81 50 14 027

W związku z czasową nieobecnością w przedszkolu, przesyłam propozycje zabaw na pierwszy dzień tygodnia.

                                            Temat dnia: Co suszymy?

1. Wykonaj doświadczenie „Która chustka szybciej wyschnie?”

    Potrzebne będą: 3 cienkie chustki najlepiej takiej samej wielkości (np. apaszki, skrawki

    materiału), miska z wodą, woreczek strunowy.

    Włóżcie chusteczki do wody.

    Jak myślicie: Gdzie chustki szybko wyschną?

    Z pomocą osoby dorosłej, wyciśnijcie nadmiar wody.

    Jedną chustkę włóżcie do woreczka strunowego i szczelnie go zamknijcie,

    drugą zawieście przy kaloryferze (jeżeli mamy drewnianą podłogę, warto zabezpieczyć

    ją folią), a trzecią umieśćcie za oknem lub włóżcie do lodówki.

    Po pewnym czasie sprawdźcie, co się stało z chustkami.

    WNIOSEK - żeby coś wyschło, potrzebne jest powietrze. Najszybciej schły te chustki,

    na które działało ciepłe powietrze.

2. Zestaw ćwiczeń porannych nr 4.

a) „Do sadu” - maszeruj w kole, podnosząc wysoko kolana.

b) „Zrywamy owoce” - lekko rozstaw nogi, naśladuj sięganie i zrywanie owoców z drzewa,

    raz prawą, raz lewą ręką.

c) „Śliwki” - na hasło: "Potrząsam drzewem" wykonuj bardzo drobne podskoki obunóż

    w miejscu. Na hasło: "Śliwki w koszyku" połóż się na dywanie.

d) „Zbieramy marchewki” - usiądź na dywanie, nogi szeroko rozstawione, kolana proste,

    dłonie przed sobą oparte o podłogę. Na hasło: "Zbieramy marchewki" - „idź” dłoń za

    dłonią, pochylając całe ciało do przodu.

e) „Waga” - usiądź w siadzie skrzyżnym, rozłóż szeroko ręce, łokcie proste, dłonie skierowane

    do góry. Wykonaj przechyły ciała raz w prawą, raz w lewą stronę - naśladuj sposób

    poruszania się wagi.

f) „Niesiemy warzywa” - marsz uspokajający w kole.

3. Karta pracy str. 43 - dla dzieci 6-letnich,

    Karta pracy str. 36 - dla dzieci 5-letnich.

4. Burza mózgów poprzedzona analizą doświadczenia „Co to jest suszarka?”

    Wróćmy do naszego doświadczenia z chustkami.

    Obejrzyjcie chustki, dotknijcie ich. Co stało się z chustkami?

     Która chustka wyschła najszybciej?

    Dlaczego? (wyciąganie wniosków).

    Rodzic zadaje pytania: Co to jest suszarka i do czego służy? Jakie mamy suszarki?

    W wyniku dyskusji dziecko wymienia suszarki: do włosów, sznurkowa - do suszenia ubrań,

    bębnowa (jak pralka) - do suszenia ubrań. Ale jest też suszarka do suszenia roślin (owoców,

    warzyw (np. koperek, natka pietruszki), grzybów).

    Dobrze byłoby pokazać dziecku każdy z rodzajów suszarek, porozmawiać na temat zasad

    ich działania.

    W planach mieliśmy wykonanie chipsów owocowych przy użyciu suszarki - zrobimy to po

     powrocie do przedszkola.

5. Poćwicz narządy artykulacyjne, powtarzaj: ssss, szu, szo, sza, sze, szy.

6. Pobaw się z rodzicem w zabawę „Gdzie jest pomidor?”

    Potrzebny będzie pomidor - prawdziwy lub plastikowy, można go zastąpić dowolnym

    warzywem lub owocem.

    Rodzic kładzie rekwizyt: na stole, krześle, itp., pod stołem, obok stołu, między

    krzesłami, dwiema maskotkami, itp., z prawej strony stojącego lub siedzącego dziecka,

    z lewej strony stojącego lub siedzącego dziecka.

    Za każdym razem pyta: "Gdzie jest pomidor?" - dziecko odpowiada używając określeń:

    na, pod, obok, między, po prawej, lewej stronie.

    W tej zabawie jest wiele wariantów: dziecko może kłaść rekwizyt zgodnie z poleceniem

    rodzica, np. połóż pod krzesłem; rodzic kładzie rekwizyt zgodnie z poleceniem dziecka.

7. Dla utrwalenia litery t, T polecam:

   https://www.youtube.com/watch?v=gUWOtKKrAU8

   Nauka pisania litery T. Nauka pisania polskich liter dla dzieci

  https://www.youtube.com/watch?v=Se7fJalTgKo

  NAUKA CZYTANIA I PISANIA - WPROWADZENIE LITERY T

  W przedszkolu ćwiczymy pisanie liter ma tacy wysypanej kaszą manną.

  Kaszę można zastąpić mąką. Dzieci bardzo lubią te zabawy.