PLAN PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021 R.
GRUPA III 4 - LATKI i 3 - LATKI
Tematyka:
- Ciekawostki przyrodnicze o zwierzętach...04 – 08.10
- Z czego to jest zrobione?…………………11 - 15.10
- Jesienna pogoda…………………………..18 - 22.10
- Dawno temu w Nałęczowie………………25 – 29.10
Zagadnienia z podstawy programowej:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Zadania:
- Przypominanie dzieciom o konieczności stosowania zasad higieny dotyczących ochrony przed koronawirusem. Akcja edukacyjna „Światowy Dzień Mycia Rąk”; uświadamianie dzieciom, jak ważne jest dokładne i częste mycie rąk.
- Przybliżanie dzieciom zwyczajów zwierząt związanych z ich dostosowaniem się do zmian w przyrodzie. Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata przyrody. Zachęcanie do obserwacji przyrodniczych, dostrzeganie zmian w otoczeniu zachodzących jesienią.
- Poszerzanie wiadomości na temat pochodzenia różnych produktów; np. mąki, wyrobów mlecznych, wełny, przetworów z warzyw i owoców.
- Przypomnienie dzieciom historii powstania nałęczowskiego przedszkola, zorganizowanie Dnia Patrona Przedszkola. Przybliżanie twórczości Ewy Szelburg-Zarembiny, dawnej mieszkanki Nałęczowa.
- Przypomnienie zasad obowiązujących w grupie. Odwoływanie się do nich w różnych sytuacjach.
- Zachęcanie dzieci do większej samodzielności, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych, przydzielanie dodatkowych zadań na miarę ich możliwości.
- Ćwiczenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku. Próba liczenia z elementami dodawania. Ćwiczenie umiejętności orientacji w przestrzeni i stosowania określeń dotyczących położenia przedmiotów (na, pod, obok, za, przed). Rozpoznawanie kształtu koła i kuli wśród innych figur, określanie wielkości, koloru. Klasyfikowanie figur wg tych cech. Stosowanie określeń: duże, małe, większe, mniejsze. Porównywanie zbiorów; dużo, mało, więcej, mniej. Utrwalanie pojęcia „para”.
- Kształtowanie poczucia rytmu, uwrażliwianie na piękno muzyki, ćwiczenie emisji głosu poprzez; zabawy ruchowe z piosenką, ekspresję ruchową przy utworach instrumentalnych, słuchanie muzyki relaksacyjnej. Próby rozróżniania tempa (szybkiego, wolnego) i dynamiki utworów muzycznych (cicho, głośno), określania ich nastroju.
- Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu. Ćwiczenie sprawności manualnej poprzez rysowanie, lepienie, kreślenie wzorów na piasku, na podkładzie z kaszy itp. Prowadzenie zabaw logopedycznych rozwijających aparat mowy.
- Rozwijanie ekspresji plastycznej poprzez zachęcanie dzieci do działalności plastycznej w czasie zabaw swobodnych. Wprowadzanie różnych technik i materiałów podczas zajęć plastycznych.