ZADANIA DO PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC MARZEC 2022 R.
GRUPA III – 3-latki i 4-latki
Tematyka:
-
Zwierzęta dżungli i sawanny (28.02-04.03)
-
Zwierzęta naszych pól i lasów (07.03-11.03)
-
Marcowa pogoda (14.03-18.03)
-
. Wiosenne przebudzenia (21.03-25.03)
-
Wiosenne powroty. (28.03- 01.04)
Zagadnienia podstawy programowej:
-
Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
-
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
-
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
-
Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
Zadania:
-
Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie ( dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych itp.)
-
Utrwalanie zasad dotyczących ochrony przed koronawirusem. Doskonalenie umiejętności dokładnego i prawidłowego mycia rąk
-
Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych : kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa, utrzymywanie porządku, Zachęcanie do samodzielności.
-
Uświadomienie konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących w danej porze roku, zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego ubierania i rozbierania się.
-
Wdrażanie do współdziałania w grupie poprzez uczestniczenie we wspólnych zabawach, dzielenie się zabawkami, szanowanie ich, szanowanie wytworów innych dzieci (budowli, rysunków).
-
Integrowanie grupy poprzez udział w uroczystościach grupowych i ogólnoprzedszkolnych: Dzień Kobiet, Powitanie wiosny, urodziny dzieci.
-
Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kolor, wielkość, rodzaj, rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowanie rytmów, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku
-
Rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez poznawanie schematu własnego ciała oraz określanie położenia przedmiotów względem siebie oraz w przestrzeni.
-
Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, wdrażanie do dbania o książki i właściwe obchodzenie się z nimi.Poznanie bajek i baśni z kanonu literatury dziecięcej
-
Rozpoznawanie dźwięków i odgłosów dochodzących z otoczenia, próby naśladowania ich.
12.Wyrabianie poczucia rytmu i słuchu muzycznego poprzez prowadzenie zajęć przy muzyce. Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez wspólne śpiewanie, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych
13.Rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie liczebników głównych w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
14.Wdrażanie do uważnego słuchania wierszy i opowiadań czytanych przez nauczyciela, skupianie uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela.
15. Słuchanie ciekawostek na temat zwierząt egzotycznych oraz zamieszkujących pola i lasy. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych poprzez założenie w sali wiosennego kącika z sadzonkami i prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
16. Poznanie zjawisk pogodowych charakterystycznych dla okresu przedwiośnia i wczesnej wiosny, prowadzenie obserwacji metereologicznych : kalendarz pogody.
17.Wzbogacanie słownika czynnego dziecka, zachęcanie do wypowiadania się na podany temat. Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, rytmiczne powtarzanie rymowanek i wierzy
18. Usprawnianie aparatu mowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne, zabawy dźwiękonaśladowcze.
19.Rozwijanie kreatywności i motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami, uwrażliwianie na piękno w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i pochodnych.
20.Wykonywanie prac plastycznych oraz z z materiałów wtórnych ( rolki po papierze toaletowym, skrawki, puste opakowania ,butelki) , rozwijanie świadomości ekologicznej oraz zachęcanie do nie marnowania i ponownego, kreatywnego wykorzystywania przedmiotów
21.Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych:
-
orientacyjno-porządkowych
-
bieżnych
-
z elementem czworakowania
-
z elementem skoku, podskoku
-
organizowanych metodą opowieści ruchowej
-
ze śpiewem.