81 50 14 027

ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2023 R.
W GRUPIE I
I (DZIECI 4 i 5-LETNIE)

Tematyka:

1. Żegnamy wakacje ……………………....01.09

2. W przedszkolu ………………………….04.09 – 08.09

3. Droga do przedszkola ………………..…11.09 – 15.09

4. Nadeszła jesień …………………………18.09 – 22.09

5. Co robią zwierzęta jesienią…..…..……...25.09-29.09

 

Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

Zadania:

1. Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci
do nowego środowiska i integrowaniu grupy.

2. Dostarczanie wiedzy na temat zasad higieny.

3. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.

4. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).

5. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się w sali, budynku przedszkola
i ogrodzie przedszkolnym.

6. Zapoznanie się z zasadami ruchu drogowego.

7. Zapoznanie się ze zwyczajami zwierząt jesienią.

8. Kształtowanie umiejętności współżycia w grupie – rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

9. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na drodze, przestrzeganie zakazu poruszania się bez opieki osób dorosłych.

10. Udział dzieci w uroczystości grupowej "Dzień Przedszkolaka”

11. Udział dzieci w uroczystości grupowej "Dzień Chłopaka”

12. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi związanymi ze zmianą pory roku. Zachęcanie do obserwacji otoczenia.

13. Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych.

14. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.

15. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.

16. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.

 

 

XUstawienia dostępności