ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2022 R. W GRUPIE II (dzieci 3, 4-letnie)
TEMATYKA:
1. Witamy w naszym przedszkolu. 01-09.09.
2. Moja grupa. 12-16.09.
3. Moja droga do przedszkola. 19-23.09.
4. Nadeszła jesień. 26-30.09.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielem i pozostałymi dziećmi; wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach –
przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci; zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
2. Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu; wdrażanie dzieci do ostrożnego poruszania się
po budynku przedszkola i nie oddalania się od grupy.
3. Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych; rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach; zwracanie uwagi
na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku.
4. Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem, grupowanie przedmiotów według rodzajów.
5. Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
6. Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami; kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali;
budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
7. Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
8. Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę; zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.
9. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami,
kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa.
10. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze; rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy,
pasażerowie; poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię; układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.
11. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni (opadanie liści, bogactwo barw); zachęcanie do obserwacji otoczenia.
12. Rozwijanie orientacji w przestrzeni poprzez wprowadzenie pojęć: na górze, na dole, obok, na, pod.
13. Rozumienie pojęć mały, duży.
14. Rozpoznawanie kształtu koła.
15. Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie; poprzez tworzenie i kontynuowanie
prostych rytmów ruchowych, słuchowych i graficznych.
16. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie; rozwijanie spostrzegawczości słuchowej.
Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce; reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa
w muzyce (wolno, szybko).
17. Usprawnianie małej motoryki poprzez naklejanie drobnych elementów;
18. Wdrażanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych.
19. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów, zabaw. Nauka wiązania koła, maszerowania po kole.
20. Udział dzieci w uroczystości przedszkolnej "Dzień Przedszkolaka”.