ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ 2022 R.
W GRUPIE V
TEMATYKA:
1. Płynie czas. 03-07.01.
2. Młodsi i starsi. 10-14.01.
3. Sport to zdrowie. 17-21.01.
4. Dbam o zdrowie 24-28.01.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
-
Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
-
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
-
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
-
Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Rozwijanie i wzmacnianie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi.
2. Zachęcanie dzieci do samodzielności, wzmacnianie wiary we własne możliwości podczas zabaw,
zajęć, pełnienia dyżurów, ubierania i rozbierania się.
3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania ustalonych zasad obowiązujących w grupie.
4. Uwrażliwianie dzieci na potrzeby innych, zapoznanie ze sposobami pomagania słabszym,
potrzebującym. Kształtowanie postawy nie pozostawania obojętnym w sytuacji, gdy ktoś
potrzebuje pomocy.
5. Zapoznanie z urządzeniami technicznymi wykorzystywanymi dawniej i dziś, zapoznanie
z historią powstania zegara. Kształtowanie umiejętności posługiwania się zegarem, wyjaśnienie
przydatności zegarów w życiu codziennym.
6. Utrwalenie nazw kolejnych dni tygodnia oraz cykliczności ich występowania. Utrwalenie pojęć:
wczoraj, dziś, jutro.
7. Zapoznanie z nazwami miesięcy oraz ich kolejnością, wyjaśnienie zasady następstwa czasu.
8. Zapoznanie ze sposobami udzielania pomocy osobom starszym, budzenie szacunku dla babci
i dziadka, wzmacnianie więzi rodzinnych.
9. Doskonalenie umiejętności prezentowania programu artystycznego przygotowanego z okazji
Dnia Babci i Dziadka, pokonywanie tremy przed publicznymi występami, czerpanie radości ze
sprawienia niespodzianki bliskim.
9. Poszerzenie wiedzy dzieci na temat sportów zimowych, w których wykorzystuje się narty, sanki,
łyżwy.
10. Zapoznianie z pojęciami: podium, zawodnik, kibic, medal. Wzmacnianie poczucia własnej
wartości poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających osiąganie sukcesów oraz kształtowanie
umiejętności radzenia sobie z porażką.
11. Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zasad zdrowego stylu życia. Kształtowanie postawy
prozdrowotnej; rozwijanie świadomości istnienia zależności między prawidłowym stylem
odżywiania, aktywnym stylem życia a zdrowiem. Zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem
piramidy zdrowia.
12. Kształtowanie właściwych nawyków higienicznych – dostarczenie wiadomości i doświadczeń
ułatwiających wdrożenie do tematu higieny osobistej.
11. Zapoznanie z literami: z, Z, b, B, n, N, s, S; dzielenie słów na sylaby, wyodrębnianie głosek na
początku wyrazu, liczenie słów w zdaniu, tworzenie rymów do podanych słów - w zależności
od wieku oraz indywidualnych możliwości dzieci.
13. Doskonalenie określania i nazywania lewej i prawej strony ciała.
14. Kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, prawidłowego ustawienia liczmanów do
przeliczania, klasyfikowania przedmiotów wg 2 cech; ćwiczenie dodawania i odejmowania na
zbiorach zastępczych - liczmanach.
15. Wprowadzenie cyfry 6, znaku + ; kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania,
określania liczebnikiem zbioru elementów, kształtowanie umiejętności tworzenia zbioru
sześcioelementowego.
16. Inspirowanie dzieci do rozwijania twórczej ekspresji plastycznej. Doskonalenie sprawności
manualnych i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez rysowanie, malowanie, wycinanie,
ćwiczenia grafomotoryczne.
17. Rozwijanie aktywności ruchowej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych i ćwiczeń
gimnastycznych, spacery na świeżym powietrzu.
18. Zapoznanie z melodią i słowami piosenek: „Zegary”, "Sypie śnieżek", „Miesiące”, „Po co jest
zima”, „Babcia zawsze ma czas”; określanie nastroju piosenki; rozwijanie słuchu muzycznego
i zdolności wokalnych dzieci, doskonalenie poczucia rytmu; wdrażanie do estetycznego
poruszania się przy muzyce, przyjmowanie odpowiedniej postawy ciała podczas tańca;
wyrabianie umiejętności poruszania się w rzędach z zachowaniem równych odstępów;
doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.