81 50 14 027

TEMATYKA:

1. Nasza mała Ojczyzna 02-05.11.

2. Mój dom – Polska. 08-12.11.

3. Moje hobby. 15-19.11.

4. Ulubione zajęcia. 22-26.11.

         REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

     ZAMIERZENIA:

1. Rozwijanie i wzmacnianie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi.

2. Zachęcanie dzieci do samodzielności, wzmacnianie wiary we własne możliwości podczas zabaw,

zajęć, ubierania i rozbierania się.

3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania ustalonych zasad obowiązujących w grupie.

4. Poszerzenie wiedzy o Polsce, kształtowanie postawy szacunku do kraju ojczystego, utrwalenie

symboli narodowych. Rozbudzanie zainteresowań historią Polski oraz ważnymi postaciami, które

miały znaczący wkład w jej historię, naukę i kulturę.

5. Doskonalenie umiejętności pamięciowego opanowania swojego adresu; rozwijanie poczucia

tożsamości narodowej, globalne czytanie wyrazów: mapa, Polska, dom.

6. Kształtowanie umiejętności przyjmowania odpowiedniej postawy podczas śpiewania hymnu

państwowego.

7. Rozwijanie zainteresowań historią Nałęczowa, zapoznanie z osobami, które dawniej mieszkały

i tworzyły w Nałęczowie: Ewa Szelburg-Zarembina, Bolesław Prus, Stefan Żeromski.

8. Zapoznanie z pojęciem wyobraźnia; organizowanie aktywności sprzyjających spontanicznemu

rozwojowi wyobraźni.

9. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, zapoznanie z pojęciami: zdanie

prawdziwe, zdanie fałszywe.

10. Zapoznanie ze sposobami spędzania wolnego czasu, zachęcanie do rozwijania własnych

zainteresowań, poszukiwania swoich pasji. Zapoznanie z pojęciem hobby.

11. Zapoznanie z literami: d, D, e, E, u, U; dzielenie słów na sylaby, wyodrębnianie głosek na

początku wyrazu, liczenie słów w zdaniu, tworzenie rymów do podanych słów - w zależności

od wieku oraz indywidualnych możliwości dzieci.

12. Doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania figur geometrycznych płaskich

(koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt).

13. Doskonalenie określania i nazywania lewej i prawej strony ciała.

14. Kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, prawidłowego ustawienia liczmanów do

przeliczania, klasyfikowania przedmiotów wg 2 cech; ćwiczenie dodawania i odejmowania

na zbiorach zastępczych - liczmanach.

15. Wprowadzenie cyfry 3, znaku = ; kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania,

określania liczebnikiem zbioru elementów, kształtowanie umiejętności tworzenia zbioru

trzyelementowego.

16. Inspirowanie dzieci do rozwijania twórczej ekspresji plastycznej poprzez bezpośredni

kontakt ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym, literaturę. Doskonalenie sprawności

manualnych i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez rysowanie, malowanie, wycinanie,

ćwiczenia grafomotoryczne.

17. Rozwijanie aktywności ruchowej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych i ćwiczeń

gimnastycznych, spacery na świeżym powietrzu.

18. Zapoznanie z melodią i słowami piosenek: „Wielkie święto”, "Nam jesień niestraszna", „Każdy

ma jakiegoś bzika”, "Moja fantazja"; określanie nastroju piosenki; rozwijanie słuchu

muzycznego i zdolności wokalnych dzieci, doskonalenie poczucia rytmu; wdrażanie do

estetycznego poruszania się przy muzyce, przyjmowanie odpowiedniej postawy ciała podczas

tańca; wyrabianie umiejętności poruszania się w rzędach z zachowaniem równych odstępów;

doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.