Tematyka:
- Smaczne warzywa ………………………..04.10 – 08.10
- Nadeszła jesień …………………………...11.10 – 15.10
- Co robią zwierzęta jesienią………………..18.10 – 22.10
- Dawno temu w Nałęczowie ………………25.10 – 29.10
Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
- Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci
do nowego środowiska i integrowaniu grupy. - Dostarczanie wiedzy na temat koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19 oraz zasad higieny obowiązujących w okresie pandemii, w sposób przystępny dla dzieci.
- Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych- Światowy Dzień Mycia Rąk
- Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się w sali, budynku przedszkola
i ogrodzie przedszkolnym. - Kształtowanie umiejętności współżycia w grupie – rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na drodze, przestrzeganie zakazu poruszania się bez opieki osób dorosłych.
- Udział dzieci w imprezach grupowych np. obchodzenie urodzin.
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi związanymi ze zmianą pory roku. Zachęcanie do obserwacji otoczenia. Rozpoznawanie wybranych owoców i warzyw, zachęcanie do spożywania ich.
- Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
- Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.
- Stworzenie sytuacji dydaktycznej do zapoznania dzieci z Patronem Przedszkola, jego rodziną, pisarka E. Szelburg- Zarembiną. Kultywowanie postaw patriotycznych.
- Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów. Nauka wiązania koła, maszerowania po kole.