81 50 14 027

 

 

ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021 R.

GRUPA III – 4-LATKI i 3 - LATKI

 

 

Tematyka:

  1. Witamy w przedszkolu. 1 - 3.9.2021 r.
  2. Moja grupa 6 - 10.9.2021 r.

3.. Moja droga do przedszkola 13-17 9.2021 r.

  1. Idzie jesień … przez las, park 20-24 9 2021.r.
  2. Idzie jesień przez… ogród i sad 27.9 – 1.10 2021r

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

 

  1. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw. Zaznajomienie ze znaczkami

    rozpoznawczymi w sali, łazience i szatni.

  1. Przypomnienie zasai dotyczących ochrony przed koronawirusem. Nabywanie

    pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych. Opanowanie umiejętności mycia

    i wycierania rąk (poznanie poszczególnych etapów tych czynności i dokładne ich

    wykonywanie).

  1. Przypomnienie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego

    zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).

  1. Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: kulturalne spożywanie posiłków,

    korzystanie z toalety, dbanie o porządek wokół siebie, wycieranie nosa.

  1. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania

    na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci

    (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.

  1. Udział dzieci w uroczystości grupowej „Dzień Przedszkolaka”.
  2. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
  3. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni

    (opadanie liści, bogactwo barw). Zachęcanie do obserwacji otoczenia.  

  1. Zapoznanie dzieci z bogactwem owoców i warzyw charakterystycznym dla jesieni, zachęcanie do spozywania owoców i warzyw i zdrowego odżywiania
  2. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy

      muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).

  1. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.

      Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.

  1. Rozumienie pojęcia „para”. Ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas

      spacerów i wycieczek.