Tematyka:
- Nasze zmysły
- A deszcz pada i pada
- Domowi ulubieńcy
- Domowe urządzenia
Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Zadania:
- Korzystanie z własnych zmysłów, uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie, poznawanie przedmiotów przez świadome wykorzystywanie zmysłów: wzroku, smaku, słuchu, węchu, dotyku. Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej.
- Poznanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią; posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych; poznanie właściwości wody poprzez obserwacje.
- Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji. Promowanie zdrowego stylu życia.
- Dostarczanie wiadomości na temat zwierząt domowych. Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
- Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie: właściwego zachowania wobec rówieśników opartego na wzajemnym szacunku i akceptacji, słuchania poleceń dorosłych, bezpiecznego zachowania się w sali, budynku przedszkola i ogrodzie przedszkolnym.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania się na drodze, przestrzeganie zakazu poruszania się bez opieki osób dorosłych.
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla późnej jesieni. Zachęcanie do obserwacji otoczenia.
- Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenie pamięci.
- Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.
- Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów według jednej cechy wspólnej.
- Ćwiczenia sprawności dłoni. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.
- Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.
- Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.