ZADANIA DO PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄCLISTOPAD 2021 R.
GRUPA I – 4LATKI i 3-LATKI
Tematyka:
- Moja rodzina 01.11-05.11 2021r
- Mój dom 08.11-12.11 2021r
- Moje prawa i obowiązki 15.11-19.11 2021r
- Moje zdrowie i bezpieczeństwo 22.11-26.11 2021r
- Świat przed milionami lat 29.11-03.12 2021r
Zagadnienia z podstawy programowej:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Zadania:
- Przypomnienie zasad dotyczących ochrony przed koronawirusem. Nabywanie
pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych. Opanowanie umiejętności mycia
i wycierania rąk (poznanie poszczególnych etapów tych czynności i dokładne ich
wykonywanie).
- Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
- Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: kulturalne spożywanie posiłków,
korzystanie z toalety, dbanie o porządek wokół siebie, wycieranie nosa.
- Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania
na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci
(budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
- Udział dzieci w uroczystościach grupowych: Dzień praw dziecka, Dzień pluszowego misia, Andrzejki
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla późnej jesieni
(opadanie liści, deszcz, wiatr, niska temperatura). Zachęcanie do obserwacji otoczenia, przypomnienie o konieczności ubierania się odpowiednio do panujących warunków atmosferycznych.
- Zapoznanie dzieci z zapisami Konwencji o Prawach Dziecka, uświadomienie dzieciom, do kogo mogą zwrócić się o pomoc w przypadku łamania ich praw.
- Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy
muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
- Rozumienie pojęcia „para”. Ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas
spacerów i wycieczek.
- Poznanie polskich ludowych tradycji towarzyszących zabawom andrzejkowym.
- Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5, określania: więcej, mniej, tyle samo z pomocą liczmanów.
- Rozbudzanie zainteresowania językiem angielskim poprzez śpiewanie piosenek, powtarzanie rymowanek, zabawy muzyczno-ruchowe i dramowe w j. angielskim.
- Poznanie zasad bezpiecznej zabawy w domu., zwrócenie uwagi na ostrożne korzystanie z urządzeń domowych.
15.Kształtowanie wrażliwości na świat przyrody, zwracanie uwagi na odpowiednie traktowanie zwierząt domowych i potrzebę opieki nad nimi.
- Poznanie praw i obowiązków dziecka, uświadomienie dzieciom, że w przypadku gdy ich prawa są łamane mogą zwrócić się o pomoc.
17.Poznanie zwierząt prehistorycznych
- Stwarzanie sposobności do twórczej ekspresji plastycznej, poznawanie nowych technik, obcowanie ze sztuką