81 50 14 027

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ 2022 R.

W GRUPIE V

 

TEMATYKA:

1. Płynie czas. 03-07.01.

2. Młodsi i starsi. 10-14.01.

3. Sport to zdrowie. 17-21.01.

4. Dbam o zdrowie 24-28.01.

 

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

     

ZAMIERZENIA:

1. Rozwijanie i wzmacnianie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi.

2. Zachęcanie dzieci do samodzielności, wzmacnianie wiary we własne możliwości podczas zabaw,

zajęć, pełnienia dyżurów, ubierania i rozbierania się.

3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania ustalonych zasad obowiązujących w grupie.

4. Uwrażliwianie dzieci na potrzeby innych, zapoznanie ze sposobami pomagania słabszym,

potrzebującym. Kształtowanie postawy nie pozostawania obojętnym w sytuacji, gdy ktoś

potrzebuje pomocy.

5. Zapoznanie z urządzeniami technicznymi wykorzystywanymi dawniej i dziś, zapoznanie

z historią powstania zegara. Kształtowanie umiejętności posługiwania się zegarem, wyjaśnienie

przydatności zegarów w życiu codziennym.

6. Utrwalenie nazw kolejnych dni tygodnia oraz cykliczności ich występowania. Utrwalenie pojęć:

wczoraj, dziś, jutro.

7. Zapoznanie z nazwami miesięcy oraz ich kolejnością, wyjaśnienie zasady następstwa czasu.

8. Zapoznanie ze sposobami udzielania pomocy osobom starszym, budzenie szacunku dla babci

i dziadka, wzmacnianie więzi rodzinnych.

9. Doskonalenie umiejętności prezentowania programu artystycznego przygotowanego z okazji

Dnia Babci i Dziadka, pokonywanie tremy przed publicznymi występami, czerpanie radości ze

sprawienia niespodzianki bliskim.

9. Poszerzenie wiedzy dzieci na temat sportów zimowych, w których wykorzystuje się narty, sanki,

łyżwy.

10. Zapoznianie z pojęciami: podium, zawodnik, kibic, medal. Wzmacnianie poczucia własnej

wartości poprzez stwarzanie sytuacji umożliwiających osiąganie sukcesów oraz kształtowanie

umiejętności radzenia sobie z porażką.

11. Poszerzenie wiedzy dzieci na temat zasad zdrowego stylu życia. Kształtowanie postawy

prozdrowotnej; rozwijanie świadomości istnienia zależności między prawidłowym stylem

odżywiania, aktywnym stylem życia a zdrowiem. Zapoznanie z wyglądem i przeznaczeniem

piramidy zdrowia.

12. Kształtowanie właściwych nawyków higienicznych – dostarczenie wiadomości i doświadczeń

ułatwiających wdrożenie do tematu higieny osobistej.

11. Zapoznanie z literami: z, Z, b, B, n, N, s, S; dzielenie słów na sylaby, wyodrębnianie głosek na

początku wyrazu, liczenie słów w zdaniu, tworzenie rymów do podanych słów - w zależności

od wieku oraz indywidualnych możliwości dzieci.

13. Doskonalenie określania i nazywania lewej i prawej strony ciała.

14. Kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, prawidłowego ustawienia liczmanów do

przeliczania, klasyfikowania przedmiotów wg 2 cech; ćwiczenie dodawania i odejmowania na

zbiorach zastępczych - liczmanach.

15. Wprowadzenie cyfry 6, znaku + ; kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania,

określania liczebnikiem zbioru elementów, kształtowanie umiejętności tworzenia zbioru

sześcioelementowego.

16. Inspirowanie dzieci do rozwijania twórczej ekspresji plastycznej. Doskonalenie sprawności

manualnych i koordynacji wzrokowo-ruchowej poprzez rysowanie, malowanie, wycinanie,

ćwiczenia grafomotoryczne.

17. Rozwijanie aktywności ruchowej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych i ćwiczeń

gimnastycznych, spacery na świeżym powietrzu.

18. Zapoznanie z melodią i słowami piosenek: „Zegary”, "Sypie śnieżek", „Miesiące”, „Po co jest

zima”, „Babcia zawsze ma czas”; określanie nastroju piosenki; rozwijanie słuchu muzycznego

i zdolności wokalnych dzieci, doskonalenie poczucia rytmu; wdrażanie do estetycznego

poruszania się przy muzyce, przyjmowanie odpowiedniej postawy ciała podczas tańca;

wyrabianie umiejętności poruszania się w rzędach z zachowaniem równych odstępów;

doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.