81 50 14 027

 

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC  PAŹDZIERNIK 2021 R.

GRUPA III  4 - LATKI  i 3 - LATKI

 

Tematyka:

  1. Ciekawostki przyrodnicze o zwierzętach...04 – 08.10
  2. Z czego to jest zrobione?…………………11 - 15.10
  3. Jesienna pogoda…………………………..18 - 22.10
  4. Dawno temu w Nałęczowie………………25 – 29.10

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

  1. Przypominanie dzieciom o konieczności stosowania zasad higieny dotyczących ochrony przed koronawirusem. Akcja edukacyjna „Światowy Dzień Mycia Rąk”; uświadamianie dzieciom, jak ważne jest dokładne i częste mycie rąk.
  2. Przybliżanie dzieciom zwyczajów zwierząt związanych z ich dostosowaniem się do zmian w przyrodzie. Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata przyrody. Zachęcanie do obserwacji przyrodniczych, dostrzeganie zmian w otoczeniu zachodzących jesienią.
  3. Poszerzanie wiadomości na temat pochodzenia różnych produktów; np. mąki, wyrobów mlecznych, wełny, przetworów z warzyw i owoców.
  4. Przypomnienie dzieciom historii powstania nałęczowskiego przedszkola, zorganizowanie Dnia Patrona Przedszkola. Przybliżanie twórczości Ewy Szelburg-Zarembiny, dawnej mieszkanki Nałęczowa.
  5. Przypomnienie zasad obowiązujących w grupie. Odwoływanie się do nich w różnych sytuacjach.
  6. Zachęcanie dzieci do większej samodzielności, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych, przydzielanie dodatkowych zadań na miarę ich możliwości.
  7. Ćwiczenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku. Próba liczenia z elementami dodawania. Ćwiczenie umiejętności orientacji w przestrzeni i stosowania określeń dotyczących położenia przedmiotów (na, pod, obok, za, przed). Rozpoznawanie kształtu koła i kuli wśród innych figur, określanie wielkości, koloru. Klasyfikowanie figur wg tych cech. Stosowanie określeń: duże, małe, większe, mniejsze. Porównywanie zbiorów; dużo, mało, więcej, mniej. Utrwalanie pojęcia „para”.
  8. Kształtowanie poczucia rytmu, uwrażliwianie na piękno muzyki, ćwiczenie emisji głosu poprzez; zabawy ruchowe z piosenką, ekspresję ruchową przy utworach instrumentalnych, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Próby rozróżniania tempa (szybkiego, wolnego) i dynamiki utworów muzycznych (cicho, głośno), określania ich nastroju.
  9. Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu. Ćwiczenie sprawności manualnej poprzez rysowanie, lepienie, kreślenie wzorów na piasku, na podkładzie z kaszy itp. Prowadzenie zabaw logopedycznych rozwijających aparat mowy.
  10. Rozwijanie ekspresji plastycznej poprzez zachęcanie dzieci do działalności plastycznej w czasie zabaw swobodnych. Wprowadzanie różnych technik i materiałów podczas zajęć plastycznych.

 

 

XUstawienia dostępności