81 50 14 027

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC STYCZEŃ 2022R. W GRUPIE II (dzieci 3-4 letnie)

 

TEMATYKA:

 

  1. Mijają dni, miesiące, lata …………………………… 03.01- 07.01
  2. Zima i zwierzęta ……………………….................... 10.01- 14.01
  3. Babcia i Dziadek ……………………………………. 17.01- 21.01
  4. Jak wyglądał świat przed milionami lat …………….. 24.01-28.01

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

 

ZAMIERZENIA:

 

  1. Organizacja przestrzeni i czasu. Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych  następstwach dnia i nocy. Nazywanie kolejno pór roku, określanie aktualnej pory roku. Zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu czasu. Nazywanie pór dnia: rano, południe, wieczór, noc.
  2. Poznajemy przyrodę. Zimą - dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach, nazywanie ptaków odwiedzających karmnik, zwrócenie uwagi na ostrożność w kontaktach z chorymi zwierzętami, np. ptakami, rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu.
  1. Nasze rodziny. Podawanie informacji na temat swojej rodziny: babcie i dziadków. Wzmacnianie więzów w rodzinie – wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich; tworzenie wzajemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości; wykonanie upominków z okazji Dnia Babci i Dziadka.
  2. Prehistoryczny las- wypowiadanie się na temat prehistorycznego lasu, warunków, w jakich żyły dinozaury i tworzył się węgiel.
  3. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  4. Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań wymagających współpracy i działania. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
  5. Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
  6. Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.
  7. Ćwiczenie umiejętności liczenia. Tworzenie zbiorów przedmiotów, porównywanie ich liczebności, rozwijanie umiejętności porównywania obiektów pod względem wielkości. Kontynuowanie prostych rytmów.
  8. Rozwijanie twórczej ekspresji słownej, muzycznej plastycznej poprzez zachęcanie do realizacji własnych pomysłów.