Tematyka kompleksowa:
1. Dzień Patrona Przedszkola (2.11.2021)
2. Zwierzęta domowe ( 3.11-5.11)
3.. Polska –mój dom ( 8.11- 12.11.
4.Przygotowania ludzi i zwierząt do zimy ( 15.11-19.1
5.Po jesiennym parasolem (22.11- 26.11)
( Dzień pluszowego misia ( 25.11)
6.. Spotkanie z panem tygodniem (29.11- 3.12)
Zadania:
1. Rozwijanie zainteresowań historią przedszkola, przypomnienie postaci Patrona, stwarzanie sytuacji dydaktycznych do zainteresowania własnym krajem, poznanie symboli narodowych i ich znaczenie ( godło, flaga, hymn narodowy). Zapoznanie z legendą „ O Lechu, Czechu i Rusie”.
2. Stwarzanie sytuacji dydaktycznej do bezpośredniego kontaktu z przyrodą, prowadzenie obserwacji zjawisk atmosferycznych występujących w okresie późnej jesieni.
3. Poszerzenie wiedzy na temat sposobów przygotowania się ludzi do okresu zimowego ( ocieplanie mieszkań, przygotowanie i noszenie ciepłych ubrań , gromadzenie zapasów żywności)
4. Zapoznanie dzieci ze sposobami przygotowania się zwierząt leśnych do zimy ( zmiany w wyglądzie, gromadzenie zapasów, zapadanie w sen zimowy)
5. Obchody Święta pluszowego misia- rozwijanie wrażliwości empatycznej.
6. Zapoznanie dzieci z tradycją obchodzenia „ Andrzejek”,zabaw muzyczno- ruchowych
7. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprawnie pod względem gramatycznym, fleksyjnym. Budowanie schematów, modeli wyrazów, głosowanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej, czytanie globalne wyrazów z nowopoznanymi literami.
8. Rozwijanie orientacji przestrzennej. Różnicowanie lewej i prawej strony ciała. Wyznaczanie kierunków w przestrzeni . Utrwalenie znajomości figur geometrycznych. Ćwiczenia w liczeniu. Prowadzenie zabaw matematycznych doskonalących umiejętności tworzenia zbiorów przedmiotów według cech jakościowych i ilościowych. Utrwalenie nazw dni tygodnia. Poznanie zapisu cyfrowego liczb 4,5, przypomnienie nazw dni tygodnia.
9. Doskonalenie sprawności manualnych i koordynacji wzrokowo- ruchowej poprzez: ćwiczenia grafomotoryczne M. Bogdanowicz, pisanie po śladzie w powiększonej liniaturze
10. Doskonalenie czynności samoobsługowych ( mycie zębów, ubieranie się, sznurowanie butów, posługiwanie się sztućcami, pełnienie roli dyżurnego- nakrywanie do stołu
11. Inspirowanie dzieci do działalności plastycznej poprzez literaturę utwory muzyczne oraz przeżycia dzieci. Poszerzenie doświadczeń plastycznych dzieci poprzez wprowadzenie nowych technik.
12. Nauka nowych piosenek: „ Syrenka”, „ Jeż”, nauka „Mazurka Dąbrowskiego”. Zabawy muzyczne- tworzenie jesiennej muzyki.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka
4 Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Dziękuję:
Rodzinie ( dziadkowi Mai i Julki) za wykonanie drewnianych tulipanów do naszego tulipanowego zagajnika
rodzicom: Oli, Ani za cebulki tulipanów
mamie Michałka za papier xero dla dzieci
mamie Wiktora za sadzonki drzew (brzozy) do naszego ogrodu
Wszystkim Rodzicom za przygotowanie odświętnych ubrań dla dzieci z okazji występów w NOK z okazji Dni Seniora