81 50 14 027

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021 R. W GRUPIE II (dzieci 3-4-letnie)

TEMATYKA:

  1. Witamy w naszym przedszkolu………………………01-03.09.
  2. Moja grupa……………………………………………......06-10.09.
  3. Jestem przedszkolakiem! ……………………………..13-17.09.
  4. Moja droga do przedszkola……………………..…….20-24.09.
  5. Idzie jesień... przez las, park………………………….27.09.- 01.10.

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

ZAMIERZENIA:

  1. Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci
    do nowego środowiska.
  2. Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw.

    Zaznajomienie ze znaczkami rozpoznawczymi w sali, łazience i półkach na

     ubrania wierzchnie.

  1. Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących

     bezpieczeństwa,higieny,  właściwego zachowania wobec innych, słuchania

     poleceń dorosłych, itp.)- ustalenie wspólnie z dziećmi kontraktu grupy.

  1. Zapoznanie dzieci z zasadami higieny w czasie pobytu w przedszkolu i tych

     obowiązujących w chwili obecnej  w czasie pandemii ( np. po przyjściu do  

     przedszkola dokładne mycie rąk mydłem),  Nabywanie pozytywnego stosunku do

      zabiegów higienicznych, ćwiczenie    umiejętności samoobsługowych typu:

     mycie rąk przed posiłkami, po powrocie ze spaceru, po korzystaniu z toalety.

  1. Udział dzieci w uroczystości grupowej "Dzień przedszkolaka" „Dzień Chłopaka“
  2. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, szanowania ich, odkładania na

   wyznaczone miejsce po skończonej zabawie ( puzzle, układanki, wyznaczone

    pomoce do wyznaczonego koszyka na tzw. kwarantannę), szanowania wytworów

    innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.

  1. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
  2. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni

   (opadanie liści, bogactwo barw). Zachęcanie do obserwacji otoczenia.  

  1. Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw

    przy muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce

    (wolno, szybko).

  1. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
  2. Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
  3. Prowadzenie zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Ćwiczenie motoryki

    dużej.