TEMATYKA:
1. Co zwierzęta robią jesienią? 03-07.10.
2. Jesień w sadzie. 10-14.10.
3. Smaczne warzywa. 17-21.10.
4. Co z czego otrzymujemy. 24-28.10.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami; kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali;
budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
2. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad funkcjonowania w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych,
słuchania poleceń dorosłych, itp.).
3. Rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w grupie, zachęcanie do udzielania pomocy innym, wzmacnianie wiary we własne możliwości.
4. Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę; zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.
5. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami,
kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa.
Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia; utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk. Obchody Dnia Mycia Rąk.
6. Poznanie niektórych owoców i warzyw dojrzewających jesienią, ich cech. Odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które nad ziemią,
7. Wdrażanie do poszanowania przyrody, obchody Dnia Drzewa i Dnia Zwierząt.
Poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów ptaków, poznanie jeża i jego przygotowań do snu zimowego, przybliżenie wiadomości na temat wiewiórki.
8. Poznanie różnych rodzajów pieczywa i produktów mlecznych. Poznanie niektórych sposobów utrwalania żywności.
9. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej, poszerzanie słownictwa czynnego,
rozwijanie mowy poprzez ćwiczenia mięśni narządów artykulacyjnych.
10. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania, wydłużanie czasu skupienia uwagi.
11. Kształcenie zmysłów (wzroku, dotyku, smaku, słuchu), rozwijanie ciekawości badawczej.
12. Rozwijanie orientacji w przestrzeni poprzez utrwalanie pojęć: na górze, na dole, obok, na, pod.
13. Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie; poprzez tworzenie i kontynuowanie prostych rytmów
ruchowych, słuchowych i graficznych.
Ćwiczenia w liczeniu na konkretach w zakresie 4, rozumieniu pojęcia "tyle samo".
14. Rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych.
15. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie; rozwijanie spostrzegawczości słuchowej.
Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej.
15. Usprawnianie małej motoryki, poszerzanie doświadczeń plastycznych.
16. Wdrażanie do udziału w zorganizowanych zabawach ruchowych, rozwijanie sprawności fizycznej, doskonalenie orientacji w schemacie ciała,
ćwiczenie różnych sposobów poruszania się.
17. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów, zabaw. Nauka wiązania koła, maszerowania po kole.
18. Realizacja Projektu edukacyjnego "W świecie emocji" (rozpoznawanie i nazywanie emocji związanych z uczuciem radości,
wyrażanie pozytywnych emocji w różnych formach ekspresji).