81 50 14 027

 

Tematyka kompleksowa:

 

1.Jesień na działce                                    ( 4-8.10)

2.Moja rodzina                                         (11-15.10)

3.Smacznie, zdrowo, kolorowo!                  (18-22.10)

4.Pamiętamy o Patronie Przedszkola..          ( 23-27.10)

 

 

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

 

1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka

2.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

3.Społeczny obszar rozwoju dziecka

4.Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

 

     Zadania:

 

  1. Tworzenie serdecznej atmosfery, wzajemnego respektowania praw, zasad grupy
  2. Wyrabianie umiejętności zgodnego współżycia w grupie
  3. Nabywanie nawyku sprzątania zabawek po zabawie i odkładania ich na wyznaczone miejsca.
  4. Stworzenie okazji do odczuwania zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od czynników atmosferycznych ( posługiwanie się pojęciami: tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowe wędrówki ptaków, grzybobranie) i działań człowieka. Nazywanie owoców, drzew owocowych, warzyw, części roślin.
  5. Ćwiczenie nawyków zdrowego odżywiania. Ukazanie walorów zdrowotnych warzyw i owoców.
  6. Wprowadzenie napisów do globalnego czytania –park, las, owoce, mama, tata, Adam , dzielenie wyrazów na głoski, sylaby, układanie schematów imion dzieci. Wprowadzenie liter o, O, a, A, m, M, czytanie globalne wyrazów, zawierających te litery. Rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane w trakcie zabawy
  7. Rozwijanie umiejętności opowiadania historyjki obrazkowej, wypowiadania się poprawnie pod względem gramatycznym, fleksyjnym na temat usłyszanego teksu
  8. Ćwiczenia orientacji przestrzennej, wprowadzenie zapisu graficznego liczb 1, 2, 3. Zabawy tematyczne „W sklep’- rozpoznawanie nominałów, banknotów o niskich nominałach. Ćwiczenie logicznego myślenia, przeliczania elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, używanie liczebników w aspekcie porządkowym , kardynalnym, ćwiczenia orientacji przestrzennej
  9. Nauka piosenek: „W sadzie jesienią”, „Idą witaminki”, „My rodzinę…”.

          Stworzenie sytuacji dydaktycznej do muzykowania, tańca:

          przypomnienie   układu tańca „Wspólnota”

    10.Rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami   pędzlem,

          malowanie na podstawie wrażeń z wycieczek przyrodniczych,

          regionalnych .  Wykonywanie eksperymentów z łączeniem farb,

          rysowanie węglem.

    11.Ćwiczenia motoryki dużej, zachęcanie do swobodnej aktywności ruchowej

         na świeżym powietrzu. Ćwiczenie mięśni posturalnych, wdrażanie do

        utrzymywania prawidłowej postawy ciała

  1. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do prowadzenia rozmów na temat

          zawodów wykonywanych przez rodziców, poznanie wybranych-

          zaprezentowanych przez chętnych rodziców ( zgodnie z wytycznymi

          GIS).

  1. Przypomnienie postaci Adama Żeromskiego- Patrona Przedszkola,

         ukazanie związków rodziny Żeromskich z przedszkolem, Nałęczowem,

          przybliżenie postaci pisarki Ewy Szelburg- Zarembiny, jej twórczości dla

          najmłodszych.

  1. Udział w wycieczkach: do Chaty Mauzoleum, wyjście na Cmentarz

        Parafialny- upamiętnienie zmarłych: Adama Żeromskiego, Oktawii

        Żeromskiej, Ewy Szelburg- Zarembiny

 

 

                                                                     Dziękuję:

  • Rodzicom za zakup upominków dla dzieci z okazji Dnia Chłopaka