81 50 14 027

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2022 R. W GRUPIE II (dzieci 3, 4-letnie)

 

TEMATYKA:

 

1. Witamy w naszym przedszkolu. 01-09.09.

2. Moja grupa. 12-16.09.

3. Moja droga do przedszkola. 19-23.09.

4. Nadeszła jesień. 26-30.09.

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.

2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.

3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.

4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

ZAMIERZENIA:

1. Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielem i pozostałymi dziećmi; wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach –

    przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci; zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.

2. Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu; wdrażanie dzieci do ostrożnego poruszania się

    po budynku przedszkola i nie oddalania się od grupy.

3. Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych; rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach; zwracanie uwagi

    na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku.

4. Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem, grupowanie przedmiotów według rodzajów.

5. Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).

6. Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami; kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali;

    budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.

7. Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.

8. Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę; zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.

9. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami,

    kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa.

10. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze; rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy,

    pasażerowie; poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię; układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.

11. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni (opadanie liści, bogactwo barw); zachęcanie do obserwacji otoczenia.

12. Rozwijanie orientacji w przestrzeni poprzez wprowadzenie pojęć: na górze, na dole, obok, na, pod.

13. Rozumienie pojęć mały, duży.

14. Rozpoznawanie kształtu koła.

15. Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie; poprzez tworzenie i kontynuowanie

     prostych rytmów ruchowych, słuchowych i graficznych.

16. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie; rozwijanie spostrzegawczości słuchowej.

     Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce; reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa

     w muzyce (wolno, szybko).

17. Usprawnianie małej motoryki poprzez naklejanie drobnych elementów;

18. Wdrażanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych.

19. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów, zabaw. Nauka wiązania koła, maszerowania po kole.

20. Udział dzieci w uroczystości przedszkolnej "Dzień Przedszkolaka”.