ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021 R.
GRUPA III – 4-LATKI i 3 - LATKI
Tematyka:
- Witamy w przedszkolu. 1 - 3.9.2021 r.
- Moja grupa 6 - 10.9.2021 r.
3.. Moja droga do przedszkola 13-17 9.2021 r.
- Idzie jesień … przez las, park 20-24 9 2021.r.
- Idzie jesień przez… ogród i sad 27.9 – 1.10 2021r
Zagadnienia z podstawy programowej:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Zadania:
- Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw. Zaznajomienie ze znaczkami
rozpoznawczymi w sali, łazience i szatni.
- Przypomnienie zasai dotyczących ochrony przed koronawirusem. Nabywanie
pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych. Opanowanie umiejętności mycia
i wycierania rąk (poznanie poszczególnych etapów tych czynności i dokładne ich
wykonywanie).
- Przypomnienie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego
zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
- Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: kulturalne spożywanie posiłków,
korzystanie z toalety, dbanie o porządek wokół siebie, wycieranie nosa.
- Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania
na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci
(budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
- Udział dzieci w uroczystości grupowej „Dzień Przedszkolaka”.
- Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni
(opadanie liści, bogactwo barw). Zachęcanie do obserwacji otoczenia.
- Zapoznanie dzieci z bogactwem owoców i warzyw charakterystycznym dla jesieni, zachęcanie do spozywania owoców i warzyw i zdrowego odżywiania
- Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy
muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
- Rozumienie pojęcia „para”. Ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas
spacerów i wycieczek.