81 50 14 027

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE III

 

 

7.30 – 8.30

 Samodzielne zabawy wg pomysłów dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne wspierające rozwój umysłowy dziecka, inicjowanie rozmów na tematy zgodnie z zainteresowaniem dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci. Praca indywidualna, realizacja projektów i innowacji

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

8.30 – 9.30

Zabawy integrujące grupę, gry i zabawy wspierające rozwój ruchowy dziecka, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. oddechowe, artykulacyjne, manualne), zestawy ćwiczeń porannych

Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno - porządkowe, samoobsługowe.

Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

9.30 – 10.30

Samodzielne zabawy wg pomysłów dzieci. Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego

10.30 – 11.30

Zabawy kierowane i  samodzielne zabawy. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne. Wspieranie działań dziecka przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Rozmowy indywidualne. Praca indywidualna.

Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe, drugie śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

11.30 – 13.00

Przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na świeżym powietrzu w tym spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kształtujące prawidłową postawę, obserwacje przyrodnicze

lub przy niesprzyjających warunkach pogodowych:

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, praca indywidualna, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy; artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy ruchowe, konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy w kole, rysowanie. Samodzielne zabawy.

13.00 – 13.30

Powrót do przedszkola. Czynności samoobsługowe w szatni i czynności samoobsługowe, higieniczno – porządkowe przygotowujące do obiadu.

13.30 – 14.30

Obiad. Relaksacja, bajkoterapia, czytanie utworów z literatury dziecięcej. Rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Gry i zabawy tematy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka

14.30 – 15.30

 Upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym  światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka,  gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, ćwiczenia  słownikowe. Praca wyrównawcza, indywidualna, zajęcia w małych zespołach., tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Wspieranie działań twórczych  poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, muzykoterapia. Realizowanie programów, projektów, przedsięwzięć. Rozchodzenie się dzieci.

Przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek. Prace porządkowe.        

 

 

Tygodniowy Rozkład Zajęć:

 

poniedziałek

wtorek

środa

 Rozwijanie mowy i myślenia

Religia

Rozwijanie pojęć matematycznych

Ćwiczenia gimnastyczne

 J. angielski

Religia

czwartek

piątek

 

 J. angielski

Zabawy muzyczno -rytmiczno -ruchowe

Działalność plastyczno-konstrukcyjna

 

 

            Innowacja Dwujęzyczne Dzieci realizowana jest codziennie w bieżącej pracy z dziećmi