81 50 14 027

Tematyka kompleksowa:



1. Dzień Patrona Przedszkola (2.11.2021)

2. Zwierzęta domowe ( 3.11-5.11)

            3.. Polska –mój dom ( 8.11- 12.11.

            4.Przygotowania ludzi i zwierząt do zimy ( 15.11-19.1

            5.Po jesiennym parasolem (22.11- 26.11)

( Dzień pluszowego misia ( 25.11)

6.. Spotkanie z panem tygodniem (29.11- 3.12)

 

Zadania:



1. Rozwijanie zainteresowań historią przedszkola, przypomnienie postaci Patrona, stwarzanie sytuacji dydaktycznych do zainteresowania własnym krajem, poznanie symboli narodowych i ich znaczenie ( godło, flaga, hymn narodowy). Zapoznanie z legendą „ O Lechu, Czechu i Rusie”.

2. Stwarzanie sytuacji dydaktycznej do bezpośredniego kontaktu z przyrodą, prowadzenie obserwacji zjawisk atmosferycznych występujących w okresie późnej jesieni.

3. Poszerzenie wiedzy na temat sposobów przygotowania się ludzi do okresu zimowego ( ocieplanie mieszkań, przygotowanie i noszenie ciepłych ubrań , gromadzenie zapasów żywności)

4. Zapoznanie dzieci ze sposobami przygotowania się zwierząt leśnych do zimy ( zmiany w wyglądzie, gromadzenie zapasów, zapadanie w sen zimowy)

5. Obchody Święta pluszowego misia- rozwijanie wrażliwości empatycznej.

6. Zapoznanie dzieci z tradycją obchodzenia „ Andrzejek”,zabaw muzyczno- ruchowych

7. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprawnie pod względem gramatycznym, fleksyjnym. Budowanie schematów, modeli wyrazów, głosowanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej, czytanie globalne wyrazów z nowopoznanymi literami.

8. Rozwijanie orientacji przestrzennej. Różnicowanie lewej i prawej strony ciała. Wyznaczanie kierunków w przestrzeni . Utrwalenie znajomości figur geometrycznych. Ćwiczenia w liczeniu. Prowadzenie zabaw matematycznych doskonalących umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów według cech jakościowych i ilościowych. Utrwalenie nazw dni tygodnia. Poznanie zapisu cyfrowego liczb 4,5, przypomnienie nazw dni tygodnia.

9. Doskonalenie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo- ruchowej poprzez: ćwiczenia grafomotoryczne M. Bogdanowicz, pisanie po śladzie w powiększonej liniaturze

10. Doskonalenie czynności samoobsługowych ( mycie zębów, ubieranie się, sznurowanie butów, posługiwanie się sztućcami, pełnienie roli dyżurnego- nakrywanie do stołu

11. Inspirowanie dzieci do działalności plastycznej poprzez literaturę utwory muzyczne oraz przeżycia dzieci. Poszerzenie doświadczeń plastycznych dzieci poprzez wprowadzenie nowych technik.

12. Nauka nowych piosenek: „ Syrenka”, „ Jeż”, nauka „Mazurka Dąbrowskiego”. Zabawy muzyczne- tworzenie jesiennej muzyki.



REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

 

1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka

4 Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

Dziękuję:

 

Rodzinie ( dziadkowi Mai i Julki) za wykonanie drewnianych tulipanów do naszego tulipanowego zagajnika

rodzicom: Oli, Ani za cebulki tulipanów

mamie Michałka za papier xero dla dzieci

mamie Wiktora za sadzonki drzew (brzozy) do naszego ogrodu

Wszystkim Rodzicom za przygotowanie odświętnych ubrań dla dzieci z okazji występów w NOK z okazji Dni Seniora