TEMATYKA:
-
Święta, święta biją dzwony. 04-08.04.
-
Wielkanoc. 11-15.04.
-
Z kulturą za pan brat. 19-22.04.
-
Jestem kulturalny. 25-29.04.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu, dzielenia się
zadaniami do wykonania, czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych; zachęcanie do
wdrażania własnych strategii w sytuacjach trudnych emocjonalnie.
Uświadamianie znaczenia szacunku jako wartości do budowania właściwych relacji w grupie.
2. Stwarzanie okazji do koncentrowania uwagi na osobach i kierowanych przez nie poleceniach.
3. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie
rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie, pobycie na dworze i przed posiłkiem.
4. Wdrażanie do samodzielności przez przygotowanie stolików do zajęć, sprzątanie po posiłkach,
zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek,
wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw i zajęć i sprzątanie ich po zajęciach
i zabawie; pełnienie funkcji "prawej i lewej ręki" przez dzieci.
5. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania opowiadań, wnioskowania, oceny postępowania
bohaterów; poszerzenie słownictwa czynnego dzieci; rozwijanie procesów myślowych (pamięć,
uwaga dowolna); rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi na określony temat, rozwijanie
umiejętności językowych, budowanie wypowiedzi poprawnej pod względem stylistycznym.
6. Wprowadzenie pojęcia tradycja rozumianego jako przekazywanie obyczajów, poglądów,
wierzeń, sposobów myślenia i zachowania, norm postępowania itp. z pokolenia na pokolenie;
kształtowanie przeświadczenia o konieczności przekazywania dobrych tradycji rodzinnych,
regionalnych, narodowych następnym pokoleniom.
7. Kształtowanie umiejętności tworzenia fabuły opowiadania; rozwijanie wyobraźni dzieci.
8. Podtrzymywanie tradycji związanej z Wielkanocą; uświadamianie symboliki koszyka
wielkanocnego i jego roli w tradycji.
9. Kształtowanie postawy poszanowania przez rozwijanie umiejętności okazywania szacunku
osobom, przedmiotom, zwierzętom w najbliższym otoczeniu; uświadamianie znaczenia
właściwego zachowania się w różnych codziennych sytuacjach, uświadamianie konieczności
spokojnego i właściwego zachowania się w miejscach publicznych w zależności od ich roli.
10. Dostrzeganie różnorodności i piękna w wiosennej przyrodzie ze szczególnym uwzględnieniem
kwiatów; kształtowanie świadomości ekologicznej.
Udział w Gminnym przeglądzie "Wiosna w piosence"; obchody Światowego Dnia Ziemi.
11. Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia scenariusz, scenarzysta; o pojęcia związane
z teatrem: aktor, scenografia, kukiełka, marionetka, scena itp.; uwrażliwianie na walory
estetyczne dzieł malarskich.
Organizacja wycieczki do Teatru im. H. Ch. Andersena na sektakl "Proszę słonia".
12. Uświadamianie znaczenia muzeów dla tradycji i kultury. Wprowadzenie pojęcia etnograf.
13. Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej oraz czytania – dzieci chętne.
Wprowadzenie liter f, F.
14. Wprowadzenie cyfry 9, rozwijanie sprawności w dodawaniu i odejmowaniu; kształtowanie
myślenia operacyjnego.
15. Wprowadzenie owalu, rozpoznawanie i podawanie nazwy kształtu, budowanie pojęcia;
rozwijanie intuicji geometrycznych podczas konstruowania w przestrzeni i obserwacji odbicia.
16. Kształcenie umiejętności wyraźnego śpiewu umiarkowanym głosem; rozwijanie słuchu
muzycznego dzieci; kształtowanie umiejętności różnicowania kierunku linii melodycznej.
17. Rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; rozwijanie sprawności ruchowej
poprzez organizowanie zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych, codzienny pobyt na
świeżym powietrzu – spacery, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.
18. Kształtowanie sprawności manualnej podczas poprzez ćwiczenia grafomotoryczne, plastyczne,
wykorzystywanie elementów Metody Dobrego Startu; kształtowanie umiejętności dokładnego
wycinania po linii prostej i falistej, cięcie nożyczkami różnych materiałów.
19. Doskonalenie umiejętności wyrażania emocji w formie plastycznej; doskonalenie pomysłowości
i inwencji twórczej; wdrażanie do dokładności i estetycznego wykonania pracy.