81 50 14 027

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MAJ 2023 R.
W GRUPIE I (DZIECI 3-LETNIE I 4-LETNIE)

 

1. Moja miejscowość, mój region. ………………………………………01.05 – 05.05

2. Moja ojczyzna……....….…………………..………………...………..08.05 – 12.05

3. Łąka w maju………………………... ………………………………...15.05 – 19.05

4. Święto rodziców.....………... …………………………………………22.05 – 26.05

5. Niby tacy sami, a jednak inni…………………… …………………….29.05 – 02.06

Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Zadania:

    1. Poznawanie roślin i zwierząt związanych ze środowiskiem przyrodniczym łąki, rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują.
    2. Dostarczanie wiadomości na temat ważnych świąt i uroczystości. Kształtowanie rozumienia i kultywowania tradycji.
    3. Kształtowanie postawy patriotycznej.
    4. Podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak tata, nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek, pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.
    5. Określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu, dostrzeganie podstawowych różnic między dziewczynkami i chłopcami oraz kobietami i mężczyznami.
    6. Próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach).
    7. Uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie, podporządkowywanie się dorosłym dbającym o higienę zmysłów dziecka (np. kontroli wzroku, słuchu, ściszanie głosu na prośbę osoby dorosłej).
    8. Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenie pamięci.
    9. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
    10. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów według jednej cechy wspólnej.
    11. Ćwiczenia sprawności dłoni. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.
    12. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
    13. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.