81 50 14 027

Tematyka:

Baśniowy świat ………………………………….31.01 – 04.02

Chciałbym być kucharzem ………………………07.02 – 11.02

Chciałbym być matematykiem …………………..14.02 – 18.02

Chciałbym być muzykiem …..…………………..21.02– 25.02

Realizacja podstawy programowej:
I. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
II. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III. Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Zadania:

1.Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.

2.Zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, klockach.

3.Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy. Nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc.

4.Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt, określanie ich roli w życiu człowieka.

5.Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad bezpiecznego zachowania podczas zimowych zabaw na powietrzu.

6.Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa, usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenie pamięci.

7.Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni.

8.Rozwijanie umiejętności składających się na dziecięce liczenie. Kształtowanie umiejętności klasyfikowania elementów według jednej cechy wspólnej.

9.Ćwiczenia sprawności dłoni. Rozwijanie umiejętności prawidłowego trzymania kredki, wypełniania kolorem powierzchni ograniczonej konturem.

10.Poznawanie zawodów. Uświadomienie, że każdy wykonuje jakąś pracę. Przybliżanie dzieciom świata pracy tak, aby miały świadomość istnienia różnych zawodów i aby wiedziały na czym polega praca w danym zawodzie.

11.Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych odpowiedzialnych za prawidłową postawę ciała.

12.Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce.