TEMATYKA:
1. Mijają dni, miesiące, lata. 02-05.01.
2. Zima i zwierzęta. 09-13.01.
3. Ferie zimowe. 16-27.01.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad grupowych (dzielenia się zabawkami,
odkładania ich na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych
dzieci (budowle, rysunki, itp.), rozwiązywania sytuacji konfliktowych bez użycia siły).
2. Doskonalenie czynności samoobsługowych (zakładanie obuwia i wybranych elementów
garderoby podczas wyjść na dwór, rozbieranie się po powrocie, odkładanie ubrań na wyznaczone
miejsce, próby składania ubrań, fartuszków, samodzielne spożywanie posiłków, mycie rąk, zębów, itp.)
3. Zapoznanie ze zwyczajami związanymi z powitaniem Nowego Roku (urządzanie balów
sylwestrowych, składanie życzeń, zakup nowych kalendarzy).
4. Zwracanie uwagi na cykliczność występowania pór roku, miesięcy, dni tygodnia, dnia i nocy.
5. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą (opady śniegu, zamarzanie wody).
6. Rozwijanie postawy badawczej, budzenie dziecięcej ciekawości.
7. Rozwijanie poprawności wypowiedzi słownych pod względem gramatycznym i artykulacyjnym,
prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy, poszerzanie słownika biernego i czynnego.
8. Próby nazywania uczuć: radość, smutek, złość, zdziwienie.
9. Rozumienie konieczności dokarmiania zwierząt i ptaków zimą, rozpoznawanie wróbla i sikorki.
10. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Utrwalanie pojęć: mało, dużo.
Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według jednej cechy jakościowej (np. wielkość,
kolor, kształt). Rozwijanie umiejętności szeregowania. Rozumienie pojęcia "para".
Ćwiczenia w nazywaniu i rozpoznawaniu kolorów podstawowych.
Ćwiczenia w rozpoznawaniu figur geometrycznych płaskich.
11. Rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, reagowanie ruchem na zmianę
rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych.
12. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione
sygnały. Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.
13. Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez wykonywanie prac przy użyciu różnych
technik. Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem
powierzchni ograniczonej konturem.