81 50 14 027

TEMATYKA:

  1. Święta, święta biją dzwony. 04-08.04.

  2. Wielkanoc. 11-15.04.

  3. Z kulturą za pan brat. 19-22.04.

  4. Jestem kulturalny. 25-29.04.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

ZAMIERZENIA:

1. Kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu, dzielenia się

zadaniami do wykonania, czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych; zachęcanie do

wdrażania własnych strategii w sytuacjach trudnych emocjonalnie.

Uświadamianie znaczenia szacunku jako wartości do budowania właściwych relacji w grupie.

2. Stwarzanie okazji do koncentrowania uwagi na osobach i kierowanych przez nie poleceniach.

3. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie

rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie, pobycie na dworze i przed posiłkiem.

4. Wdrażanie do samodzielności przez przygotowanie stolików do zajęć, sprzątanie po posiłkach,

zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek,

wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw i zajęć i sprzątanie ich po zajęciach

i zabawie; pełnienie funkcji "prawej i lewej ręki" przez dzieci.

5. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania opowiadań, wnioskowania, oceny postępowania

bohaterów; poszerzenie słownictwa czynnego dzieci; rozwijanie procesów myślowych (pamięć,

uwaga dowolna); rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat, rozwijanie

umiejętności językowych, budowanie wypowiedzi poprawnej pod względem stylistycznym.

6. Wprowadzenie pojęcia tradycja rozumianego jako przekazywanie obyczajów, poglądów,

wierzeń, sposobów myślenia i zachowania, norm postępowania itp. z pokolenia na pokolenie;

kształtowanie przeświadczenia o konieczności przekazywania dobrych tradycji rodzinnych,

regionalnych, narodowych następnym pokoleniom.

7. Kształtowanie umiejętności tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci.

8. Podtrzymywanie tradycji związanej z Wielkanocą; uświadamianie symboliki koszyka

wielkanocnego i jego roli w tradycji.

9. Kształtowanie postawy poszanowania przez rozwijanie umiejętności okazywania szacunku

osobom, przedmiotom, zwierzętom w najbliższym otoczeniu; uświadamianie znaczenia

właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach, uświadamianie konieczności

spokojnego i właściwego zachowania się w miejscach publicznych w zależności od ich roli.

10. Dostrzeganie różnorodności i piękna w wiosennej przyrodzie ze szczególnym uwzględnieniem

kwiatów; kształtowanie świadomości ekologicznej.

Udział w Gminnym przeglądzie "Wiosna w piosence"; obchody Światowego Dnia Ziemi.

11. Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia scenariusz, scenarzysta; o pojęcia związane

z teatrem: aktor, scenografia, kukiełka, marionetka, scena itp.; uwrażliwianie na walory

estetyczne dzieł malarskich.

Organizacja wycieczki do Teatru im. H. Ch. Andersena na sektakl "Proszę słonia".

12. Uświadamianie znaczenia muzeów dla tradycji i kultury. Wprowadzenie pojęcia etnograf.

13. Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej oraz czytania – dzieci chętne.

Wprowadzenie liter f, F.

14. Wprowadzenie cyfry 9, rozwijanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu; kształtowanie

myślenia operacyjnego.

15. Wprowadzenie owalu, rozpoznawanie i podawanie nazwy kształtu, budowanie pojęcia;

rozwijanie intuicji geometrycznych podczas konstruowania w przestrzeni i obserwacji odbicia.

16. Kształcenie umiejętności wyraźnego śpiewu umiarkowanym głosem; rozwijanie słuchu

muzycznego dzieci; kształtowanie umiejętności różnicowania kierunku linii melodycznej.

17. Rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; rozwijanie sprawności ruchowej

poprzez organizowanie zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych, codzienny pobyt na

świeżym powietrzu – spacery, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.

18. Kształtowanie sprawności manualnej podczas poprzez ćwiczenia grafomotoryczne, plastyczne,

wykorzystywanie elementów Metody Dobrego Startu; kształtowanie umiejętności dokładnego

wycinania po linii prostej i falistej, cięcie nożyczkami różnych materiałów.

19. Doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w formie plastycznej; doskonalenie pomysłowości

i inwencji twórczej; wdrażanie do dokładności i estetycznego wykonania pracy.