ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2021 R. W GRUPIE II (dzieci 3-4-letnie)
TEMATYKA:
- Witamy w naszym przedszkolu………………………01-03.09.
- Moja grupa……………………………………………......06-10.09.
- Jestem przedszkolakiem! ……………………………..13-17.09.
- Moja droga do przedszkola……………………..…….20-24.09.
- Idzie jesień... przez las, park………………………….27.09.- 01.10.
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
- Wzajemne poznawanie się, tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci
do nowego środowiska. - Zapoznanie dzieci z salą, jej wyposażeniem, kącikami zabaw.
Zaznajomienie ze znaczkami rozpoznawczymi w sali, łazience i półkach na
ubrania wierzchnie.
- Wprowadzanie zasad obowiązujących w grupie (dotyczących
bezpieczeństwa,higieny, właściwego zachowania wobec innych, słuchania
poleceń dorosłych, itp.)- ustalenie wspólnie z dziećmi kontraktu grupy.
- Zapoznanie dzieci z zasadami higieny w czasie pobytu w przedszkolu i tych
obowiązujących w chwili obecnej w czasie pandemii ( np. po przyjściu do
przedszkola dokładne mycie rąk mydłem), Nabywanie pozytywnego stosunku do
zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu:
mycie rąk przed posiłkami, po powrocie ze spaceru, po korzystaniu z toalety.
- Udział dzieci w uroczystości grupowej "Dzień przedszkolaka" „Dzień Chłopaka“
- Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, szanowania ich, odkładania na
wyznaczone miejsce po skończonej zabawie ( puzzle, układanki, wyznaczone
pomoce do wyznaczonego koszyka na tzw. kwarantannę), szanowania wytworów
innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
- Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni
(opadanie liści, bogactwo barw). Zachęcanie do obserwacji otoczenia.
- Wyrabianie poczucia rytmu i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw
przy muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce
(wolno, szybko).
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
- Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
- Prowadzenie zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Ćwiczenie motoryki
dużej.