81 50 14 027

Tematyka:

  1. Nasze zmysły 
  2. A deszcz pada i pada
  3. Domowi ulubieńcy 
  4. Domowe urządzenia

Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

Zadania:

  1. Korzystanie z własnych zmysłów, uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie, poznawanie przedmiotów przez świadome wykorzystywanie zmysłów: wzroku, smaku,    słuchu, węchu, dotyku. Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej.
  2. Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią; posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych; poznanie właściwości wody poprzez obserwacje.
  3. Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji. Promowanie zdrowego stylu życia.
  4. Dostarczanie wiadomości na temat zwierząt domowych. Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
  1. Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie: właściwego zachowania wobec rówieśników opartego na wzajemnym szacunku i akceptacji, słuchania poleceń dorosłych, bezpiecznego zachowania się w sali, budynku przedszkola i ogrodzie przedszkolnym.
  2. Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania się na drodze, przestrzeganie zakazu poruszania się bez opieki osób dorosłych.
  3. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla późnej jesieni. Zachęcanie do obserwacji otoczenia.
  4. Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenie pamięci.
  5. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
  6. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów według jednej cechy wspólnej.
  7. Ćwiczenia sprawności dłoni. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.
  8. Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie.
  9. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
  10. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.