81 50 14 027

 

Tematyka:

  1. Smaczne warzywa ………………………..04.10 – 08.10
  2. Nadeszła jesień …………………………...11.10 – 15.10
  3. Co robią zwierzęta jesienią………………..18.10 – 22.10
  4. Dawno temu w Nałęczowie ………………25.10 – 29.10

 

Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

Zadania:

  1. Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci
    do nowego środowiska i integrowaniu grupy.
  2. Dostarczanie wiedzy na temat koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19 oraz zasad higieny obowiązujących w okresie pandemii, w sposób przystępny dla dzieci.
  3. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych- Światowy Dzień Mycia Rąk
  4. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
  5. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się w sali, budynku przedszkola
    i ogrodzie przedszkolnym.
  6. Kształtowanie umiejętności współżycia w grupie – rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
  7. Zapoznanie z zasadami bezpiecznego zachowania się na drodze, przestrzeganie zakazu poruszania się bez opieki osób dorosłych.
  8. Udział dzieci w imprezach grupowych np. obchodzenie urodzin.
  9. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi związanymi ze zmianą pory roku. Zachęcanie do obserwacji otoczenia. Rozpoznawanie wybranych owoców i warzyw, zachęcanie do spożywania ich.
  10. Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych.
  11. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
  12. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
  13. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.
  14. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do zapoznania dzieci z Patronem Przedszkola, jego rodziną, pisarka E. Szelburg- Zarembiną. Kultywowanie postaw patriotycznych.
  15. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów. Nauka wiązania koła, maszerowania po kole.