ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
NA STYCZEŃ 2022 R W GRUPIE III (DZIECI 3,4 - LETNIE)
Tematyka:
- Gdzie żyją pingwiny, a gdzie Eskimosi....................................03. – 07.01
- Porównujemy różne wielkości...................................……..10 – 14.01
- Babcia i Dziadek........................................................................17 – 21.01
- Zima i zwierzęta.........................................................................24 - 28.01
ZAGADNIENIA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3.Społeczny obszar rozwoju dziecka.4.
4 .Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZADANIA:
1.Wzbogacanie wiedzy na temat charakterystycznych cech czterech pór roku. Dostrzeganie
Cech zimowej aury (brak roślinności, opady śniegu lub deszczu ze śniegiem, zmiany temperatury, obserwacja zjawisk w przyrodzie, ochronna rola śniegu, długie noce, krótkie dni.
2.Prowadzenie obserwacji zwierząt – ptaków, rozpoznawanie ich po wyglądzie: sikorka, gil, wróbel; dokarmianie.
3.Wyrabianie nawyku odpowiedniego ubierania się w zależności od zmian atmosferycznych.
4.Dostarczanie okazji do zabaw na świeżym powietrzu z uwzględnieniem konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu.
5.Wzbogacanie wiedzy na temat życia Eskimosów, położenia kraju na mapie świata. Poznanie zwyczajów i miejsca życia pingwinów. Stwarzanie okazji do poznania różnych regionów świata i ludzi tam mieszkających oraz specyficznych warunków bytowania w klimacie polarnym.
- Wyrabianie szacunku do osób starszych. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat członków rodziny, zawodów jakie wykonują, opisywanie wyglądu. Kształtowanie wrażliwości empatycznej.
7.Organizowanie zabaw dydaktycznych mających na celu umiejętności przeliczania, porównywania, logicznego myślenia, rozpoznawanie i nazywanie figur płaskich.
8.Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas czynności organizacyjnych i samoobsługowych (sprzątanie zabawek, czynności higieniczne, ubieranie i rozbieranie się, pomaganie przy przygotowaniu do zajęć itp.).
9.Ćwiczenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej (rysowanie, wycinanie, lepienie, nawlekanie korali itp.).
10.Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i nowych przyborów do ćwiczeń.
- Zachęcanie dzieci do rozrywek umysłowych (zagadki, układanki, proste gry logiczne). Rozwijanie zainteresowań dzieci, zachęcanie do poznawania ciekawych informacji i dzielenia się wiedzą.
- Zachęcanie dzieci do wypowiedzi na różne tematy, poszerzanie słownictwa, dbanie o poprawność wypowiedzi.