w zabawach muzycznych, ruchowych i plastycznych. |
Dziecko: - śpiewa piosenki o tematyce swiatecznej w j. angielskim - utrwala słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia i zimą - wykonuje pracę plastyczną |
winter; cold; snowman hat Christmas tree; star; Santa Claus; presents; teddy bear; blocks; bubbles; Merry Christmas |
Â
wykonanie: kasai1.com