81 50 14 027

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC LUTY 2022 R.

GRUPA III – 3-latki i 4-latki

 

Tematyka:

  1. Baśnie bajki i bajeczki ( 31.01-04.02)

  2. Muzyka wokół nas ( 07.02- 11.02)

  3. W kosmosie ( 14.02-18.02)

  4. Poznajemy różne zawody ( 21.02-25.02)

 

 

Zagadnienia podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

 

Zadania:

 

  1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie ( dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych itp.)

  2. Utrwalanie zasad dotyczących ochrony przed koronawirusem. Doskonalenie umiejętności dokładnego i prawidłowego mycia rąk

  3. Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych : kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa, utrzymywanie porządku. Zachęcanie do samodzielności.

  4. Uświadomienie konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących w danej porze roku, zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego ubierania i rozbierania się.

  5. Wdrażanie do współdziałania w grupie poprzez uczestniczenie we wspólnych zabawach, dzielenie się zabawkami, szanowanie ich, szanowanie wytworów innych dzieci (budowli, rysunków).

 

  1. Integrowanie grupy poprzez wspólną zabawę podczas balu karnawałowego

  2. Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kolor, wielkość, rodzaj, rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowanie rytmów

  3. Rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez poznawanie schematu własnego ciała oraz określanie położenia przedmiotów względem siebie oraz w przestrzeni.

 

  1. Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, wdrażanie do dbania o książki i właściwe obchodzenie się z nimi.Poznanie bajek i baśni z kanonu literatury dziecięcej

  2. Rozpoznawanie dźwięków i odgłosów dochodzących z otoczenia, próby naśladowania ich.

  3. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez poznanie nazw instrumentów i wydawanych przez nie odgłosów, tworzenie własnych instrumentów, zachęcanie do muzycznych eksperymentów

12.Wyrabianie poczucia rytmu i słuchu muzycznego poprzez prowadzenie zajęć przy muzyce. Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez wspólne śpiewanie, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych

13.Rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie liczebników głównych w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

14.Wdrażanie do uważnego słuchania wierszy i opowiadań czytanych przez nauczyciela, skupianie uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela.

15. Słuchanie ciekawostek na temat kosmosu, planet i gwiazd, poznanie nazw planet Układu Słonecznego.

16. Rozwijanie zainteresowania różnymi zawodami, wzbogacenie słownictwa dziecka o terminy związane z pracą zawodową.

17.Wzbogacanie słownika czynnego dziecka, zachęcanie do wypowiadania się na podany temat. Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, rytmiczne powtarzanie rymowanek i wierzy

18. Usprawnianie aparatu mowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne, zabawy dźwiękonaśladowcze.

19.Rozwijanie kreatywności i motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami, uwrażliwianie na piękno w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych.

20.Wykonywanie prac plastycznych oraz instrumentów z z materiałów wtórnych ( rolki po papierze toaletowym, skrawki, puste opakowania ,butelki) , rozwijanie świadomości ekologicznej oraz zachęcanie do nie marnowania i ponownego, kreatywnego wykorzystywania przedmiotów

21.Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych

  • bieżnych

  • z elementem czworakowania

  • z elementem skoku, podskoku

  • organizowanych metodą opowieści ruchowej

  • ze śpiewem.