81 50 14 027

Tematyka kompleksowa:

 

  1. Kim był Mikołaj? - 6-10.12.
  2. Zbliża się zima 13-17.12
  3. Święta Bożego Narodzenia tuż, tuż…20- 24.12
  4. Nadchodzi Nowy Rok ( 27.12- 31.12)

 

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

 

1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  1. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
  2. Społeczny obszar rozwoju dziecka
  3. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

 

 

 

 

Zadania:

  1. Poznanie zwyczaju ogólnoświatowego „Mikołajki”, uczenie sprawiania radości innym poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami, czytanie globalne wyrazów o tematyce świątecznej, dzielenie na sylaby, głoski, poznanie wybranych liter i odszukiwanie ich w wyrazach
  2. Słuchanie bajek, opowiadań, gdzie wyeksponowana jest miłość, prawda i dobro; określanie jednoznacznych postaw przeciwstawnych: dobry-zły, poznanie znaczenia zwrotu „dobry uczynek”.
  3. Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w czasie późnej jesieni i zimy. Rozpoznawanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku –ptaki: wróbel, sikorka – nazwa, wygląd, sposób poruszania się i odżywiania, zwyczaje, obserwacja ptaków w czasie zimy, obserwacje ptaków podczas dokarmiania;
  4. Przybliżanie dzieciom polskich tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, uczenie nawiązywania bliskiego i serdecznego kontaktu z innymi osobami. Tworzenie okazji do pełnienia przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez świadome uczestnictwo w uroczystościach i tradycjach rodzinnych; uczestnictwo w uroczystości „Imienin Patrona”, wspólne pieczenie świątecznych pierniczków
  5. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy: śnieg, mróz, zimno lub bardzo zimno, wiatr; poznawanie drzew iglastych znajdujących się w najbliższym otoczeniu przedszkola np. sosna, świerk –charakterystyczny wygląd, dostrzeganie różnic w wyglądzie drzew iglastych i liściastych;
  6. Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, organizowanie spacerów, wycieczek po najbliższej okolicy umożliwiających bezpośredni kontakt z przyrodą, zachęcanie do codziennego przebywania na dworze;
  7. Poszerzanie doświadczeń plastycznych o nowe techniki i materiały plastyczne ( kreślenie wzorów z zastosowaniem klejów brokatowych). Sprawianie radości dzieciom poprzez samodzielne wykonanie elementów świątecznej dekoracji sali;
  8. Rozwijanie umiejętności dziecięcego liczenia, tworzenia zbiorów 6-10 elementowych, ćwiczenie logicznego myślenia- określenia „o ile więcej, o ile mniej”, ćwiczenia orientacji przestrzennej.
  9. Nauka kolęd i pastorałek: „Pójdźmy wszyscy do stajenki”, „Jest taki dzień..” i nowych zabaw muzycznych  „Taniec śnieżynek”; Świąteczne życzenia”, „Czy Mikołaj przyjdzie?”. Słuchanie utworów o tematyce świątecznej.
  10. Udział dzieci w Audycji Filharmonicznej , ukazywanie piękna tradycji

       ludowych, nabywanie umiejętności kulturalnego i aktywnego udziału w

      koncercie.