81 50 14 027

Tematyka kompleksowa:

 

1. Gdzie puka sztuka? (28.02- 4.03)

2. O dinozaurach... ( 7-11.03)

3. Smacznie, zdrowo, kolorowo (14-18.03)

4. Zielony kącik w sali ( 21- 25.03)

5. Wiosną wszystko budzi się do życia ( 28- 01.04)

Obszary z podstawy programowej:

1.fizyczny

2.emocjonalny

3. społeczny

4. poznawczy

Zadania:

 

1. Poszerzenie wiadomości o zwierzętach (żyjących dawniej- dinozaury i obecnie - żyjących w różnych środowiskach). Zapoznanie z wyglądem, sposobem poruszania się, odżywiania, potrzebami zwierząt. Uwrażliwienie na losy zwierząt.

2. Poznanie różnych form uczestnictwa w kulturze. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do wizyty w Teatrze H. Ch. Andersena. Wdrażanie do właściwego zachowania się, przestrzegania ustalonych zasad podczas wycieczki. Zapoznanie ze spektaklem "Wilk, trzy świnki...”

3. Rozumienie znaczenia zabiegów higienicznych dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Nabywanie większej sprawności i samodzielności w ubieraniu się , myciu rąk. Poznanie skutków niewłaściwego ubierania się w stosunku do pogody. Podkreślenie znaczenia właściwego odżywiania się i ćwiczeń dla zdrowia i rozwoju dzieci. Zapoznanie z piramidą zdrowego odżywiania się.

4. Poznawanie etapów wzrostu roślin cebulowych i wysiewanych z nasion. Obserwowanie i gromadzenie doświadczeń w trakcie wysiewu, sadzenia i pielęgnowania roślin w kąciku przyrody. Ukazanie roli wody w życiu roślin i zwierząt.

3. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie w związku ze zmieniającą się aurą. Określanie zjawisk atmosferycznych ( śnieg, deszcz ze śniegiem, grad, wiatr). Zwrócenie uwagi na niestałość marcowej aury.

4. Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej, logicznego myślenia i wyobraźni twórczej. Poznanie kolejnych liter (r, f), czytanie globalne. Ćwiczenie słuchu fonematycznego, czytanie krótkich wyrazów i zdań.

5. Usprawnianie narządów mowy poprzez naśladowanie odgłosów z najbliższego otoczenia.

6. Poszerzenie doświadczeń plastycznych, posługiwanie się wiosenną paleta barw, zabawy masą papierową.

7. Kształtowanie umiejętności przeliczania, segregowania i klasyfikowania , orientacji w schemacie własnego ciała. Utrwalenie znajomości dni tygodnia, pór roku , miesięcy. Dostrzeganie regularności w układach rytmicznych, orientacji przestrzennej. Utrwalanie poznanych cyfr, zabawy matematyczne z ustalaniem wyniku odejmowania i dodawania.

8. Doskonalenie motoryki dużej, ćwiczenie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała. Hartowanie organizmu.

9. Nauka piosenek: „ Zielona wiosna” „ Wiosna w sukience”, „Park jurajski”

10. Ćwiczenie motoryki dużej podczas ćwiczeń porannych, zajęć ruchowych, spacerów. Wdrażanie do utrwalania prawidłowej postawy ciała, ćwiczenia przeciw płaskostopiu. Hartowanie organizmu.