TEMATYKA:
1. Zwierzęta z dżungli i sawanny. 27-28.02, 01-03.03.
2. Kim będę, gdy dorosnę? 06-10.03.
3. Zwierzęta naszych pól i lasów. 13-17.03.
4. Marcowa pogoda. 20-24.03.
5. Wiosenne przebudzenie. 27-31.03.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
1. Doskonalenie umiejętności przestrzegania zasad grupowych (dzielenia się zabawkami,
odkładania ich na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych
dzieci (budowle, rysunki, itp.), rozwiązywania sytuacji konfliktowych bez użycia siły).
Dbanie o dobre relacje między dziećmi, kształtowanie postaw społecznych.
Wdrażanie dzieci do używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach.
2. Doskonalenie czynności samoobsługowych (zakładanie obuwia i wybranych elementów
garderoby podczas wyjść na dwór, rozbieranie się po powrocie, odkładanie ubrań na wyznaczone
miejsce, próby składania ubrań, fartuszków, samodzielne spożywanie posiłków, mycie rąk, itp.).
3. Wzbogacanie wiadomości na temat życia wybranych zwierząt dzikich: krokodyl, żyrafa, zebra.
4. Wzbogacanie wiadomości na temat życia wybranych zwierząt leśnych: wiewiórka, lis, sowa.
5. Przybliżenie wybranych zawodów, zachęcanie do poznawania zawodów wykonywanych przez
rodziców.
6. Obserwowanie zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia (topnienie śniegu,
opady deszczu, wyższe temperatury), zwrócenie uwagi na kaprysy marcowej pogody, poznanie
przysłowia "W marcu jak w garncu". Rozpoznawanie symboli pogody.
Rozumienie konieczności odpowiedniego zachowania zależnie od pogody (wiatr, deszcz).
7. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną (pączki na drzewach, trawa, pierwsze
kwiaty, przyloty ptaków). Szukanie zwiastunów wiosny podczas spacerów, wdrażanie do
szanowania przyrody.
8. Udział dzieci w zagospodarowaniu kącika przyrody, prowadzenie hodowli roślin.
9. Zapoznanie dzieci z tradycją Powitania Wiosny, zorganizowanie zabaw w ogrodzie
przedszkolnym.
10. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych - słuchanie wierszy i opowiadań związanych
z realizowaną tematyką, wydłużanie czasu skupienia uwagi.
11. Rozwijanie poprawności wypowiedzi słownych pod względem gramatycznym
i artykulacyjnym, prowadzenie zabaw usprawniających narządy mowy, ćwiczeń
logopedycznych, poszerzanie słownika biernego i czynnego, rozwijanie umiejętności
wypowiadania się na określony temat.
12. Rozbudzanie ciekawości badawczej poprzez eksperymenty.
13. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. ćwiczenia w liczeniu w zakresie
dostępnym dziecku, Utrwalanie pojęć: duży, mały, rozwijanie umiejętności porównywania
z użyciem słów: więcej, mniej.
Ćwiczenia w klasyfikowaniu przedmiotów według jednej cechy jakościowej (np. wielkość,
kolor, kształt). Kształtowanie pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni (wysoko
-nisko).
14. Ćwiczenia w nazywaniu i rozpoznawaniu kolorów podstawowych.
15. Rozwijanie słuchu muzycznego, kształtowanie poczucia rytmu, reagowanie ruchem na zmianę
rytmu, rozwijanie umiejętności wokalnych. Nauka nowych piosenek i zabaw.
16. Rozwijanie sprawności ruchowej. Doskonalenie umiejętności reagowania na umówione
sygnały. Prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową postawę ciała.
17. Poszerzanie doświadczeń plastycznych poprzez wykonywanie prac przy użyciu różnych
technik. Doskonalenie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem
powierzchni ograniczonej konturem.