81 50 14 027

PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

NA MIESIĄC LUTY 2022R. W GRUPIE II (dzieci 3-4 letnie)

 

TEMATYKA:

 

  1. Projekt Parasol- zrównoważony rozwój ……………… 31.01-04.02

      2.Baśnie, bajki i bajeczki ………………………………… 07.02-11.02

  1. Muzyka wokół nas ………………………..................... 14.02-18.02
  2. Nie jesteśmy sami w kosmosie ………………………… 21.02-25.02

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
  2. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
  3. Społeczny obszar rozwoju dziecka.
  4. Poznawczy obszar rozwoju dziecka.

 

ZAMIERZENIA:

  1. Wzbudzanie zainteresowania literaturą – słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego, recytowanie indywidualnie i zespołowo krótkich wierszy.
  2. W świecie sztuki. Literatura i czasopisma – oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki.
  3. Muzyka wokół nas – słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela, nauka prostych piosnek, śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą. Wyrażanie muzyki ruchem – uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych; reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu, rytmiczne poruszanie się przy muzyce. Gra na instrumentach perkusyjnych.
  4. Kosmos- wzbogacenie wiedzy na temat kosmosu, utrwalenie nazw planet, poszerzenie słownictwa związanego z kosmosem, poznanie pojęć: rakieta, planeta, kometa, statek kosmiczny, Droga Mleczna.
  5. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  6. Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań wymagających współpracy i działania. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
  7. Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
  8. Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.
  9. Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia:  liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika. Posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.  
  1. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, filmu, wysłuchanego tekstu.
  1. Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  1. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.