RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE I
6.30 – 7.30
- Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka.
…………………………………………………………………………………………………
7.30 – 8.30
- Gry i zabawy dydaktyczne wspierające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy badawcze rozwijające zainteresowanie otaczającym światem, zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, zabawy integracyjne. Praca indywidualna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8.30 – 10.30
- Zabawy integrujące grupę, gry i zabawy wspierające rozwój ruchowy dziecka, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. oddechowe, artykulacyjne, manualne), zestawy ćwiczeń porannych
- Przygotowanie do śniadania; czynności higieniczno - porządkowe, samoobsługowe.
- Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
- Zabawy kierowane i samodzielne zabawy. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. Zabawy badawcze, konstrukcyjno – techniczne. Wspieranie działań dziecka przez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą. Praca indywidualna.
- Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne różnego typu realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego, gry i zabawy ruchowe, język angielski
10.50 – 11.30
- Czynności higieniczno – porządkowe i samoobsługowe, drugie śniadanie. Wpajanie zasad dobrego wychowania.
11.30 – 13.30
- Przygotowanie do wyjścia na dwór, pobyt na świeżym powietrzu w tym ćwiczenia gimnastyczne, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe kształtujące prawidłową postawę, spacery, obserwacje przyrodnicze.
- Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu. Gry i zabawy ruchowe. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy; artykulacyjne, oddechowe itp., zabawy konstrukcyjne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową; zabawy integrujące, rysowanie.
- Czynności samoobsługowe, higieniczno-porządkowe przygotowujące do obiadu.
- Obiad
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
13.30 – 16.30
- Bajkoterapia, upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci. Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, muzykoterapia. Realizowanie autorskich programów, projektów, przedsięwzięć.
- Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Prace porządkowe.
- Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy badawcze rozwijające u dziecka zainteresowanie otaczającym światem, zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, gry i zabawy stolikowe. Zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka.
TYGODNIOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ:
Poniedziałek:
Rozwijanie mowy i myślenia
11.00 – 11.30 religia
Wtorek:
Działalność plastyczna
10.00 – 10.30 język angielski
Środa:
Rozwijanie pojęć matematycznych
12.00 – 12.30 język angielski
Czwartek:
Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe
Piątek:
Ćwiczenia gimnastyczne.
W GRUPIE REALIZOWANE SĄ PROGRAMY I PROJEKTY EDUKACYJNE:
- Program wychowania przedszkolnego ,,Planeta dzieci. Prawda, dobro, piękno w świecie wartości” Jolanty Wasilewskiej
- Program adaptacyjny ,,Dobrze być przedszkolakiem” – program własny – Joanna Nowak-Boruch