TEMATYKA:
1. Nasza mała Ojczyzna 02-05.11.
2. Mój dom – Polska. 08-12.11.
3. Moje hobby. 15-19.11.
4. Ulubione zajęcia. 22-26.11.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
-
Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
-
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
-
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
-
Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Rozwijanie i wzmacnianie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi.
2. Zachęcanie dzieci do samodzielności, wzmacnianie wiary we własne możliwości podczas zabaw,
zajęć, ubierania i rozbierania się.
3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania ustalonych zasad obowiązujących w grupie.
4. Poszerzenie wiedzy o Polsce, kształtowanie postawy szacunku do kraju ojczystego, utrwalenie
symboli narodowych. Rozbudzanie zainteresowań historią Polski oraz ważnymi postaciami, które
miały znaczący wkład w jej historię, naukę i kulturę.
5. Doskonalenie umiejętności pamięciowego opanowania swojego adresu; rozwijanie poczucia
tożsamości narodowej, globalne czytanie wyrazów: mapa, Polska, dom.
6. Kształtowanie umiejętności przyjmowania odpowiedniej postawy podczas śpiewania hymnu
państwowego.
7. Rozwijanie zainteresowań historią Nałęczowa, zapoznanie z osobami, które dawniej mieszkały
i tworzyły w Nałęczowie: Ewa Szelburg-Zarembina, Bolesław Prus, Stefan Żeromski.
8. Zapoznanie z pojęciem wyobraźnia; organizowanie aktywności sprzyjających spontanicznemu
rozwojowi wyobraźni.
9. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, zapoznanie z pojęciami: zdanie
prawdziwe, zdanie fałszywe.
10. Zapoznanie ze sposobami spędzania wolnego czasu, zachęcanie do rozwijania własnych
zainteresowań, poszukiwania swoich pasji. Zapoznanie z pojęciem hobby.
11. Zapoznanie z literami: d, D, e, E, u, U; dzielenie słów na sylaby, wyodrębnianie głosek na
początku wyrazu, liczenie słów w zdaniu, tworzenie rymów do podanych słów - w zależności
od wieku oraz indywidualnych możliwości dzieci.
12. Doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania figur geometrycznych płaskich
(koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt).
13. Doskonalenie określania i nazywania lewej i prawej strony ciała.
14. Kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, prawidłowego ustawienia liczmanów do
przeliczania, klasyfikowania przedmiotów wg 2 cech; ćwiczenie dodawania i odejmowania
na zbiorach zastępczych - liczmanach.
15. Wprowadzenie cyfry 3, znaku = ; kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania,
określania liczebnikiem zbioru elementów, kształtowanie umiejętności tworzenia zbioru
trzyelementowego.
16. Inspirowanie dzieci do rozwijania twórczej ekspresji plastycznej poprzez bezpośredni
kontakt ze środowiskiem społeczno-przyrodniczym, literaturę. Doskonalenie sprawności
manualnych i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez rysowanie, malowanie, wycinanie,
ćwiczenia grafomotoryczne.
17. Rozwijanie aktywności ruchowej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych i ćwiczeń
gimnastycznych, spacery na świeżym powietrzu.
18. Zapoznanie z melodią i słowami piosenek: „Wielkie święto”, "Nam jesień niestraszna", „Każdy
ma jakiegoś bzika”, "Moja fantazja"; określanie nastroju piosenki; rozwijanie słuchu
muzycznego i zdolności wokalnych dzieci, doskonalenie poczucia rytmu; wdrażanie do
estetycznego poruszania się przy muzyce, przyjmowanie odpowiedniej postawy ciała podczas
tańca; wyrabianie umiejętności poruszania się w rzędach z zachowaniem równych odstępów;
doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.