PLAN PRACY OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ
NA MIESIĄC LUTY 2022R. W GRUPIE II (dzieci 3-4 letnie)
TEMATYKA:
- Projekt Parasol- zrównoważony rozwój ……………… 31.01-04.02
2.Baśnie, bajki i bajeczki ………………………………… 07.02-11.02
- Muzyka wokół nas ………………………..................... 14.02-18.02
- Nie jesteśmy sami w kosmosie ………………………… 21.02-25.02
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Fizyczny obszar rozwoju dziecka.
- Emocjonalny obszar rozwoju dziecka.
- Społeczny obszar rozwoju dziecka.
- Poznawczy obszar rozwoju dziecka.
ZAMIERZENIA:
- Wzbudzanie zainteresowania literaturą – słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego, recytowanie indywidualnie i zespołowo krótkich wierszy.
- W świecie sztuki. Literatura i czasopisma – oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki.
- Muzyka wokół nas – słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela, nauka prostych piosnek, śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą. Wyrażanie muzyki ruchem – uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych; reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu, rytmiczne poruszanie się przy muzyce. Gra na instrumentach perkusyjnych.
- Kosmos- wzbogacenie wiedzy na temat kosmosu, utrwalenie nazw planet, poszerzenie słownictwa związanego z kosmosem, poznanie pojęć: rakieta, planeta, kometa, statek kosmiczny, Droga Mleczna.
- Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- Zwrócenie uwagi, na przejawy życzliwości, uczynności, uprzejmości. Inicjowanie działań wymagających współpracy i działania. Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym relacjom wśród dzieci.
- Komunikowanie się w grupie – mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania.
- Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci przez wprowadzanie nowych zabaw ruchowych i ruch na świeżym powietrzu.
- Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia: liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika. Posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym.
- Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia, wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, filmu, wysłuchanego tekstu.
- Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych − ściąganie ubrań i butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu, zakładanie ubrań i butów, korzystanie z toalety, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.