81 50 14 027

W grupie III w październiku 2021 r. została przeprowadzona obserwacja wstępna na podstawie wcześniej opracowanych  kart obserwacji oraz arkusza obserwacji dla dzieci 3-letnich oraz dla dzieci 4-letnich  wydawnictwa MAC Edukacja przez nauczycielki : Ewę Piech i Anetę Skoczylas- Cierkoń. Badanie to umożliwiło poznanie mocnych i słabych stron dzieci oraz dało obraz reprezentowanego przez dzieci poziomu wiadomości i umiejętności. Podstawową metodą w badania była obserwacja pedagogiczna, która dokonywana była podczas: zajęć dydaktycznych, zabawy, wykonywania ćwiczeń ruchowych, zadań, działań, czynności porządkowych i samoobsługowych, relacji z rówieśnikami i dorosłymi. Co więcej obserwacja umożliwiła pełniejsze poznanie cech osobowościowych, potrzeb, zachowań, uzdolnień podopiecznych. Uzyskane informacje wykorzystywane będą do planowania pracy indywidualnej oraz pracy z całą grupą.


Grupa liczy 25 dzieci:. 21dzieci z rocznika 2017 oraz 4 dzieci z rocznika 2018 Przeprowadzona obserwacja miała na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych wychowanków oraz dokumentowanie tych spostrzeżeń w arkuszach obserwacji. Niniejsza obserwacja zbadała poziom umiejętności dziecka w czterech obszarach jego rozwoju zgodnych z podstawą programową wychowania przedszkolnego (rozwój fizyczny, społeczny, poznawczy i emocjonalny).

Przykładowe karty pracy:

Będziemy zapoznawać Rodziców z wnioskami z obserwacji wstępnej ich dzieci indywidualnie w przyszłym tygodniu

Wychowawczynie