PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ
NA MIESIĄC STYCZEŃ 2022R. W GRUPIE II (dzieci 3-4 letnie)
TEMATYKA:
- Mijają dni, miesiące, lata …………………………… 03.01- 07.01
- Zima i zwierzęta ……………………….................... 10.01- 14.01
- Babcia i Dziadek ……………………………………. 17.01- 21.01
- Jak wyglądał świat przed milionami lat …………….. 24.01-28.01
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
- Organizacja przestrzeni i czasu. Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy. Nazywanie kolejno pór roku, określanie aktualnej pory roku. Zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu czasu. Nazywanie pór dnia: rano, południe, wieczór, noc.
- Poznajemy przyrodę. Zimą - dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach, nazywanie ptaków odwiedzających karmnik, zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami, rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.
- Nasze rodziny. Podawanie informacji na temat swojej rodziny: babcie i dziadków. Wzmacnianie więzów w rodzinie – wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich; tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości; wykonanie upominków z okazji Dnia Babci i Dziadka.
- Prehistoryczny las- wypowiadanie się na temat prehistorycznego lasu, warunków, w jakich żyły dinozaury i tworzył się węgiel.
- Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań wymagających współpracy i działania. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
- Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
- Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.
- Ćwiczenie umiejętności liczenia. Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie ich liczebności, rozwijanie umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości. Kontynuowanie prostych rytmów.
- Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.