81 50 14 027

Obserwacja wstępna została przeprowadzona na podstawie standaryzowanych arkuszy obserwacji do badania gotowości szkolnej.

Badanie to pozwoliło określić rozwój dziecka w czterech sferach:

fizycznej (samoobsługa, sprawność ruchowa, sprawność rąk, lateralizacja - dominacja jednej ze stron ciała),

poznawczej (spostrzeganie wzrokowe, koordynacja wzrokowo-ruchowa (przygotowanie do pisania), słownictwo i poprawność

językowa, spostrzeganie słuchowe, elementy nauki czytania, wiadomości ogólne, wiadomości i pojęcia matematyczne,

pamięć słuchowa, wzrokowa i ruchowa, uwaga, mowa - język angielski),

społecznej (informacje o sobie i o otoczeniu, organizacja czasu i przestrzeni, rozwój moralny i samodzielność, stosunek do dorosłych,

stosunek do rówieśników),

emocjonalnej (rozstanie z opiekunem, przeżywanie i rozumienie emocji, dojrzałość emocjonalna).

Poznanie mocnych i słabych stron dziecka, a następnie ustalenie kierunku dalszych działań, ma służyć pomocy dziecku w osiągnięciu

gotowości do dalszej nauki w szkole.

Poniżej zamieszczamy arkusz wraz z załącznikami: