81 50 14 027

ZADANIA DO  PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC MARZEC 2022 R.

GRUPA III – 3-latki i 4-latki

 

Tematyka:

 

  1. Zwierzęta dżungli i sawanny (28.02-04.03)

  2. Zwierzęta naszych pól i lasów (07.03-11.03)

  3. Marcowa pogoda (14.03-18.03)

  4. . Wiosenne przebudzenia (21.03-25.03)

  5. Wiosenne powroty. (28.03- 01.04)

 

Zagadnienia podstawy programowej:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

 

Zadania:

 

  1. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie ( dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych itp.)

  2. Utrwalanie zasad dotyczących ochrony przed koronawirusem. Doskonalenie umiejętności dokładnego i prawidłowego mycia rąk

  3. Ćwiczenie umiejętności samoobsługowych : kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa, utrzymywanie porządku, Zachęcanie do samodzielności.

  4. Uświadomienie konieczności ubierania się odpowiednio do warunków atmosferycznych panujących w danej porze roku, zachęcanie do podejmowania prób samodzielnego ubierania i rozbierania się.

  5. Wdrażanie do współdziałania w grupie poprzez uczestniczenie we wspólnych zabawach, dzielenie się zabawkami, szanowanie ich, szanowanie wytworów innych dzieci (budowli, rysunków).

  1. Integrowanie grupy poprzez udział w uroczystościach grupowych i ogólnoprzedszkolnych: Dzień Kobiet, Powitanie wiosny, urodziny dzieci.

  2. Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kolor, wielkość, rodzaj, rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowanie rytmów, doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie dostępnym dziecku

  3. Rozwijanie orientacji przestrzennej poprzez poznawanie schematu własnego ciała oraz określanie położenia przedmiotów względem siebie oraz w przestrzeni.

 

  1. Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych, wdrażanie do dbania o książki i właściwe obchodzenie się z nimi.Poznanie bajek i baśni z kanonu literatury dziecięcej

  2. Rozpoznawanie dźwięków i odgłosów dochodzących z otoczenia, próby naśladowania ich.

12.Wyrabianie poczucia rytmu i słuchu muzycznego poprzez prowadzenie zajęć przy muzyce. Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez wspólne śpiewanie, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych: ze śpiewem, rytmicznych, ilustracyjnych

13.Rozwijanie umiejętności liczenia, stosowanie liczebników głównych w zakresie dostępnym dziecku, dostrzeganie roli ostatniego liczebnika, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

14.Wdrażanie do uważnego słuchania wierszy i opowiadań czytanych przez nauczyciela, skupianie uwagi na treściach przekazywanych przez nauczyciela.

15. Słuchanie ciekawostek na temat zwierząt egzotycznych oraz zamieszkujących pola i lasy. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych poprzez założenie w sali wiosennego kącika z sadzonkami i prowadzenie obserwacji przyrodniczych.

16. Poznanie zjawisk pogodowych charakterystycznych dla okresu przedwiośnia i wczesnej wiosny, prowadzenie obserwacji metereologicznych : kalendarz pogody.

17.Wzbogacanie słownika czynnego dziecka, zachęcanie do wypowiadania się na podany temat. Odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanego utworu, rytmiczne powtarzanie rymowanek i wierzy

18. Usprawnianie aparatu mowy poprzez ćwiczenia artykulacyjne, zabawy dźwiękonaśladowcze.

19.Rozwijanie kreatywności i motoryki małej poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami, uwrażliwianie na piękno w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych i pochodnych.

20.Wykonywanie prac plastycznych oraz z z materiałów wtórnych ( rolki po papierze toaletowym, skrawki, puste opakowania ,butelki) , rozwijanie świadomości ekologicznej oraz zachęcanie do nie marnowania i ponownego, kreatywnego wykorzystywania przedmiotów

21.Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestniczenie w zabawach ruchowych:

  • orientacyjno-porządkowych

  • bieżnych

  • z elementem czworakowania

  • z elementem skoku, podskoku

  • organizowanych metodą opowieści ruchowej

  • ze śpiewem.