81 50 14 027

ZADANIA DO PRACY DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄCLISTOPAD 2021 R.

GRUPA I – 4LATKI  i 3-LATKI

 

Tematyka:

  1. Moja rodzina 01.11-05.11 2021r
  2. Mój dom 08.11-12.11 2021r
  3. Moje prawa i obowiązki 15.11-19.11 2021r
  4. Moje zdrowie i bezpieczeństwo 22.11-26.11 2021r
  5. Świat przed milionami lat 29.11-03.12 2021r

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

Zadania:

 

 

  1. Przypomnienie zasad dotyczących ochrony przed koronawirusem. Nabywanie

    pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych. Opanowanie umiejętności mycia

    i wycierania rąk (poznanie poszczególnych etapów tych czynności i dokładne ich

    wykonywanie).

  1. Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego  zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
  2. Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: kulturalne spożywanie posiłków,

    korzystanie z toalety, dbanie o porządek wokół siebie, wycieranie nosa.

  1. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania

    na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci

    (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.

  1. Udział dzieci w uroczystościach grupowych: Dzień praw dziecka, Dzień pluszowego misia, Andrzejki
  2. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla późnej jesieni

    (opadanie liści, deszcz, wiatr, niska temperatura). Zachęcanie do obserwacji otoczenia, przypomnienie o konieczności ubierania się odpowiednio do panujących warunków atmosferycznych. 

  1. Zapoznanie dzieci z zapisami Konwencji o Prawach Dziecka, uświadomienie dzieciom, do kogo mogą zwrócić się o pomoc w przypadku łamania ich praw.
  2. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy

      muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).

  1. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.

      Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.

  1. Rozumienie pojęcia „para”. Ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas

      spacerów i wycieczek.

  1. Poznanie polskich ludowych tradycji towarzyszących zabawom andrzejkowym.
  2. Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5, określania: więcej, mniej, tyle samo z pomocą liczmanów.
  3. Rozbudzanie zainteresowania językiem angielskim poprzez śpiewanie piosenek, powtarzanie rymowanek, zabawy muzyczno-ruchowe i dramowe w j. angielskim.

 

  1. Poznanie zasad bezpiecznej zabawy w domu., zwrócenie uwagi na ostrożne korzystanie z urządzeń domowych.

 

15.Kształtowanie wrażliwości na świat przyrody, zwracanie uwagi na odpowiednie traktowanie zwierząt domowych i potrzebę opieki nad nimi.

  1. Poznanie praw i obowiązków dziecka, uświadomienie dzieciom, że w przypadku gdy ich prawa są łamane mogą zwrócić się o pomoc.

17.Poznanie zwierząt prehistorycznych

  1. Stwarzanie sposobności do twórczej ekspresji plastycznej, poznawanie nowych technik, obcowanie ze sztuką