Tematyka kompleksowa:
1.Jesień na działce ( 4-8.10)
2.Moja rodzina (11-15.10)
3.Smacznie, zdrowo, kolorowo! (18-22.10)
4.Pamiętamy o Patronie Przedszkola.. ( 23-27.10)
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka
2.Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
3.Społeczny obszar rozwoju dziecka
4.Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
- Tworzenie serdecznej atmosfery, wzajemnego respektowania praw, zasad grupy
- Wyrabianie umiejętności zgodnego współżycia w grupie
- Nabywanie nawyku sprzątania zabawek po zabawie i odkładania ich na wyznaczone miejsca.
- Stworzenie okazji do odczuwania zmian zachodzących w przyrodzie w zależności od czynników atmosferycznych ( posługiwanie się pojęciami: tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowe wędrówki ptaków, grzybobranie) i działań człowieka. Nazywanie owoców, drzew owocowych, warzyw, części roślin.
- Ćwiczenie nawyków zdrowego odżywiania. Ukazanie walorów zdrowotnych warzyw i owoców.
- Wprowadzenie napisów do globalnego czytania –park, las, owoce, mama, tata, Adam , dzielenie wyrazów na głoski, sylaby, układanie schematów imion dzieci. Wprowadzenie liter o, O, a, A, m, M, czytanie globalne wyrazów, zawierających te litery. Rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane w trakcie zabawy
- Rozwijanie umiejętności opowiadania historyjki obrazkowej, wypowiadania się poprawnie pod względem gramatycznym, fleksyjnym na temat usłyszanego teksu
- Ćwiczenia orientacji przestrzennej, wprowadzenie zapisu graficznego liczb 1, 2, 3. Zabawy tematyczne „W sklep’- rozpoznawanie nominałów, banknotów o niskich nominałach. Ćwiczenie logicznego myślenia, przeliczania elementów zbioru w zakresie dostępnym dziecku, używanie liczebników w aspekcie porządkowym , kardynalnym, ćwiczenia orientacji przestrzennej
- Nauka piosenek: „W sadzie jesienią”, „Idą witaminki”, „My rodzinę…”.
Stworzenie sytuacji dydaktycznej do muzykowania, tańca:
przypomnienie układu tańca „Wspólnota”
10.Rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami pędzlem,
malowanie na podstawie wrażeń z wycieczek przyrodniczych,
regionalnych . Wykonywanie eksperymentów z łączeniem farb,
rysowanie węglem.
11.Ćwiczenia motoryki dużej, zachęcanie do swobodnej aktywności ruchowej
na świeżym powietrzu. Ćwiczenie mięśni posturalnych, wdrażanie do
utrzymywania prawidłowej postawy ciała
- Stworzenie sytuacji dydaktycznej do prowadzenia rozmów na temat
zawodów wykonywanych przez rodziców, poznanie wybranych-
zaprezentowanych przez chętnych rodziców ( zgodnie z wytycznymi
GIS).
- Przypomnienie postaci Adama Żeromskiego- Patrona Przedszkola,
ukazanie związków rodziny Żeromskich z przedszkolem, Nałęczowem,
przybliżenie postaci pisarki Ewy Szelburg- Zarembiny, jej twórczości dla
najmłodszych.
- Udział w wycieczkach: do Chaty Mauzoleum, wyjście na Cmentarz
Parafialny- upamiętnienie zmarłych: Adama Żeromskiego, Oktawii
Żeromskiej, Ewy Szelburg- Zarembiny
Dziękuję:
- Rodzicom za zakup upominków dla dzieci z okazji Dnia Chłopaka