PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
NA LISTOPAD 2023 R. W GRUPIE II (DZIECI 4 i 5 LETNIE)
Tematyka:
- Nałęczów-moje miasto ………………………..30.10 – 03.11
- Dbamy o zdrowie …………………..………… 06.11 – 10.11
- Tutaj rosły paprocie ………………………...…13.11 – 17.11
- Urządzenia elektryczne ………………………..20.11 – 24.11
- Domowi ulubieńcy……………………………..27.11-01.12
Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
- Korzystanie z własnych zmysłów, uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie, poznawanie przedmiotów przez świadome wykorzystywanie zmysłów: wzroku, smaku, słuchu, węchu, dotyku. Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej.
- Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią; posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych; poznanie właściwości wody poprzez obserwacje.
- Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji. Promowanie zdrowego stylu życia oraz dbania o zdrowie.
- Dostarczanie wiadomości na temat zwierząt domowych. Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt.
- Dostarczenie wiadomości na temat historii powstawania węgla kamiennego.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie: właściwego zachowania wobec rówieśników opartego na wzajemnym szacunku i akceptacji, słuchania poleceń dorosłych, bezpiecznego zachowania się w sali, budynku przedszkola i ogrodzie przedszkolnym.
- Dostarczenie wiadomości na temat urządzeń elektrycznych oraz bezpiecznego korzystania z nich.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania się na drodze, przestrzeganie zakazu poruszania się bez opieki osób dorosłych.
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla późnej jesieni. Zachęcanie do obserwacji otoczenia.
- Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenie pamięci.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
- Dostarczenie wiadomości o patronie przedszkola, rozwijanie dziedzictwa historycznego.
- Kształtowanie postaw patriotycznych, promowanie wartości historycznych i narodowych.
- Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów według jednej cechy wspólnej.
- Ćwiczenia sprawności dłoni. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
- Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.