Plan pracy opiekuńczo- wychowawczo- dydaktycznej na miesiąc maj 2022 roku gr. VI
Tematyka kompleksowa:
1. Jestem Polakiem ( 02,4-06.05.)
2. Zwierzęta egzotyczne ( 9- 13.05)
3. Majowa łąka ( 16- 20.05)
4. Dla mojej mamy i mojego taty ( 23-27.05)
5. Dzieci z różnych stron świata ( 30.05- 3.06)
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
1. Poznawanie przyrody poprzez obserwację wiosennych zmian w naturalnym
środowisku. Rozwijanie przyjaznego stosunku do przyrody ożywionej
i nieożywionej. Zapoznanie z wyglądem, sposobem poruszania się i odżywiania zwierząt żyjących w ZOO, zwierząt egzotycznych.
2. Przypomnienie symboli narodowych, symboli Unii Europejskiej. Stworzenie
sytuacji dydaktycznej do przypomnienie swojego miejsca zamieszkania.
Budowanie tożsamości narodowej.
3. Poznanie wybranych roślin i zwierząt żyjących na łące. Wycieczki
przyrodnicze.
4. Kształtowanie, wzmacnianie więzi rodzinnych. Uświadomienie roli dziecka
we własnej rodzinie, uczucia przywiązania i szacunku do rodziców.
Przygotowanie dzieci do pełnienia funkcji współgospodarza uroczystości
z okazji „Dnia Rodziny”.
5. Doskonalenie pamięci odtwórczej poprzez naukę wierszy okolicznościowych.
6. Rozwijanie dyspozycji do działań twórczych: wyobraźni, wyczucia rytmu,
ekspresji.
7. Nabieranie śmiałości i wiary we własne siły podczas prezentowania swoich
umiejętności na scenie , w czasie różnych uroczystości
8. Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na ich
wspólną cechę- wielkość, kolor i kształt, określanie ciężaru przedmiotów,
zabawy z elementami kodowania.. Doskonalenie umiejętności
przeliczania elementów, poznanie znaków <,>,=
9. Rozwijanie sprawności manualnych, umiejętności rozplanowania pracy na
kartonie, ćwiczenie dokładności, wytrwałości w czasie wykonywania
działalności plastyczno- technicznych. Doskonalenie poprawnego trzymania
pędzla, kredki, nożyczek
10. Nauka nowych piosenek okolicznościowych z okazji Dnia Rodziny, tańca -
walczyka ,poloneza, poznanie piosenek: Dlaczego biedronka”, Co to za
zwierzę?, innych okolicznościowych z okazji Dnia Rodziny
11. Doskonalenie motoryki dużej. Tworzenie warunków, sprzyjających
spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej
dziecka. Wdrażanie do utrzymywania prawidłowej postawy ciała,
wzmacnianie mięśni posturalnych ( odpowiedzialnych za utrzymywanie
prawidłowej postawy ciała)