ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MAJ 2023 R.
W GRUPIE I (DZIECI 3-LETNIE I 4-LETNIE)
1. Moja miejscowość, mój region. ………………………………………01.05 – 05.05
2. Moja ojczyzna……....….…………………..………………...………..08.05 – 12.05
3. Łąka w maju………………………... ………………………………...15.05 – 19.05
4. Święto rodziców.....………... …………………………………………22.05 – 26.05
5. Niby tacy sami, a jednak inni…………………… …………………….29.05 – 02.06
Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
- Poznawanie roślin i zwierząt związanych ze środowiskiem przyrodniczym łąki, rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują.
- Dostarczanie wiadomości na temat ważnych świąt i uroczystości. Kształtowanie rozumienia i kultywowania tradycji.
- Kształtowanie postawy patriotycznej.
- Podawanie informacji, jak ma na imię mama, jak tata, nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek, pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych.
- Określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu, dostrzeganie podstawowych różnic między dziewczynkami i chłopcami oraz kobietami i mężczyznami.
- Próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach).
- Uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętność poznawania samego siebie, podporządkowywanie się dorosłym dbającym o higienę zmysłów dziecka (np. kontroli wzroku, słuchu, ściszanie głosu na prośbę osoby dorosłej).
- Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenie pamięci.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
- Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów według jednej cechy wspólnej.
- Ćwiczenia sprawności dłoni. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
- Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.