TEMATYKA:
1. Książka – mój przyjaciel. 02-06.05.
2. Baśnie, bajki, legendy. 09-13.05.
3. Rodzina razem się trzyma. 16-20.05.
4. Ja i moi bliscy. 23-27.05.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
-
Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
-
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
-
Społeczny obszar rozwoju dziecka.
-
Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Rozwijanie i wzmacnianie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi.
2. Zachęcanie dzieci do samodzielności, wzmacnianie wiary we własne możliwości podczas zabaw, zajęć, pełnienia dyżurów, ubierania i rozbierania się.
3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania ustalonych zasad obowiązujących w grupie.
4. Zapoznanie ze sposobami zdobywania i wiedzy , rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi i formułowania pytań.
Kształtowanie postawy ciekawości, otwartości i chęci poznawania oraz odwagi w zadawaniu pytań.
5. Wprowadzenie pojęcia „wiedza” rozumianego jako wartość i warunek rozwoju każdego człowieka. Poznanie różnych źródeł zdobywania wiedzy.
6. Wprowadzenie i tworzenie pojęć „księgarnia”, „antykwariat” - rozwijanie logicznego myślenia przez wskazywanie podobieństw i różnic pomiędzy pojęciami.
Uświadamianie konieczności dbania o książki i właściwego sposobu korzystania z nich.
7. Uświadamianie roli biblioteki jako miejsca rozwijania swoich zainteresowań i wiedzy.
8. Wprowadzenie pojęcia legenda. Rozwijanie umiejętności planowania działań w celu zdobycia wiadomości i wykonania zadań.
9. Przybliżenie pracy pisarza i poety. Rozwijanie słownika czynnego dzieci.
10. Dawanie możliwości poznawania elementów środowiska przyrodniczego i samodzielnego zdobywania wiedzy o nim.
11. Uświadamianie przebiegu procesu tworzenia książki i ilości pracy włożonej w jej powstanie.
12. Uświadomienie wielu możliwości poznania tekstów literackich (książka papierowa, e-książka, audiobook).
13. Wprowadzenie pojęcia „rodzina” rozumianego jako wartość. Kształtowanie postaw prorodzinnych. Uświadamianie wspierającej roli rodziny.
14. Wprowadzenie pojęcia „dom” rozumianego jako więź rodzinna. Rozwijanie umiejętności wyrażania swoich emocji i odczuć związanych
z rodziną za pomocą mimiki, gestu i rysunku. Uświadamianie znaczenia rodziny i budowania właściwych relacji pomiędzy jej członkami.
15. Umożliwienie dzieciom prezentacji swoich umiejętności wokalnych, recytatorskich przed szerszą publicznością, poprzez udział w uroczystości z okazji
Dnia Rodziny organizowanej w Nałęczowskim Ośrodku Kultury. Prezentacja przedstawienia pt. „Bartek i Łatek”.
16. Zapoznanie z literami: ł, Ł, h, H; dzielenie słów na sylaby, wyodrębnianie głosek na początku wyrazu, liczenie słów w zdaniu,
tworzenie rymów do podanych słów - w zależności od wieku oraz indywidualnych możliwości dzieci.
17. Kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, prawidłowego ustawienia liczmanów do przeliczania, klasyfikowania przedmiotów
wg podanych cech; ćwiczenie dodawania i odejmowania na zbiorach zastępczych - liczmanach.
18. Wprowadzenie cyfry 0, 10 rozwijanie umiejętności kodowania znakami czynności matematycznych.
19. Inspirowanie dzieci do rozwijania twórczej ekspresji plastycznej. Doskonalenie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo-ruchowej
poprzez rysowanie, malowanie, wycinanie, ćwiczenia grafomotoryczne.
20. Rozwijanie aktywności ruchowej poprzez prowadzenie zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych, spacery na świeżym powietrzu.
21. Zapoznanie z melodią i słowami piosenek: „Piosenka o książkach”, "Majowa rodzina"; określanie nastroju piosenki; rozwijanie słuchu muzycznego
i zdolności wokalnych dzieci, doskonalenie poczucia rytmu; wdrażanie do estetycznego poruszania się przy muzyce,
przyjmowanie odpowiedniej postawy ciała podczas tańca; doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych.