Serdecznie i wesoło witam wszystkie Dzieci i Rodziców
w grupie II.
Mamy nadzieję, że będzie to rok,
pełen tylko miłych niespodzianek i wrażeń.!!!
W naszej grupie bawią się i uczą dzieci 3 i 4-letnie. Wśród nas jest 10 chłopców i 15 dziewczynek. Poznaliśmy już naszą nową salę i nowe zabawki. Chętnie korzystamy z różnych kącików tematycznych, śpiewamy tańczymy, rysujemy, malujemy, liczymy, ćwiczymy.... Tyle się u nas dzieje, że nie sposób wypisać......
Wszystkim przedszkolakom życzę wspaniałych chwil w przedszkolu!!!
wychowawczyni: Paulina Pluta
pomoc nauczyciela: Gabriela Chłopaś
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
GRUPA II (dzieci 3,4-letnie) 7:30-15:30
7:30-8:30 |
mycie rąk, gry i zabawy dydaktyczne wspomagające rozwój umysłowy dziecka, zajęcia rozwijające plastyczne i teatralne uzdolnienia dzieci, gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dziecka, zestawy ćwiczeń porannych, praca indywidualna z dziećmi |
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
8:30-13:30 |
- przygotowanie do śniadania, czynności higieniczno-porządkowe, samoobsługowe, wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych- dokładne mycie rąk - śniadanie - zabawy swobodne oparte na aktywności dzieci - zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, - zabawy ruchowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, konstrukcyjno -technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne z dzieckiem, czynności higieniczno- porządkowe i samoobsługowe- dokładne mycie rąk ,przygotowanie do II śniadania, - drugie śniadanie - przygotowanie do wyjścia na dwór, zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez : zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, ., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, rysowanie, pobyt na świeżym powietrzu, w tym: spacery, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, Realizacja autorskich projektów edukacyjnych, czynności samoobsługowe i higieniczno-porządkowe przygotowujące do obiadu, - obiad, czynności samoobsługowe- dokładne mycie rąk |
13:30- 15:30 |
- rozwijanie kompetencji czytelniczych oraz upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci, bajkoterapia, odpoczynek -gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka, - samodzielne zabawy dzieci w wybranych kącikach tematycznych, rozwijanie zainteresowań plastycznych, muzycznych, przygotowanie do podwieczorku - podwieczorek - realizacja projektów |
Podczas zajęć zorganizowanych prowadzonych w grupie wykorzystywane są różne rodzaje aktywności dzieci,
przy dominacji jednej z nich.
Tygodniowy rozkład zajęć:
Dzień tygodnia |
Dominująca aktywność |
Poniedziałek |
Rozwijanie mowy i myślenia 10.30-11.00 religia 12.30-13.00 j. angielski |
Wtorek |
Zabawy muzyczno-rytmiczno-ruchowe |
Środa |
Rozwijanie pojęć matematycznych 10.30-11.00 religia 12.30-13.00 j, angielski |
Czwartek |
Działalność plastyczno-techniczne |
Piątek |
Zajęcia ruchowe |