81 50 14 027

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2021 W GRUPIE II (dzieci 3-4 letnie)

 

TEMATYKA:

  1. W oczekiwaniu na Mikołaja…………………....29.11.-03.12.
  2. Moje zdrowie i bezpieczeństwo………………. 06.12.-10.12.
  3. Idzie zima ze śniegiem………………………….13.12.-17.12.
  4. Tradycje Świąt Bożego Narodzenia……………20.12.-24.12.
  5. Gdy nadejdzie Nowy Rok……………………...27.31.-31.12.  

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka
  1. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
  2. Społeczny obszar rozwoju dziecka
  3. Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

ZAMIERZENIA:

  1. Poznanie zwyczaju ogólnoświatowego „Mikołajki”, uczenie sprawiania radości innym poprzez obdarowywanie ich samodzielnie wykonanymi upominkami, spotkanie z Mikołajem
  2. Słuchanie bajek, opowiadań, gdzie wyeksponowana jest miłość, prawda i dobro; określanie jednoznacznych postaw przeciwstawnych: dobry-zły, poznanie znaczenia zwrotu „dobry uczynek”.
  3. Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków w czasie późnej jesieni i zimy. Rozpoznawanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku –ptaki: wróbel, sikorka – nazwa, wygląd, sposób poruszania się i odżywiania, zwyczaje, obserwacja ptaków w czasie zimy, obserwacje ptaków podczas dokarmiania;
  4. Przybliżanie dzieciom polskich tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia, powitaniem Nowego Roku,  uczenie nawiązywania bliskiego i serdecznego kontaktu z innymi osobami. Tworzenie okazji do pełnienia przez dziecko różnych ról w układach interpersonalnych, wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez świadome uczestnictwo w uroczystościach i tradycjach rodzinnych; uczestnictwo w uroczystości „Imienin Patrona”,
  5. Określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy: śnieg, mróz, zimno lub bardzo zimno, wiatr; poznawanie drzew iglastych znajdujących się w najbliższym otoczeniu przedszkola np. sosna, świerk –charakterystyczny wygląd, dostrzeganie różnic w wyglądzie drzew iglastych   i liściastych;
  6. Zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, organizowanie spacerów, wycieczek po najbliższej okolicy umożliwiających bezpośredni kontakt z przyrodą, zachęcanie do codziennego przebywania na dworze; Ćwiczenie motoryki dużej w czasie zabaw na świeżym powietrzu, zajęć ruchowych  w sali. Wdrażanie do prawidłowej postawy ciała.
  7. Poszerzanie doświadczeń plastycznych o nowe techniki i materiały plastyczne (kreślenie wzorów z zastosowaniem klejów brokatowych). Sprawianie radości

      dzieciom poprzez samodzielne wykonanie elementów świątecznej dekoracji sali;

      8. Rozwijanie umiejętności dziecięcego liczenia, tworzenia zbiorów 3-4- elementowych, ćwiczenia orientacji przestrzennej.

     9. Nauka kolęd i pastorałek: „Wśród nocnej ciszy”, „Zaśpiewaj Jezuskowi" i nowych zabaw muzycznych:  „Biała pani zima, Magicznych tych świąt”; słuchanie utworów     o tematyce świątecznej.

    10. Udział dzieci w Audycji Filharmonicznej , ukazywanie piękna tradycji   ludowych, nabywanie umiejętności kulturalnego i aktywnego udziału w   koncercie.