RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE III
7.30 – 8.30
Samodzielne zabawy wg pomysłów dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspierające rozwój umysłowy dziecka, inicjowanie rozmów na tematy zgodnie z zainteresowaniem dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci. Praca indywidualna, realizacja projektów i innowacji
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8.30 – 9.30
Zabawy integrujące grupę, gry i zabawy wspierające rozwój ruchowy dziecka, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. oddechowe, artykulacyjne, manualne), zestawy ćwiczeń porannych
Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno - porządkowe, samoobsługowe.
Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
9.30 – 10.30
Samodzielne zabawy wg pomysłów dzieci. Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego
10.30 – 11.30
Zabawy kierowane i samodzielne zabawy. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne. Wspieranie działań dziecka przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Rozmowy indywidualne. Praca indywidualna.
Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe, drugie śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
11.30 – 13.00
Przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na świeżym powietrzu w tym spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kształtujące prawidłową postawę, obserwacje przyrodnicze
lub przy niesprzyjających warunkach pogodowych:
Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, praca indywidualna, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy; artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy w kole, rysowanie. Samodzielne zabawy.
13.00 – 13.30
Powrót do przedszkola. Czynności samoobsługowe w szatni i czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe przygotowujące do obiadu.
13.30 – 14.30
Obiad. Relaksacja, bajkoterapia, czytanie utworów z literatury dziecięcej. Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Gry i zabawy tematy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka
14.30 – 15.30
Upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, ćwiczenia słownikowe. Praca wyrównawcza, indywidualna, zajęcia w małych zespołach., tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, muzykoterapia. Realizowanie programów, projektów, przedsięwzięć. Rozchodzenie się dzieci.
Przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek. Prace porządkowe.
Tygodniowy Rozkład Zajęć:
poniedziałek |
wtorek |
środa |
Rozwijanie mowy i myślenia Religia |
Rozwijanie pojęć matematycznych |
Ćwiczenia gimnastyczne J. angielski Religia |
czwartek |
piątek |
|
J. angielski Zabawy muzyczno -rytmiczno -ruchowe |
Działalność plastyczno-konstrukcyjna |
|
Innowacja Dwujęzyczne Dzieci realizowana jest codziennie w bieżącej pracy z dziećmi