81 50 14 027

TEMATYKA:

1. Książka – mój przyjaciel.    02-06.05.

2. Baśnie, bajki, legendy.        09-13.05.

3. Rodzina razem się trzyma. 16-20.05.

4. Ja i moi bliscy.                    23-27.05.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

ZAMIERZENIA:

1. Rozwijanie i wzmacnianie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi.

2. Zachęcanie dzieci do samodzielności, wzmacnianie wiary we własne możliwości podczas zabaw, zajęć, pełnienia dyżurów, ubierania i rozbierania się.

3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania ustalonych zasad obowiązujących w grupie.

4. Zapoznanie ze sposobami zdobywania i wiedzy , rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i formułowania pytań.

    Kształtowanie postawy ciekawości, otwartości i chęci poznawania oraz odwagi w zadawaniu pytań.

5. Wprowadzenie pojęcia „wiedza” rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka. Poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy.

6. Wprowadzenie i tworzenie pojęć „księgarnia”, „antykwariat” - rozwijanie logicznego myślenia przez wskazywanie podobieństw i różnic pomiędzy pojęciami.

    Uświadamianie konieczności dbania o książki i właściwego sposobu korzystania z nich.

7. Uświadamianie roli biblioteki jako miejsca rozwijania swoich zainteresowań i wiedzy.

8. Wprowadzenie pojęcia legenda. Rozwijanie umiejętności planowania działań w celu zdobycia wiadomości i wykonania zadań.

9. Przybliżenie pracy pisarza i poety. Rozwijanie słownika czynnego dzieci.

10. Dawanie możliwości poznawania elementów środowiska przyrodniczego i samodzielnego zdobywania wiedzy o nim.

11. Uświadamianie przebiegu procesu tworzenia książki i ilości pracy włożonej w jej powstanie.

12. Uświadomienie wielu możliwości poznania tekstów literackich (książka papierowa, e-książka, audiobook).

13. Wprowadzenie pojęcia „rodzina” rozumianego jako wartość. Kształtowanie postaw prorodzinnych. Uświadamianie wspierającej roli rodziny.

14. Wprowadzenie pojęcia „dom” rozumianego jako więź rodzinna. Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich emocji i odczuć związanych

      z rodziną za pomocą mimiki, gestu i rysunku. Uświadamianie znaczenia rodziny i budowania właściwych relacji pomiędzy jej członkami.

15. Umożliwienie dzieciom prezentacji swoich umiejętności wokalnych, recytatorskich przed szerszą publicznością, poprzez udział w uroczystości z okazji

      Dnia Rodziny organizowanej  w Nałęczowskim Ośrodku Kultury. Prezentacja przedstawienia pt. „Bartek i Łatek”.

16. Zapoznanie z literami: ł, Ł, h, H; dzielenie słów na sylaby, wyodrębnianie głosek na początku wyrazu, liczenie słów w zdaniu,

      tworzenie rymów do podanych słów - w zależności od wieku oraz indywidualnych możliwości dzieci.

17. Kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, prawidłowego ustawienia liczmanów do przeliczania, klasyfikowania przedmiotów

      wg podanych cech; ćwiczenie dodawania i odejmowania na zbiorach zastępczych - liczmanach.

18. Wprowadzenie cyfry 0, 10 rozwijanie umiejętności kodowania znakami czynności matematycznych.

19. Inspirowanie dzieci do rozwijania twórczej ekspresji plastycznej. Doskonalenie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo-ruchowej

      poprzez rysowanie, malowanie, wycinanie, ćwiczenia grafomotoryczne.

20. Rozwijanie aktywności ruchowej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych, spacery na świeżym powietrzu.

21. Zapoznanie z melodią i słowami piosenek: „Piosenka o książkach”, "Majowa rodzina"; określanie nastroju piosenki; rozwijanie słuchu muzycznego

      i zdolności wokalnych dzieci, doskonalenie poczucia rytmu; wdrażanie do estetycznego poruszania się przy muzyce,

      przyjmowanie odpowiedniej postawy ciała podczas tańca; doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.