Ramowy Rozkład Dnia w grupie V oraz realizowane w bieżącym roku szkolnym programy i projekty
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE V
6.30-7.30 - zajęcia w grupie łączonej - sala grupy II
I (7.30-8.30)
- zabawy samodzielne i inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej w kącikach
zainteresowań służące realizowaniu pomysłów dzieci, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne,
tematyczne,
- gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka,
- inicjowanie rozmów z dziećmi na tematy zgodne z ich zainteresowaniami,
- praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym.
II (8.30-13.30)
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
- zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne,
- ćwiczenia ogólnorozwojowe, np. oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne,
rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd.,
- ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe kształtujące właściwą postawę ciała,
- przygotowanie do śniadania - czynności porządkowe, higieniczne, śniadanie
(realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych
i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, wdrażanie zasad bezpieczeństwa związanych
z koronawirusem, wpajanie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków),
wietrzenie sali,
- samodzielne zabawy dzieci, zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela,
- czynności porządkowe,
- realizacja zajęć dydaktycznych, kierowanych z całą grupą w oparciu o podstawę programową
oraz realizowany program wychowania przedszkolnego
(nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych wspierających
całościowy rozwój dziecka, wdrażanie zasad bezpieczeństwa związanych z koronawirusem),
- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe - przygotowanie do drugiego śniadania,
drugie śniadanie, wietrzenie sali,
- realizacja zajęć dydaktycznych, kierowanych z całą grupą w oparciu o podstawę programową
oraz realizowany program wychowania przedszkolnego,
- zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka: tematyczne, badawcze,
konstrukcyjne, techniczne,
- czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności,
- pobyt na świeżym powietrzu, gry i zabawy ruchowe organizowane w ogrodzie przedszkolnym,
zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze,
(utrwalenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza
terenem przedszkola),
- czynności samoobsługowe w szatni,
- przygotowanie do obiadu - czynności porządkowe, higieniczne
III (13.30-16.00)
- obiad - realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się
sztućcami, kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie,
- bajkoterapia - słuchanie opowiadań nauczycielki na podstawie literatury dziecięcej
i terapeutycznej, muzykoterapia - słuchanie muzyki klasycznej,
- zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości,
- zabawy samodzielne według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne,
dydaktyczne, plastyczno-techniczne, inne w kącikach zainteresowań,
- realizowanie autorskich programów i projektów edukacyjnych: środa "W zgodzie z przyrodą"
(K. Lewandowska), czwartek "Odkrywam, badam, doświadczam" (W. Rejmak),
- przygotowanie do podwieczorku - czynności higieniczno-porządkowe, podwieczorek,
- gry i zabawy stolikowe.
16.00-16.30 - zajęcia w grupie łączonej - sala grupy VI
BEZPŁATNE ZAJĘCIA DODATKOWE:
język angielski: poniedziałek, godz. 12.00-12.30, piątek, godz. 10.30-11.00
religia: poniedziałek, godz. 12.30-13.00, środa, godz. 11.00-11.30
Podczas zajęć zorganizowanych prowadzonych w grupie wykorzystywane są różne rodzaje aktywności dzieci,
przy dominacji jednej z nich.
Rozkład zajęć odbywa się według planu:
Dzień tygodnia |
Dominująca aktywność |
Poniedziałek |
zajęcia z zakresu mowy i myślenia zajęcia ruchowe |
Wtorek |
zajęcia rytmiczno-muzyczne zajęcia plastyczne |
Środa |
zajęcia z zakresu mowy i myślenia zajęcia ruchowe |
Czwartek |
zajęcia matematyczne zajęcia plastyczno-techniczne |
Piątek |
zajęcia z zakresu mowy i myślenia zajęcia ruchowo-muzyczne |
PROGRAMY I PRZEDSIĘWZIĘCIA REALIZOWANE W GRUPIE:
1. "Wokół przedszkola. Program wychowania przedszkolnego oparty na warstwicowej koncepcji
wychowania Stefana Kunowskiego", autor: M. Kwaśniewska, J. Lendzion, W. Żaba-Żabińska.
2. "Program Powszechnej Dwujęzyczności" realizowany metodą Claire Selby.
3. "Kocham dobrego Boga" - program nauki religii (poniedziałek, środa).
4. Program edukacyjny" W zgodzie z przyrodą" (K. Lewandowska) - środa, 14.30-15.00
5. Projekt edukacyjny "Odkrywam, badam, doświadczam" (W. Rejmak) - czwartek, godz. 14.30 -15.00.