81 50 14 027

GRUPA III  :PROPOZYCJE DO PRACY I ZABAWY W DOMU NA WTOREK 16.11 2021r.

Temat dnia: Dbam o zabawki

 

I.Kto odgadnie, o czym mówię? – odgadywanie nazwy zabawki po opisie słownym

Oczka zamyka i mówi ”mama”.

Sukienki dla niej uszyjesz sama.(lalka)

 

Możesz z nich zbudować razem z kolegami

Kolorowy domek z dachem i oknami  (klocki)

 

Kolorowa i okrągła skacze tak jak zając,

Dzieci kopią ją po trawie lub do góry podrzucają (piłka)

 

Pluszowy przyjaciel

z oklapniętym uszkiem,

wskakuje wieczorem

pod twoją poduszkę. (miś)

 

  1. Poranne zabawy ruchowe

Zachęcam  do  wykonania prostego i przyjemnego zestawu ćwiczeń  przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=7oVZoguXot0  - Myzyczna gimnastyka zestaw 2

  1. Zabawy matematyczne

Figury na pólkach :Potrzebne będą: biała kartka A4, na której z jednej strony są narysowane dwie poziome kreski, oraz  figury  geometryczne  wycięte z kolorowego papieru: dwa koła w kolorze czerwonym, dwa koła w kolorze zielonym, dwa trójkąty w kolorze zielonym, dwa trójkąty w kolorze czerwonym, dwa kwadraty w kolorze czerwonym,  dwa kwadraty w kolorze zielonym

Dziecko kładzie kartkę przed sobą tą stroną, na której są narysowane linie poziome. Rodzic prosi o pomoc w porządkowaniu figur, które pomieszał jesienny wiatr. Dziecko układa je na półkach w wybrany przez siebie sposób i uzasadnia, dlaczego tak zrobiło. Dziecko liczy figury na pierwszej półce i na drugiej półce. . Rodzic prosi aby dziecko ułożyło figury na pólkach według kolorów a później według rodzaju.

„Sweter z guzikami” – zabawa matematyczna polegająca na dodawaniu lub odejmowaniu guzików na swetrze, zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek na kostce. Dziecko  rzuca kostką , następnie liczy oczka na kostce i dokłada lub zabiera guziki ze swetra. Doskonalenie logicznego myślenia w trakcie ustalania i szukania możliwych rozwiązań (czy możemy zabrać lub dołożyć guziki). Kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie sześciu elementów.  Pomoce do zabawy szablon swetra z brystolu z zaznaczonymi miejscami na guziki;  kostka do gry z oczkami; guziki  lub kółka wycięte z papieru.

 

Układanie rymów. Potrzebne będą figury z pierwszej zabawy oraz dwa kwadraty w kolorze czerwonym,  dwa kwadraty w kolorze zielonym. Zadaniem dziecka jest ułożenie rymów wg wzoru np. koło, kwadrat, kwadrat, koło,  albo koło, trójkąt  kwadrat, itd. (według pomysłu rodzica)

Zabawa multisensoryczna Czarodziejskie pudełko – rozpoznawanie zabawek za pomocą dotyku. W pudełku lub torbie ukryte są zabawki. Dziecko, wkłada do środka rękę i rozpoznaje za pomocą dotyku, jaką zabawkę trzyma w dłoni. Podaje jej nazwę, dzieląc ją rytmicznie (na sylaby). Następnie odkłada zabawkę na jej wyznaczone w domu miejsce

 

  1. Słuchanie wiersza wiersza H. Cenarskiej pt: „Taka Zosia”.

 

Była sobie taka Zosia, co zabawki wciąż niszczyła.

Ciągle nowe kupowała, lecz się o nie nie troszczyła.

Te zabawki wciąż o Zosi szeptem z sobą rozmawiały,

że po prostu jej nie lubią i czym prędzej uciec chciały!

Miś bez nosa, pies bez ucha, pajac, co się już nie rusza.

Lalki małe, lalki duże, wszystkie mają smutne buzie,

klocki lego też zmartwione, bo po kątach rozrzucone.

No i proszę, posłuchajcie, co się stało dnia pewnego.

Wszystkie w Polskę wyruszyły: lalki, pajac, klocki lego.

Zosia szuka, wszystkich pyta -  bez zabawek jest jej nudno.

Czy zabawek ktoś nie widział? Bo wytrzymać bez nich trudno...

 

 Rozmowa na temat wiersza:

- Jak miała na imię dziewczynka z wiersza?

- Co robiła z zabawkami?

- Czy zabawki lubiły Zosię?

- Czego nie miał miś?

- Czego nie miał pies?

- Jakie buzie miały zabawki?

- Co zrobiły zabawki?

- Co zrobiła Zosia kiedy jej zabawki uciekły?

 

  1. . Porządki – zabawa z wykorzystaniem tekstu piosenki.

Dzieci słuchają piosenki   https://www.mac.pl/piosenki/piosenki-olekiada#npa   ( piosenka nr.11 Porządki)   i naśladują czynności wymienione w tekście

Zachęcam także do obejrzenia krótkiego filmu na temat prac wykonywanych w domu. W filmie zostały przedstawione czynności, które wykonywane są podczas domowych porządków .Dziecko stara się odpowiedzieć całym zdaniem na pytania zawarte w filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=G5qixtrINmg link do filmu

 

 

  MIŁEJ ZABAWY I NAUKI!