PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021 R. W GRUPIE II (dzieci 3-4 letnie)
TEMATYKA:
- Przez ogród i sad………………….................................04.10-08.10
- Idzie jesień… do zwierząt ……………..........................11.10- 15.10
- Co z czego otrzymujemy?……………………………...........18.10- 22.10
- Idzie jesień… z deszczem.......................................25.10- 29.10
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
- Tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego środowiska.
- Wdrażanie do rozpoznawania swoich znaczków w sali, łazience i szatni. Odkładanie przyborów, ubrań , zabawek na swoje miejsce.
- Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad, ostrożnego poruszania się po budynku
- Udział dzieci w imprezach grupowych np. Obchodzenie urodzin.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
- Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami, kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa.
- Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
- Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
- Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni (opadanie liści, bogactwo barw, zbiór owoców i warzyw). Zachęcanie do obserwacji otoczenia. Wycieczka tematyczna w pobliże ogródków działkowych i sadu. Ukazanie walorów zdrowotnych owoców i warzyw, rozpoznawanie ich za pomocą różnych zmysłów- Dzień Witamin.
- Poznanie ciekawostek o zwierzętach przygotowujących się do zimy: wiewiórka, jeż.
- Stworzenie sytuacji dydaktycznej do zapoznania dzieci z Patronem Przedszkola, jego rodziną, pisarka E. Szelburg- Zarembiną. Kultywowanie postaw patriotycznych.
- Wyrabianie poczucia rytmu , ćwiczenie słuchu muzycznego i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
- Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
- Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów. Nauka tworzenia koła, maszerowania po kole.
16.Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, ćwiczenie motoryki dużej.