81 50 14 027

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC CZERWIEC 2022 R.

W GRUPIE V (dzieci 5 i 6- letnie)

 

TEMATYKA:

  1. Czas zabawy. 30-31.05., 01-03.06.

  2. Czy już nadchodzi lato? 06-10.06.

  3. Wkrótce wakacje. 13-15, 17.06.

  4. Do widzenia. 20-24.06.

  5. Przedszkolne wspomnienia. 27-30.06.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

ZAMIERZENIA:

1. Kształtowanie umiejętności współpracy w zespole, dochodzenia do kompromisu, dzielenia się

zadaniami do wykonania, czerpania radości ze wspólnej pracy dla innych; zachęcanie do

wdrażania własnych strategii w sytuacjach trudnych emocjonalnie.

Kształtowanie umiejętności oceny działania; wdrażanie do bezpiecznego zachowania,

uświadamianie konieczności refleksji nad swoim zachowaniem.

Uświadamianie znaczenia szacunku jako wartości do budowania właściwych relacji w grupie.

2. Stwarzanie okazji do koncentrowania uwagi na osobach i kierowanych przez nie poleceniach.

3. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych – samodzielne korzystanie z toalety, mycie

rąk po skorzystaniu z toalety, po zabawie, pobycie na dworze i przed posiłkiem.

4. Wdrażanie do samodzielności przez przygotowanie stolików do zajęć, sprzątanie po posiłkach,

zabawie, zajęciach, samodzielne ubieranie się i rozbieranie podczas wyjść poza budynek,

wybieranie potrzebnych narzędzi i materiałów do zabaw i zajęć i sprzątanie ich po zajęciach

i zabawie; pełnienie funkcji "prawej i lewej ręki" przez dzieci.

5. Wzmacnianie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi. Kształtowanie postawy otwartości,

zadowolenia w relacjach z ludźmi; uświadamianie sobie, że każdy człowiek przeżywa różne

emocje, podnoszenie poczucia własnej wartości.

6. Rozwijanie logicznego myślenia, myślenia przyczynowo-skutkowego. Stwarzanie możliwości do

precyzyjnego wyrażania swoich myśli;

7. Rozwijanie umiejętności budowania logicznej i poprawnej wypowiedzi oraz argumentowania

swojego zdania.

8. Kształtowanie wrażliwości na środowisko przyrodnicze.

Uświadamianie różnorodności gatunkowej łąki jako jednego z ekosystemów, zapoznanie

z popularnymi roślinami łąkowymi, uświadamianie znaczenia małych zwierząt dla środowiska

oraz konieczności ich ochrony.

Wprowadzenie nazw roślin i zwierząt zamieszkujących staw, kształtowanie świadomości

ekologicznej dzieci, uświadamianie znaczenie i roli stawu dla życia zwierząt i człowieka.

Poszerzanie słownika czynnego dzieci o pojęcia związane z zawodem pszczelarza.

Uświadamianie znaczenia pszczół w produkcji zdrowej żywności i dla środowiska

przyrodniczego. Wprowadzenie pojęć pszczoła miodna, pszczoła murarka, poznanie życia

i zwyczajów pszczół, uświadamianie konieczności pomagania owadom podczas upałów.

9. Dostrzeganie i nazywanie cech letniej pogody, budzenie zaciekawienia zjawiskami

przyrodniczymi związanymi z pogodą.

10. Zapoznanie z nazwami największych polskich jezior oraz gór.

11. Uwrażliwienie dzieci na sytuacje, które mogą stanowić zagrożenie podczas wakacyjnego

wypoczynku (np. rozmowy z nieznajomymi, zabawy w miejscach niedozwolonych, ochrona

głowy przed promieniami słonecznymi, oddalanie się od rodziców bez ich zgody, zaczepianie

nieznanych zwierząt, zrywanie nieznanych roślin i owoców), uświadamianie konieczności

rozważnego zachowania się podczas wędrówek po górach.

12. Udział w uroczystym pożegnaniu Przedszkola przez dzieci kończące edukację

przedszkolną, budzenie zaciekawienia tematem szkoły.

13. Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej i umiejętności czytania.

14. Doskonalenie umiejętności sprawnego dodawania i odejmowania, kodowania i dekodowania

informacji, porządkowania zgodnie z rosnącą liczbą elementów.

15. Kształtowanie wrażliwości muzycznej na barwę dźwięku i rytm, rozwijanie umiejętności

różnicowania rytmu i ilustrowania go za pomocą ruchu, doskonalenie umiejętności realizowania

podanych rytmów, rozwijanie wrażliwości muzycznej dzieci.

16. Kształtowanie sprawności manualnej i grafomotorycznej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne,

wykorzystywanie elementów Metody Dobrego Startu; kształtowanie umiejętności dokładnego

wycinania po linii prostej i falistej, prowadzenie zabaw plastycznych i konstrukcyjnych.

17. Rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej; rozwijanie sprawności ruchowej

poprzez organizowanie zabaw ruchowych, ćwiczeń gimnastycznych, codzienny pobyt na

świeżym powietrzu – spacery, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym.