81 50 14 027

TEMATYKA:

 

  1. W królestwie zimy (3-7.01)                     
  2. Pamiętamy o zwierzętach (10-14.01)                               
  3. Dzień Babci i Dzień Dziadka (17-21.01)
  4. Czy jesteśmy sami w kosmosie? (24-28.01)      

 

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

 

       1.Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  1. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
  2. Społeczny obszar rozwoju dziecka
  3. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

 

 

 

Zadania:

  1. Obserwowanie zjawisk zachodzących w przyrodzie w okresie zimy. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla tego okresu. Wdrażanie dzieci do ubierania się stosownie do pogody oraz zachowania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie. Propagowanie zdrowego stylu życia. Poznanie wyglądu, sposobu odżywiania się wybranych zwierząt (np. ptaków) pozostających w kraju na zimę. Zachęcenie do dokarmiania ptaków.
  2. Ukazanie książki jako źródła wiedzy- poobiednie czytanie dzieciom, wskazywanie morałów. Poznanie wybranych bajek, układanie opowiadań, układanie historyjek obrazkowych, nadawanie tytułów.
  3.  Doskonalenie umiejętności komunikatywnego wypowiadania się, zwracanie   uwagi na poprawne formułowanie wypowiedzi, słuchanie wypowiedzi

        innych . Utrwalanie pojęć: zdanie, wyraz, sylaba, głoska. Ćwiczenia analizy  i syntezy słuchowej – podział wyrazów na sylaby i głoski, wyróżnianie

        głosek w wyrazach. Prowadzenie zabaw słownych – zagadki,  podobieństwa, przeciwieństwa, skojarzenia, określenia przymiotnikowe.

        Czytanie globalne wyrazów związanych z omawiana tematyką.

      4.Doskonalenie umiejętności liczenia z elementami  dodawania i odejmowania,  liczenie na konkretach.  Różnicowanie lewej i prawej strony ciała.

      Wyznaczanie kierunków w przestrzeni. Odmierzanie czasu na zegarze     ( wskazówki: stąd- dotąd). Zaznaczanie daty( dzień tygodnia , miesiąc)

      w kalendarzu.

  1. Doskonalenie sprawności manualnej poprzez ćwiczenia grafomotoryczne,  pisanie liter w powiększonej liniaturze ( chętne dzieci), kalkowanie wzorów,

      pisanie palcem na kaszy, kolorowanie , malowanie, wykonanie prezentów dla  dziadków.

  1.  Inspirowanie dzieci do działalności plastycznej poprzez literaturę, utwory  muzyczne oraz doświadczenia i przeżycia dzieci.
  1. Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez ćwiczenia słuchowe, zabawy  muzyczno – ruchowe. Nauka nowych piosenek np. o tematyce  zimy, „ Dnia

        babci i    dziadka”.

  1. Poznanie ciekawostek o kosmosie, nazw planet. Stworzenie sytuacji  dydaktycznej do ukazania ziemi- planety krążącej wokół słońca. Przybliżenie

       postaci M. Kopernika.

  1. Doskonalenie sprawności ruchowej poprzez ćwiczenia gimnastyczne  i zabawy ruchowe. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała,

       ćwiczenie motoryki  dużej. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do spacerów,  hartujących organizm  dziecka, zabawach na śniegu

  1. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do wspólnej zabawy dzieci z dziadkami,    ukazanie roli dziadków życiu rodzinnym, przygotowanie części artystycznej

       dla dziadków ( uroczystość zgodnie z zaleceniami GIS)