81 50 14 027

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2021 R. W GRUPIE II (dzieci 3-4 letnie)

TEMATYKA:

  1. Przez ogród i sad………………….................................04.10-08.10
  2. Idzie jesień… do zwierząt ……………..........................11.10- 15.10
  3. Co z czego otrzymujemy?……………………………...........18.10- 22.10
  4. Idzie jesień… z deszczem.......................................25.10- 29.10

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

ZAMIERZENIA:

  1. Tworzenie miłej atmosfery sprzyjającej adaptacji dzieci do nowego środowiska.
  2. Wdrażanie do rozpoznawania swoich znaczków w sali, łazience i szatni. Odkładanie przyborów, ubrań , zabawek na swoje miejsce.
  3. Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad, ostrożnego poruszania się po budynku
  4. Udział dzieci w imprezach grupowych np. Obchodzenie urodzin.
  5. Wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie (dotyczących bezpieczeństwa, właściwego zachowania wobec innych, słuchania poleceń dorosłych, itp.).
  6. Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych, ćwiczenie umiejętności samoobsługowych typu: mycie rąk przed posiłkami, kulturalne spożywanie posiłków, korzystanie z toalety, wycieranie nosa.
  7. Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy, dzielenia się zabawkami, szanowania ich, odkładania na wyznaczone miejsce po skończonej zabawie, szanowania wytworów innych dzieci (budowli, rysunków itp.). Rozwijanie samodzielności.
  8. Zapoznanie z elementarnymi zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze.
  9. Zapoznanie dzieci ze zjawiskami przyrodniczymi charakterystycznymi dla jesieni (opadanie liści, bogactwo barw, zbiór owoców i warzyw). Zachęcanie do obserwacji otoczenia. Wycieczka tematyczna w pobliże ogródków działkowych i sadu. Ukazanie walorów zdrowotnych owoców i warzyw, rozpoznawanie ich za pomocą różnych zmysłów- Dzień Witamin.
  10. Poznanie ciekawostek o zwierzętach przygotowujących się do zimy: wiewiórka, jeż.
  11. Stworzenie sytuacji dydaktycznej do zapoznania dzieci z Patronem Przedszkola, jego rodziną, pisarka E. Szelburg- Zarembiną. Kultywowanie postaw patriotycznych.
  12. Wyrabianie poczucia rytmu , ćwiczenie słuchu muzycznego i koordynacji ruchowej poprzez prowadzenie zabaw przy muzyce. Reagowanie ruchem ciała na zmianę tempa w muzyce (wolno, szybko).
  13. Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Rozumienie i stosowanie określeń: na, pod.
  14. Określanie wielkości przedmiotów: duży, mały.
  15. Rozumienie pojęcia „para”, ćwiczenie umiejętności chodzenia w parach podczas spacerów. Nauka tworzenia koła, maszerowania po kole.

16.Kształtowanie prawidłowej postawy ciała, ćwiczenie motoryki dużej.